شناسه خبر : 69491
سه شنبه 26 شهريور 1398 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باز هم شهرداری ادعا می‌کند نبودن نام شهید اتفاقی‌ست؟!

علت این حجم از عناد و مخالفت شهرداری تهران با نام شهدا چیست؟! این سؤالی است که مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران باید پاسخگوی آن به شهروندان تهرانی باشند.

فاش نیوز - شهرداری تهران در ادعایی جالب مدعی شده است که حذف نام شهدا که مدتی قبل هم در منطقه 1 تهران رخ داده بود، اتفاقی در مواردی اندک بوده است. اما به تازگی در فضای مجازی مشاهده می شود که بسیاری از تابلوی کوچه ها باز هم با نیتی خام بدون نام مقدس شهید نصب شده است.

سوال از جناب شهردار تهران اینجاست که آیا واقعا" انقدر شهرداری تهران بدون کنترل و بدون چهارچوب و شرح وظایف معین است و هر کس هر کار مایل است می تواند انجام دهد که شما نمی دانید چه کسی مسئول دستور دادن ایجاد تابلوهایی بدون نام شهدا و با اسم خالی ست؟!

ایا باید باور کرد که این ها همه اتفاق است و بدون هیچ قصد و غرضی تابلوها بدون نظارت بدون نام شهید تولید و نصب می شوند؟

 و بعد در حرکتی تامل برانگیز از مردم جهت نشان دادن حسن نیت ظاهری خود می خواهند که در صورت مشاهده چنین مواردی گزارش کنند!

شما برای یافتن مقصر در میان کارمندان خود در شهرداری یا مسئول این موضوع بگردید بهتر است و نیاز به بسیج مردمی نیست!

این شهر و کشور سال هاست که پس از جنگ و در سال های انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از مرزهای وطن و برقراری امنیت و ... با شهید و شهادت و مبحث ازجان گذشتگی عجین و آمیخته است.

 چطور تعدادی ساده انگار تصور می کنند با حذف نام مطهر شهدا که زندگی شان را مدیون آنها هستند، می توانند این موضوع را کمرنگ کنند؟! که چنین عملی خیانت است به کشور و ارزش ها و اعتقادات و تمامی خانواده های شهدایی که از جان فرزند، همسر و پدر خود را برای حفظ ارزش ها گذشتند و دلیل استحکام، آبرو و عظمت این کشور شده اند!

به تمام مردمی که با نام و عشق و یاد و برکات وجود شهدا عجین هستند و به آنها عشق می ورزند!

آیا کار انحراف فکری و سقوط فکری و معنوی برخی به جایی رسیده که نام شهید هم روی زندگی شان سنگینی می کند؟!

به کجا می رویم؟!....

خوب است شهرداری تهران به جای ادعای حسن نیت داشتن، حسن نیت خود را به سادگی در عمل نشان دهد!

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/06/22/1398062211572924318382414.jpg

 چندی است که اخباری مبنی بر حذف نام شهدا از معابر شهر تهران در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است و  متاسفانه نام شهدا در برخی از کوچه‌ها و معابری پایتخت حذف شده است.

 جریان حذف نام شهدا از معابر شهر تهران در حالی کلید خورده که بسیاری از شهروندان و کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند و از مسئولان شهری درخواست کرده‌اند که نسبت به این موضوع ورود جدی پیدا کنند و با خاطیان برخورد کنند.

 پس از رسانه‌ای شدن خبر حذف نام شهدا از برخی از معابر شهر تهران در رسانه‌ها انتطار می‌رفت که اعضای شورای شهر تهران لااقل نسبت به این موضوع همان واکنشی را نشان دهند که نسبت به سرقت رفتن مجسمه‌ها داشتند اما هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران تا به امروز واکنشی را به آن نداشتند!

 آغاز حذف نام شهدا از برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها در منطقه یک کلید خورد و در حال حاضر نیز در برخی معابر  مناطق 16، 12 و... ادامه دارد؛ موضوعی که با اعتراض شدید شهروندان و خانواده‌های شهدا قرار گرفته است اما همچنان اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.

 در اقدام جدید شهرداری تهران در برخی از محلات از جمله منطقه 16 نام شهیدان از جمله شهید اسلامی، شهید تقوی، شهید صفیاری، شهید اکبری، شهید غیوری و شهید شعبانیان از معابر حذف شده است همچنین در منطقه 12 نیز نام شهید نمازی، شهید عباسی و شهید معزی حذف شده است.

اما علت این حجم از عناد و مخالفت شهرداری تهران با نام شهدا چیست؟! این سؤالی است که مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران باید پاسخگویی آن به شهروندان تهرانی باشند.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
جاده ها با لاله ها آباد شد
ذکر نام لاله ها ایراد شد
با مرامان درپس بیغولها
نام ژیلا ، نسترن ، بر کوچه ها
با مرامان یک به یک راهی شدند
پایکوبان راهی باقی شدند .
اندک اندک جمع مستان دور شد
چشم بینای خلایق کور شد
رائف بصیر ...
یه سرچی بکن ببین شهردار تهران کی هست و افراد خانواده اش کی هستن؟
شیر صحرا لقب که بود؟
فرمانده ای که صدام شخصا برای سرش جایزه تعیین کرد.
وی فقط با هشت نفر کلاه سبز در دشت عباس کاری کرد که رادیو عراق اعلام کردکه یک لشکر از نیروهای ایرانی در دشت عباس مستقرشده است.
درسال 1335 وارد ارتش شد سریعا به نیروهای ویژه پیوست.
فارغ التحصیل اولین دوره رنجری درایران بود.
دوره سخت چتربازی و تکاوری را در کشور اسکاتلندگذراند.
دراسکاتلند در مسابقه نظامی بین تکاوران ارتشهای جهان اول شد وقدرت خود وایران رابرخ کشورهای صاحب نام کشاند.
وی اولین کسی بود که در دفاع مقدس نیروهای عراقی را به اسارت گرفت ، او طی نامه ای بصدام او رابه نبرد در دشت عباس فراخواند صدام یک لشکر بفرماندهی ژنرال عبدالحمید معروف به دشت عباس فرستاد ،عبدالحمید کسی بود که در اسکاتلند از این ایرانی شکست خورده و هفتم شده بود،پس ازنبردی نابرابر و طولانی عراقیها شکست خورده و او شخصا ژنرال عبدالحمید را باسارت میگیرد،بخاطر رشادتش درجنگ به او لقب "شیرصحرا " دادند.
وی در عملیات قادر درمنطقه سرسول بشهادت رسید، سرلشکر شهید حسین آبشناسان فرمانده نیروی ویژه ایران بود که اکثریت مردم وی را نمیشناسند !

رائف بصیر .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi