شناسه خبر : 69483
چهارشنبه 27 شهريور 1398 , 14:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده:

نامه یک جانباز به آیت الله رئیسی

رئیس محترم قوه قضائیه! به عنوان یک پیشنهاد، با توجه به این که سرپرستی و مدیریت شما بر این نهاد مهم (عدلیه) از مدت کوتاهی قبل کلید خورده، لطفا به طور خاص در مورد مفاسد اقتصادی خرد و کلان که دغدغه اصلی مردم، کشور و نظام است، با یک بررسی کارشناسانه دقیق مشخص کنید که

امضا محفوظ -  جناب آقای رئیسی، رئیس محترم قوه قضائیه! چند روز پیش در شبکه سیما تصویری از ورود سر زده شما بزرگوار به یکی از شعبات قوه قضائیه پخش شد و شما از قاضی یا فردی که در قسمت پرونده ها بود سوال کردید که قدیمی ترین پرونده مربوط به چه تاریخی است؟
ظاهرا از این جهت پرسیدید که برای پرونده ها طی حداکثر چه مدت رای صادر و مختومه می شوند؟
آن قاضی یا فرد پاسخ داد: سال 96؛ و این به این معنی باید باشد که پروندهای شاکیان و شکات طی 2سال حل و فصل و مختومه می شوند!
رئیس محترم قوه قضائیه! آیا فقط در همان شعبه ای که شما سر زده بررسی کردید پروندها 2ساله مختومه می شود یا در بعضی شعبات، یا در اغلب شعبات قوه قضائیه؟
این حقیر پرونده های مهمی را به چشم خود دیده ام - مثل داتیس خودرو (که در مورد داتیس خودم هم درگیر هستم) و دها پرونده دیگر…  که سال های بسیار طولانی طول کشیده تا مالباختگان بتوانند فرد یا افراد ظالم و مستکبر و مال حرام خور را به سمت دادگاه بکشانند که تازه پرونده تشکیل شود و بعد از تشکیل پرونده سال ها طول کشیده ولی هنوز هیچ رأیی صادر نشده است!

سال ها پیش آیت الله آملی لاریجانی وعده کاهش اطاله دادرسی را دادند و بعد از چند سال آن وعده ایشان عملی نشد که نشد و نهایتا" طولانی شدن دادرسی را به دو علت افزایش ورودی ها (شکایت ها) و کمبود قضات مرتبط دانستند.
ریاست محترم قوه قضائیه! به عنوان یک پیشنهاد، با توجه به این که سرپرستی و مدیریت شما بر این نهاد مهم (عدلیه) از مدت کوتاهی قبل کلید خورده، لطفا به طور خاص در مورد مفاسد اقتصادی خرد و کلان که دغدغه اصلی مردم، کشور و نظام است، با یک بررسی  کارشناسانه دقیق مشخص کنید که:
1- میانگین تعداد ورودی (در سال) پروندهای مربوط به  مفاسد اقتصادی خرد و کلان چقدر است؟
2-  چند درصد این پرونده ها مربوط به رانت ها و  فساد های بزرگ (مفاسد اقتصادی کلان) و چند درصد مربوط به دعواهای مالی بین عامه مردم می باشد؟

3 - حداقل و حداکثر، و نهایتا" میانگین زمان اطاله دادرسی و (صدور رأی و مختومه شدن) این پروندها در اغلب شعبات در 5یا 10 سال اخیر (به تفکیک خرد و کلان) چند سال بوده  است؟

4 - علت و چرایی کثرت ورودی پرونده ها چه می باشد(بدنه اجرایی کشور، عملکرد کادر قوه قضائیه، عملکرد وکلا و مدیریت کانون وکلا یا ...؟

بررسی متغییرهای زیر از قبیل:
- نحوه اشتباه گزینش استخدام و آموزش قاضی و وکیل
- درصد مربوط به کمبود قاضی
- مدیران اجرایی یا قضات نالایق و کم سواد و کم کار 
- مدیران یا قضات یا وکلای فاسد ? (تبانی - رانت - رشوه - به نیت کسب ثروت و درآمد نامشروع)
- قوانین بد، ناقص، دست و پا گیر، فسادزا (در 3 قوه) و...
نیز می تواند در در استخراج نتیجه و حل مشکل بسیار مفید باشد.


مثال واضح همین قانون خصوصی سازی که چقدر سرمایه مملکت را به تاراج داد و بسیاری را بیکار کرد و عده قلیلی را ثروتمند کرد (دها مثال زنده در این مورد می شود برشمرد).

5 - علاوه بر اولویت و اهمیت زیاد مفاسد اقتصادی کلان، بررسی شود که چرا جدال و نهایتا دعوای مالی میان عامه مردم (در معاملات بین خودشان) اینقدر زیاد است و ظاهرا" طی چند سال اخیر خیلی بیشتر هم گردیده است؟
باید به تفکیک درصد قصور و تقصیر سه قوه، شهرداری ها و  وکلا مشخص شود تا راهکار حل مشکل پیدا و برطرف گردد.
به عنوان مثال، بسیاری از دعاوی بین مردم در خرید و فروش ملک و زمین یا خودرو و…   است و با اینکه فرمت مبایعه نامه ها توسط سازمان املاک و اسناد (ثبت) نوشته شده و مردم در املاک طبق همین مبایعه نامه خرید و فروش می کنند - بعضا که مثلا فروشنده در تحویل ملک طفره می رود یا با تاخیر زیاد یا ناقص تحویل می دهد و خریدار به اجبار شکایت به قوه قضائیه می برد - بعضی قضات در این موارد مکتوب ساده و شفاف هم چند سال بعد رای می دهند یا بعضا به کارشناسی 1 و 2 و 3 و 5 نفره ارجاع می دهند؛ در حالی که بعضا یک قاضی با یک تشر (امر به معروف) و مهلت چند ماهه به فروشنده می تواند فروشنده را ملزم به تحویل و انتقال سند کند (ایفای تعهد) و یقینا فروشند از ترس ناشی از جریمه مالی دیرکرد تاخیر مجبور می شود به تعهد خود عمل کند (چون می بیند قانون و قاضی پشت خریدار محق هست).
غیر از این، فردی که به آیه «یا ایهاالذین آمنوا اوفوا بالعقود» ایمان ندارد و عمل نمی کند، به طرف مقابل با جسارت و گستاخی می گوید: برو هر کاری می خواهی بکن و چند سال داخل دالان قوه قضائیه بچرخ و آخرش هم به جایی نمی رسی!

رئیس محترم قضائیه! پس از بررسی 5 مورد فوق، اگر موارد فوق، به طور شفاف از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شود تا عموم مردم و نخبگان بعد از چند سال، ارزیابی دقیق تری در ابعاد مختلف ذکر شده از کارنامه مدیریتی شما خواهند داشت.

و در آخر یک تشکر و یک آرزو؛ با تشکر و قدر دانی از آن گروه از قضات متعهد و متخصص که علیرغم کثرت ورودی پروندها به قوه قضائیه، باتلاش مستمر و دلسوزانه به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل کردند و نزد خداوند و نبی و وصی و  رهبری و  مردم، عزیز بوده و  هستند و بجاست که از این گروه از قضات خدوم هم قدرانی شود و مدال افتخار عدالت داده شود.

و به امید آنکه روزی برسد که هر فرد مال حرام خور ظالم در هر کسوت (حقیقی یا حقوقی) و هر شهرتی عملا نتواند به فرد یا افراد شاکی و مال باخته نگوید مال شما را پس نمی دهم، برو هر کاری که می خواهی بکن؛ و بعد از چند سال دوندگی فرد یا افراد مال باخته که پناهی جز خداوند ندارند یا به ناچار و از سر ناامیدی از پیگیری و گرفتن حق خود منصرف شوند و یا اگر هم توانایی پیگیری چند ساله  داشتند، فرد خاطی نگوید که نهایتا زندان می روم و زندان هم برای شما (شاکی یا شکات) پول نمی شود!
در هر دو صورت مردم بتدریج به کل قوه قضائیه و  نهایتا کل نظام بدبین می شوند
و بدتر از آن، توجیهی می شود برای افراد مغلطه باز و بعضا منافق که تا اتهامی بحق متوجه عملکرد اجرایی و افراد نزدیک و حزبشان می شود (هر حزب یا گروهی)، با فرافکنی، به جای پاسخگویی به عملکرد خود، از بعضی اشکالات قوه قضائیه می گویند؛ و سال هاست که عده ای از دشمنان اسلام در داخل و خارج، راه شکست دادن این نظام را تضعیف رهبری می دانند و هر کاری کردند نتوانستند محبوبیت رهبری را در دل مومنین اندکی کم کنند و تنها روزنه ای که برای تضعیف رهبری پیدا کرده اند همین اشکالاتی است که در قوه قضائیه وجود داشته و دارد؛ چرا که رئیس قوه قضائیه از طرف رهبری منصوب می گردد.
فلذا حضرت آیت الله رئیسی، به حق عدل امام علی علیه السلام که «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ»، شما را قسم می دهیم که عدالت علوی (که آرزوی هر شیعه معتقد می باشد) را به خاطر عدالت احیا و اجرا کنید و شما می توانید؛ چراکه نیروی جوانی، تعهد، تخصص و عشق به ولایت را توامان با هم دارید.

و خاتمه کلام شرط استخدام و آموزش قاضی از بین مردم از نگاه علی علیه السلام:

"ای مالک! مردم از گروه های مخالف تشکیل یافته اند که یکی از آنها قضات عادل هستند. تو از میان مردم برترین فرد را برای قضاوت برگزین (آیا معیار گزینش و انتخاب قاضی در قوه قضائیه از ابتدا انتخاب از برترین مردم بوده !؟)
 که:
- مراجعه فراوان آنها را در تنگنا قرار ندهد(پس نباید قاضی توجیه کند که چون حجم پروندها زیاد است پس…).
- برخورد مخالفان با یکدیگر او را به خشم و کج خلقی وا ندارد.
- در اشتباهاتش پافشاری نکند.
- بازگشت به حق پس از آنکه برایش روشن شد، بر او سخت نباشد.
- طمع را از دل بیرون کرده و در فهم مطالب، به اندک تحقیق اکتفا نکند.
- در یافتن و تمسک به دلیل و حجت از همه مصرّتر باشد.
- با مراجعه مکرر شکایت کنندگان کمتر خسته شود.
- جامع ترین افراد از حیث علم و حلم و ورع باشد.
- تحت تأثیر اوضاع واقع نشود.
- در کشف امور شکیبا باشد.
- به هنگام آشکار شدن حق، در فصل خصومت از همه قاطع تر باشد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام

حضرت آيت الله رئيسي لطفا در خصوص رزمندگان و جانبازان كمتر از بيست پنج درصدي فراموش نشود خيلي قانون .ماده وتبصره هست اما اجرا نمي شود در خصوص بيمه خيلي اذيت ميشويم ديگر توان دكتر رفتن و داروگرفتن را نداريم با اين مريضي و سن بالاي كه داريم خيلي عذاب ميكشيم لطفا شما مدد ما باش يا علي
با آرا صادره از سوی دادسراها، امیدی به اجرای عدالت علی نیست .
برای کارگران و مظلومین و هرآنکه عشق به وطن دارد، حیس های طولانی و سپس برای فاسدین و دزدان، آزادی با وثیقه ! و ایجاد فرصت برای فرار به کانادا
عجب!
پس جانباز هم می تواند به مقامات نامه بنویسد!
نامش محفوظ اما جانبازیش نامحفوظ!
جناب بهلول سلام.بنظرتان ارزش قائل هستم .من فرزند شهید هستم .این اسم و فامیل من است که برایم و مردمم و کشورم افتخار انگیز است یا اینکه بگویم فرزند شهی هستم.دوست من هنگام ارائه نظر ،علی الاخصوص در ارتباط با ایثارگران بسیار زیاد فکر کن بعد نظر بده.متشکرم
سلام ، بطور معمول اطاله دادرسی مربوط به کمبود قاضی و تعداد زیاد پرونده نیست بلکه در طی دوره دادرسی دو طرف ادله و اسنادی ارائه می کنند که تصمیم گیری و صدور رای را با اشکالاتی مواجه میکند که دادرسی را سالها ادامه میدهد.
در نهایت نظر قاضی میبایست راه حل آخر باشد تا به نسبت ارائه ادله و اسناد دو طرف رای نهایی را صادر کند اما کدام قاضی استقلال صدور نظر دارد تا پس از ختم دادرسی و اعلام نظر متهم نشود؟ بنابراین قاضی با در نظر گرفتن شرایط شغلی و زندگی سعی میکند به ضرر کسی که قدرتمند است رای صادر نکند و از طرفی حق طرف ضعیف پایمال نشود.
حالا با این فرمولها میتوانیم پرتقال فروش را پیدا کنیم... لذا رییس محترم قوه قضاییه میبایست استقلال کامل و حمایت از رای صادره قاضی بر اساس نظر قاضی را محترم شمرده که با کمال تاسف اینگونه قاضی منصف و واجد شرایط حمایت کمتر وجود دارد زیرا ترورهای اخیر که تعدادی قاضی به شهادت رسیدند مانع از اجرای عدالت توسط قاضی میگردد که قاضی ترجیح میدهد رای صادر نکند تا کشته نشود یا مورد اتهام تبانی قرار نگیرد.
قانون به صراحت گفته تروریست اقتصادی(اعدام)...
تروریست اقتصادی یعنی دزد سرگردنه!!!
دزد سرگردنه مال و اموال یک نفررا می دزدد!واعدام میشود!
پس این اختلاس گران که دزدسرگردنه نیستند!
شاه دزدسرگردنه اند!
و مال واموال ۸۰ میلیون نفررا می دزدند!!!!!
امادریغ ازاجرای قانون(اعدام تروریست های اقتصادی)!!!
(اعدام...فقط اعدام...یعنی اجرای قانونی که خودتون نوشتید ای حاکمان)...
و..........
سلام.باتشکرازهمه شمافاش نیوز.جناب دکترساقی و اطلاع رسانی درخصوص پرونده اینجانب. ریاست محترم قوه قضاییه.ریاست محترم دادگاه کیفری دوشعبه 112 شهرستان رشت وتمام کسانیکه به اینجانب بابت رای دادگاه تلاش کردند تشکرکرده دعاگوی همه بزرگواران میباشم.خصوصاویژه از اطلاع رسانی فاش نیوز.
58 ساله بیکار و ناتون شمیای هستم ا
هر بار میرم منطقه 16 ی جور حرف میزنند شما کمک کنید برا حقو قم ممنون
جان باز شمیای 58 ساله بیکار از جای حقوق نمگیرم پروندم منطقه 16 هست کمک کنید حقوق م رابگیرم ممنون
با سلام چرا ما جانبازان ریز ۲۵/ درصد باید فراموش شویم خانه نشین هس۳۰سال تمام چرا
جناب رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه سلام.فرزند شهید هستم خودم هم ایثارگرم.پس از 25 سال سابقه ی کار و کارمند رسمی بودن ،بیمه تامین اجتماعی قانون بند خ ماده 87 برنامه ششم توسعه ایثارگران را که رئیس جمهور عالیقدر دو سال میباشد به تمامی سازمانها و وزارتخانه ها جهت اجرای آن مکاتبه کرده و بیمه به دفعات با جسارت سر باز میزند و در آخر ایثارگر را که قانونا" حق دارد باید به دیوان عدالت رفته و چندین میلیون هم به وکیل بدهد تا قانون را بیمه تامین اجتماعی با حکم دیوان عدالت اداری انجام دهد؟؟دو فرزند شهی دیگری را میشناختم که یکه با 26 سال سابقه و دیگری با 22 سال سابقه هر دو از دیوان رای گرفته اند.چرا به خاطیان بیمه تامین اجتماعی تذکر جدی در خصوص اجرای دقیق قانون بند خ ماده 87 برنامه ششم توسعه ایثارگران نمیدهید.چرا با توجه به اینکه قانون وجود دارد بیمه سر باز میزند.این به سخره گرفتن قانون - نماینده مجلس -رئیس جمهور - ازدیاد حجم پرونده در سیستم قضایی و نهایتا"ایثارگران و مردم نیست.متشکرم
ریاست محترم قوه قضائیه با سلام.چرا قانون تسهیلات برای رزمندگان با شش ماه سابقه وجود دارد ولی برای رزمندگان با پنج ماه سابقه و یا کمتر وجود ندارد.چرا فرماندهی محترم ستاد کل نیروهای مسلح سردار باقری به نسبت به سوابق حضور در جبهه برای رزمندگانی که الان بالای 50 سال دارند تدابیری نمی اندیشند که به نسبت به حضور در جبهه حتی یک ماه ؟تسهیلات داده شود.
با سلام خدمت آقای رییسی گرامی آیا برای کسی که ملکش را سالهاست که مصادره کردن و مدارک و اسناد موجود گواه بر خلاف شرع بین بوده و تا امروز کسی پاسخگو نبوده و حکم واقعی اجرا نشده و خلاف فرامین امام ره ،میباشد.. آیا میتوان امید داشت که آقای رییسی به درخواست ما مبنی بر بررسی مجدد پرونده و جلوگیری از ظلمی که تا امروز خواسته یا نا خواسته بر ما روا رفته است، عنایت بفرمایند؟ ما در دوره قبل امیدی به اجرای عدالت نداشتیم، اما امروز به امید خدا و به لطف حضور شخص آقای رییسی، در دستگاه عدالت کشور، امید داریم که رفع ظلم و ابهام برای پرونده ما نیز از جانب شما، فراهم گردد.. آقای رییسی خواهش میکنم به در خواست ما توجه و عنایت بفرمایید.. سپاسگزارم از شما... یا علی ع
آقای رئیسی سلام بنده متولد۱۳۵۰بوده ودارای ۱۵ماه سابقه جبهه میباشم دارای همسرو۳فرزند دارای مدرک کارشناسی بوده، ومدت۲۰سال سابقه بیمه تامین اجتماعی بوده، درحال حاضر بیکار هستم وبه دنبال کار میگردم بااین وضعیت چه کنم کمک کنید
سلام برای جانبازانی که زیر۲۵درصدهستند وخودشان بیمه می پردازند حقوق برقرارکنید مثل شاعلین حقوق سازمان یااداره دارند یک مقطع تحصیلی مگیرند از مالیات معافندازاداره شان پاداش ایثارگری مگیرند ووو
صدای ما را به آقای رئیسی برسانید
در سال ۹۰ یک فرد فاقد تحصیلات وشرایط را به عنوان نماینده بنیاد برای ثبت شرکت و عضویت در هئیت مدیره و پیمانکار ۹۸۴ واحد آپارتمانی و مدیرعامل شرکت معرفی می نمایند..ازامضاها مشخص است خودشان مجمع تشکیل می دهندوخودشان هئیت مدیره منصوب می نمایند و اساسنامه را تایید می کنند .به نام مثلا ۱۴ عضو چندین هکتار زمین می گیرند وبدون قرارداد فقط پول می گیرند وبدون مناقصه و اعلام و کوچکترین گزارشی هشت سال خودشان هستند ...افرادی چندین شغله ....سلام ' از هشتم اردیبهشت تاکنون شرکت تعاونی مسکن را به هئیت مدیره جدید تحویل ندادند و ما دوبار اظهار نامه قضائی فرستادیم طبق قانون تعاون و اساسنامه شکایت خیانت در امانت کردیم ' آمدند اظهار کردند تحویل می دهند اما در اقدامی عجیب لغو شد و منع تعقیب خورد و گفتند حقوقی است رفتیم شکایت حقوقی کردیم ' بعد از یک جلسه رسیدگی گفتند به ما ربطی ندارد ' از دیوان عالی استعلام می گیرند ... کارشناسان و امور حقوقی اداره تعاون متعجبند هم منع تعقیب کیفری و هم این نظر حقوقی .... این همه شرکت جابجا می شوند ' چرا این فرق دارد ؟! در این مدت تکلیف میلیاردها تومان پول و تحویل سند ۹۸۴ واحد و وام مشکوک و پرونده تشکیل شده ... مشخص نیست ' خداوند حکم کند انشاء الله... سریال گاندو (((ارزش قدرت تمام عیار اطلاعاتی و امنیتی وحفاظتی ..... که عالی بوده و هست وبه رُخ کشیده شد ؛ انشاء الله در زمینه ی اقتصادی و شناسایی ارتباطات و سرشاخه های فساد و مبارزه ی قاطع و عملی باعاملان آن؛ همینطور که در سریال تاکیدشد نباید تبعیض و ملاحظه و تعارف در کار باشه و برخورد سریع و قاطع صورت بگیره ))) ...کجایند مردان بی ادعا ... ....دفاع مقدس وانقلاب وایثارگران و مردان انقلابی خاطره اند... به خانواده محترم شهید احمدی روشن سلام برسانیدوبگویید نام فرزندشان متاسفانه توسط عده ایی ... در کلانتری و دادسرا و دادگاه وشهر یزد به جهت خیانت به خانواده شهدا و ایثارگران ونخبگان یزدمطرح و زبانزد شده است و بی توجهی متولیان.. 'مالباختگان مجتمع شهید احمدی روشن شرکت تعاونی مسکن بنیاد شهیدوامور ایثارگران یزد
باسلام خدمت رئیس محترم قوه قضائیه آقای رئیسی
اینجانب فرزند جانباز ۴۵ درصد انقلاب متولد ۶۰ هستم .
دارای مدرک کارشناس معماری بامعدل ۱۶/۶۸ جویای کار هستم ،دیگر صدایی برایمان نمانده ،گوشی هم نیست درد دل ما بشنود ،بخدا اقای رئیسی قبولی در آزمون استخدامی که فقط یک سهمیه برا کل استان در نظر گرفته شده سخت است به استان گلستان همیشه در تمام آزمونها فقط یک سهمیه داده میشود.اینجانب ۷ ماه در اداره میراث کار کردم بدون دریافت هیچ حقوقی ،با مراجعه به مسئولین و درخواست کمک و همکاری هرگز جوابی نگرفتم ،ادارات ما واقعا نیروی کاربلد ومرتبط با رشته کاری کم دارند ، ولی بازهم از قبول ما معذور هستن ، توروخدا اقای رییسی نگاه عدالت خواهی شما را برای رسیدگی به این امر خواستارم .
دو نامه خطاب به رئیس جمهور نوشتم هرگز جوابی از ایشان نگرفتم . ما فرزندان جانباز ادامه دهنده راه پدرمان هستیم .
با سلام بهریسی قوه قضایی من جانباز هستم و۲ترکشی در اهیانه وپیشانی دارم والان ۴فرزند پسردارم خانه ندارند ویکی از انها اجاره نشین است دومی ۲بچه دارد دریکی از اتاق های خودم زندگی میکند سومی ۲۵ سالشه و هنوز ازدواج نکرده و ۴کلاس پنجم ومن از اول کارمیکردم و مخارج زندگیم را درمیاوردم والان ۷ساله که این ترکشها اذیتم میکند وبچها خرجیما میدند وبیمه تامین اجتماعی هستم وبنیاد برام ۵درصد جانبازی داده واین جانبازی را بچه ها دنبال کردند ایا این حق من وفرزندانم که ناراحتی اعصاب وروان دارم وزنم درمند من شده بچهام نتونستند خاندار بشند من باید چکار کنم وشما میتوانید سری به پروندهام بزنید در بنیا شهید فلاورجان لطف کنید وتورا بحق شهدا کار من وبچهام را حقند بدند چون بچهای ما جانبازان جوانیشان را به پای ما گذاشتند وبه ما خیلی کمک کردند وبه انها لطف کنید خداوند اجرتون بدهد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi