شناسه خبر : 69521
یکشنبه 24 شهريور 1398 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گام دوم انقلاب و دفاع مقدس

محمدامین میربلوچ‌زهی؛ هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، گرچه سخت‌ترین و مشقت‌بارترین دوران زندگی مردم عزیز ایران بوده، اما دستاوردها و برکاتی برای کشور به همراه داشته که هم‌اینک در گام دوم انقلاب به دنبال احیا و تقویت آن ارزش‌ها هستیم.

دفاع مقدس برای کشورمان عرصه‌ای از مقاومت، ایثار و عشق به خاک میهن و از خودگذشتگی، شجاعت و پایمردی و وحدتی بی مثال بود که نه‌تنها شیعه و سنی و اقوام ایرانی در آن با هم مشارکت داشتند، بلکه سایر هم‌وطنان ایرانی اعم از مسیحی، کلیمی و عاشوری نیز به سهم خود برای عزتمندی و سرافرازی میهن تلاش کردند.

گام دوم انقلاب باید با تکیه به ارزش‌های دوران دفاع مقدس و روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل تهدیدات، فشارها و تحریم‌ها و ظلم و زورگویی‌ها به پیش برود و دشمنان استکباری و صهیونیستی باید بدانند که فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در این ملت و نظام زنده و پرچم قیام اباعبدالله نیز همچنان برافراشته مانده و با بی عدالتی‌ها و ظلم و ستم‌ها مقابله می‌شود.

گرچه در هشت سال جنگ تحمیلی صدها هزار شهید و جانباز و آزاده تقدیم راه اسلام و انقلاب شد، اما دستاورد مهم دوران دفاع مقدس، مقاومتی است که بعد از گذشت افزون بر ۴۰ سال آن را در کشور شاهد هستیم و در گستره آن به منطقه خاورمیانه و نقاط دیگری از دنیا رسیده و با اقتدار حرف برای گفتن داریم و همین برای ایران بس که در حل بسیاری از معادلات دنیا نقش ایفا می‌کنیم و عزتمندانه مسیر شهیدان ادامه پیدا کرده است.

رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس به جهان نشان دادند که با ایمان و اخلاص و باور داشتن به امدادهای غیبی پروردگار متعال می شود بر هرگونه مشکلات و نارسائی ها فائق آمد و در مقابل دشمنان به پیروزی رسید.

پیروزی حق بر باطل یک شعار نیست، بلکه یک حقیقتی قابل لمس بوده که نه تنها در عرصه جنگ و مقاومت خود را نشان می دهد، بلکه با گذشت سالها و صبر و ایستادگی و ایمان داشتن به قدرت و اراده پروردگار می توان آن را دید.

پروردگار متعال همان پروردگار نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد صلی الله و علیه و سلم و پروردگار صحابه کرام و اهل بیت رسول الله بوده و در هر لحظه و در هر مکان اگر او را صدا بزنیم به تحقیق به یاری مان می آید و مظلومان را از چنگ ظالمان نجات خواهد داد.

گام دوم انقلاب باید گام ایمان و اخلاص و جوانمردی و شایسته سالاری و مقابله با ظلم و ستم باشد و اعتقاد داریم با مقاومت و صبر و توکل بر ذات حضرت احدیت و ایمان داشتن به توحید و یگانگی الله ذوالجلال می شود از مشکلات گره گشایی کرد و قطعا و یقینا با اخلاص و ایمان و توکل بر ذات اقدس الهی می توان بر سرسخت ترین دشمنان پیروز شد و به عزت و جاودانگی دست پیدا کرد و چنانچه پیامبر اسلام و یاران و اهل بیت مکرم شان به آن شکوه و ظفرمندی رسیدند و در ادامه راه رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی نیز توانستند با اتحاد و یکپارچگی و اخوت و برادری و برخورداری از نصرت الهی توانستند در جبهه های حق بر علیه باطل پیروز و کامیاب شوند.

گام دوم انقلاب، گام مهر و محبت و تکریم جایگاه انسانها و ترویج اخلاق و منش اسلامی و دینی و احترام گذاشتن به عقاید و گفتمان صلح و سازش و کنار گذاشتن اختلافات و چنددستگی‌ها است و باید در کشورمان ندای مهر و همدلی سرداده شود و مردم دنیا یقینا با اخلاق و حسن سلوک و محبت ایرانیان و امت اسلامی به رشد و تکامل اسلامی و انسانی خواهند رسید، لذا تمام اراده ها باید به سمت خیرخواهی و دعوت به خیر و احیای امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری، عدالت خواهی، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم زورگویان و جنایتکاران باشد.

امید می رود در گام دوم انقلاب با تاسی از قیام عاشورای حسینی و ادامه راه شهیدان در دوران دفاع مقدس بتوانیم از دستاوردهای اسلامی و انقلابی مان صیانت کنیم.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi