شناسه خبر : 69457
چهارشنبه 20 شهريور 1398 , 16:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوی خون ۱۷ شهریور

ناشناس - هفدهم شهریور ساکن تهران بودم برای دیدن پسردایی با دوچرخه به سمت میدان خراسان در حرکت بودم که پس از گذشتن از میدان شهدا این اتفاق افتاد.

  اولین مرتبه اخبار شروع انقلاب چند روز قبل از 17 شهریور در روز عید فطر بود که برای تمرین به زمین نوبنیاد در خیابان پاسداران در حرکت بودم. کنار خیابان به فاصله یک متر زنجیر انسانی از نیروهای مسلح دیدم اما هیچ تظاهر کننده ای وجود نداشت و چند روز بعد خبر کشتار وحشیانه مردم در چهارراه شهدا که آن روزها به نام چهارراه زاله بود خبر اول روزنامه ها و صحبت مردم بود. روزنامه تعداد کشته ها را حدود سیصد و چهل نفر اعلام کرد اما مردمی که شاهد تظاهرات بودند گفتند تعداد کشته ها بسیار بیشتر بوده به طوری که کشته ها و حتی زخمی های زنده را با کامیون های ارتشی منتقل کردند و برای شستشوی خیابان از خون شهیدان و مجروحین از خودروهای آتش نشانی استفاده کردند که جوی های خیابان را پر از خون دیده بودند.

 جنایتی که در اولین تظاهرات مردم اتفاق افتاد این انتظار را در ذهن متبادر کرد که مردم دست از تظاهرات بردارند اما خون سرخ شهیدان دامان گیر رژیم خونخوار شد تا مردم لنقلاب اسلامی را به نتیجه برسانند. بعد از کشتار وحشیانه میدان شهدا در تاریخ 17 شهریور دومین فاجعه انفجار بمب در میدان امام خمینی (ره) توسط منافقان بسیار هولناک بود وقتی به ساعت 2 شب به میدان امام خمینی (ره) رسیدم تمام کف آسفالت میدان مقابل ساختمان مخابرات آن دوران پوشیده از خرده شیشه و تکه های بدن شهیدان بود که تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان به شهادت رسیدند لذا هر وقت حماسه 17 شهریور یادآوری و گرامی داشته شود لازم است انفجار میدان امام خمینی (ره) در کنار یکدیگر بیان و یاد و خاطره شهیدان و جانبازان گرامی داشته شوند.

اعتقاد به سبز بودن صحنه شهادت تعداد زیادی از هموطنان یاد آور سخن حضرت زینب (س) است که فرمود: در کربلا فقط زیبایی دیدم .

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi