شناسه خبر : 69454
چهارشنبه 20 شهريور 1398 , 16:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم شام غریبان شهدای کربلا در کنار شهیدان مدافع حرم

مراسم شام غریبان سیدالشهداء (ع) و یاران وفادارشان در زینبیه ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با شکوه مثال زدنی برگزار شد.

فاش نیوز- مراسم شام غریبان سیدالشهداء (ع) و یاران وفادارشان در زینبیه ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با شکوه مثال زدنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، این مراسم که تدارکات آن از یک روز قبل با تلاش شبانه روزی اصغر قوطاسلو، پدر شهید محسن قوطاسلو، نخستین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه دیگر خادمان این ایستگاه صلواتی آغاز شده بود، در ابتدا با برپایی نماز مغرب و عشاء توسط زائران گلزار شهداء و دلدادگان اباعبدالله (ع) شکل گرفت و سپس حجت الاسلام سید احمد طاهری در وصف قیام کربلا و کرامت انسانی و ایستادگی در برابر ظلمِ ظالم به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه، عزاداران در صف آرایی اقدام به سینه زنی و مدیحه سرایی کردند و بانگ یاحسین را در گوشه گوشه گلزار شهداء طنین انداز کردند.

در پایان این مراسم نیز اطعام ۴۰۰۰ نفر از عزاداران با نذری عدس پلو که در ۱۳ عدد دیگ طبخ شده بود صورت پذیرفت. گفتنی است ساخت زینبیه شهدای مدافع حرم ارتش در جوار ایستگاه صلواتی شهید محسن قوطاسلو که حالا دیگر به عنوان قطب عزاداری گلزار شهداء بهشت زهرا (س) شناخته می شود، با کار طاقت فرسا و تلاش شبانه روزی در طی ۱۵ روز گذشته انجام شد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi