شناسه خبر : 69523
یکشنبه 24 شهريور 1398 , 12:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت آخرین رزمندگان لشکر۱۰ در روز تاسوعا و عاشورا

لشکر ۱۰ سیدالشهداء(ع) که هنوز از مأموریت مقابله با دشمن در پاسگاه زید و شلمچه فارغ نشده بود، ماموریت یافت با حمله برق آسا به پسمانده ضدانقلاب قهر اسلامی را به آن‌ها بچشاند.

https://cdn.isna.ir/d/2019/09/11/3/57941401.jpg

جعفر طهماسبی از رزمندگان لشکر۱۰ سیدالشهدا(ع) در خاطره‌ای درباره آخرین مأموریت عملیاتی برخی از رزمندگان تخریبچی این لشکر روایت می‌کند: پرداختن به وقایع دفاع مقدس درسال آخر جنگ خود فرصت زیادی می‌طلبد اما در آخرین روزهای مرداد۶۷ دشمنان مردم کردستان که با پرچم کومله و دمکرات جان و مال و ناموس مردم شریف کردستان را هدف گرفته بودند به طمع دست یابی به آبرو و حیثیت نداشته به ارتفاعات اطراف جاده بوکان مهاباد حمله بردند و با سوء استفاده از انتقال توان سپاه اسلام به جنوب و منطقه شمال غرب مسیر تردد هموطنان را به بوکان و مهاباد مسدود کردند.


لشکر ۱۰ سیدالشهداء(ع) که هنوز از مأموریت مقابله با دشمن در پاسگاه زید و شلمچه فارغ نشده بود ماموریت یافت با حمله برق آسا به پسمانده ضدانقلاب قهر اسلامی را به آن‌هابچشاند. بخشی از نیروهای لشکر خود را از میاندوآب به منطقه رساندند و بخشی دیگرهم از طریق هلیکوپترهای شنوک از پایگاه دزفول به منطقه درگیری سرازیر شدند و در آخرین روز مردادماه ۶۷ که مصادف با تاسوعای حسینی بود به دشمن حمله کردند.


به علت وسعت منطقه درگیری و حضور دشمن بر روی ارتفاعات در محور مهاباد بوکان و سردشت  تیپ عاشورا از لشکر ۱۰ سیدالشهداء(ع) به فرماندهی سردار جانباز حاج عباس قهرودی در روز اول با گردان حضرت قاسم(ع) به مصاف دشمن رفت و رزمندگان این گردان در روز تاسوعای حسینی با کمک گرفتن از نام  علمدار کربلا در کمترین زمان و با حداقل تلفات و دادن چندین مجروح بخشی از ارتفاعات منطقه را از دست ضدانقلاب بازپس گرفتند.


در روز دوم عملیات که مصادف بود با روز عاشورای حسینی با ورود گردان حضرت زهیر علیه السلام به منطقه درگیری با ضد انقلاب، این جرثومه‌های فساد فرار را بر قرار ترجیح دادند و با دادن تلفات فراوان از منطقه متواری شدند در این عملیات تعدادی از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند.


با نفوذ ضدانقلاب در کادر درمانی بیمارستان شهر بوکان تعدادی از مجروحین این عملیات به علت عدم رسیدگی در ظهر عاشورای در محوطه بیمارستان به شهادت رسیدند. گردان تخریب لشکر۱۰سیدالشهدا(ع) با اعزام ۲۰ رزمنده تخریب‌چی به گردان‌های عمل کننده در این عملیات شرکت کرد و با دادن دو شهید در این حماسه سهیم بود.


«شهید قدرت‌الله خوشجام» در روز اول این عملیات در روز تاسوعای حسینی مجروح شد و به علت عدم رسیدگی و خونریزی شدید در روزعاشورا در محوطه بیمارستان به شهادت رسید و «شهید اصغر رحیمی» با گردان زهیر (ع) به دشمن حمله برد و با گلوله ضدانقلاب در روز عاشورا به شهادت رسید. شهیدان این عملیات آخرین شهدای عملیاتی لشکرده سیدالشهداء(ع) نام گرفتند.

انتهای پیام

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi