شناسه خبر : 69537
دوشنبه 25 شهريور 1398 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیریت هیأت امام حسین(ع) از راه دور

همسر شهید مدافع حرم «محمد ترک» در جمع همسران شهدا با اشاره‌ای به زندگی معنوی این شهید اظهار داشت: چون شهید ترک در ماه محرم به دنیا آمد نام محرم را برای او انتخاب کردند. مادرش می‌گوید از کودکی در ایام محرم با لباس مشکی بود. از همان کودکی در کوچه با کمک دوستانش هیئتی بنا کرد که به نیت حضرت زهرا (س) هیئت فاطمیون نام گرفت و امروز یکی از بهترین هیأت‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه شهید ترک دلش را به امام حسین (ع) گره زده بود، افزود: چه زمانی که مادر شهید خاطرات دوران کودکی‌اش را می‌گوید چه زمانی که به عنوان همسر در کنارش بودم این موضوع را به عینه دیدم. ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشت، در انتخاب شغل و همسرش به ایشان متوسل شد. ما در همین ماه محرم برای همدیگر انتخاب شدیم، مادر شهید در هیات من را دید و به شهید معرفی کرد.

همسر شهید مدافع حرم با بیان نکات تربیتی شهید در ارتباط با فرزندان بیان کرد: قبل از به دنیا آمدن فرزندانمان اسمشان را انتخاب کرده بودیم. به لطف خدا دخترمان در شب شهادت حضرت زهرا (س) و پسرمان در ماه محرم به دنیا آمدند. اسم فاطمه و محمدحسین را برای بچه‌ها انتخاب کردیم. وقتی در ایام شهادت و عزا، بچه‌ها به دنیا آمدند شهید با لباس مشکی بود و با همان لباس از مهمانان پذیرایی می‌کرد و از همان ابتدا سعی می‌کرد در بازی با بچه‌ها نکات تربیتی که در زندگی ائمه شنیده بود را رعایت کند.

همسر شهید محرم ترک تصریح کرد: در همه مراسم‌های مذهبی به بهترین شکل حضور داشت، به خصوص ماه محرم که از من هم درخواست می کرد چند روزی که مشغول به عزاداری هستیم تمام مسائل حاشیه‌ای را به حداقل برسانیم و به عزاداری بپردازیم. تا جایی‌که امکانش بود بچه‌ها را با خود به هیات می‌برد تا با این فضا انس بگیرند. در ماموریت‌هایی که حضور داشت و در ایران نبود تماس می‌گرفت و کارهای هیات را پیگیری می‌کرد. از برادران خود و برادران من می‌خواست در نبودش پرچم حضرت زهرا (س) روی زمین نماند.

وی افزود: در همین ایام و سوگواری‌ها راهی سوریه شد. به نظرم چیزی جز عشق به امام حسین (ع) نبود که این شهدا از عزیزترین‌هایشان دل کندند و به جنگ رفتند. فقط عشق به امام حسین (ع) است که یک پدر را بی توجه به خواهش‌های دخترش می‎کند. زمانی که «آقا محرم» قرار بود به سوریه برود فاطمه یک مسیر یک ساعته را گریه کرد و از او خواهش کرد که نرود، اما قطعا عشق به ائمه (ع) نتوانست عزمش را سست کند. ایشان قصه عاشورا را برای بچه‌ها تعریف می‌کرد و می‌گفت الان حرم ائمه (ع) در خطر است. در تمام روزهایی که در سوریه بود با فاطمه صحبت نکرد تا اشک‌هایی که می‌ریزد و انتظاری که می‌کشد مانع بودنش در سوریه نشود.

همسر شهید ترک در پایان گفت: مطمئنم شهادت او یک حادثه و اتفاق نبود، آخرین اربعینش را در حرم حضرت زینب (س) عزاداری کرد. اگر همه اتفاق‌های زندگی شهدا را در کنار هم بگذاریم می‌فهمیم آن‌ها برگزیده و انتخاب شده بودند، اگر پای تک تک خاطرات همسران شهدا بنشینیم این موضوع را متوجه می‌شویم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi