شناسه خبر : 69549
دوشنبه 25 شهريور 1398 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پایگاه گلوبال ریسرچ:

ایران دروغ می‌گوید یا اسرائیل؟!


یک پایگاه اینترنتی کانادایی درباره ادعاهای گاه و بیگاه نتانیاهو علیه ایران می‌گوید جهان به دروغ‌های اسرائیل عادت کرده است.
گلوبال ریسرچ نوشت: اسرائیل مسلح به تسلیحات هسته‌ای و خطرناک یک تهدید جهانی محسوب می‌شود و این یک حقیقت انکارناپذیر است. اسرائیل ذخایر غیرقانونی تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و دیگر تسلیحات ‌تروریستی دارد. جامعه جهانی و رسانه‌ها در ارتباط با این تهدید موجودیتی برای صلح و ثبات منطقه‌ای سکوت اختیار کرده‌اند. این در حالی است که برنامه هسته‌ای مشروع ایران که شامل بخش نظامی نمی‌شود، در معرض شدیدترین بازرسی‌ها در جهان قرار دارد.
 هر بار که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌از سایت‌های ایرانی بازرسی می‌کنند در واقع تأیید می‌کنند که این کشور به معاهده ان پی تی و برجام پایبند است. اگر انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای عمل کنند، دست‌کشیدن ایران از تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای - که بر اساس بند‌های ۲۶ و ۳۶ توافق به سبب عدم پایبندی دیگر امضا کنندگان برجام مجوز آن صادر شده است-  قابل بازگشت است.
سال‌هاست که نتانیاهو و دیگر تندرو‌های اسرائیلی همواره علیه برنامه هسته‌ای مشروع ایران صحبت کرده‌اند و در ارتباط با تهدیدی که وجود خارجی ندارد، دروغی بزرگ می‌گویند. در آستانه برگزاری انتخابات اسرائیل در روز ۱۷ ماه سپتامبر، نتانیاهو که آینده سیاسی‌اش در معرض خطر قرار دارد بار دیگر از تاکتیک ایجاد‌ترس به‌عنوان یک اهرم انتخاباتی و جمع‌آوری رأی استفاده کرده است.
نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ از کاریکاتوری برای توصیف خطر ایران استفاده کرد.
وی اخیرا بار دیگر به اشتباه ادعا کرد ایران در پی هسته‌ای شدن است و این در حالی است که شواهدی معتبر دال بر حمایت از دروغ بزرگ او وجود ندارد. در ماه مه سال ۲۰۱۸, همزمان با خارج شدن ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، او به اشتباه ادعا کرد اسرائیل هزاران سند و عکس و ویدئو در اختیار دارد که نشان می‌دهد تهران سال‌ها به جامعه بین‌المللی دروغ گفته است. او بدون‌ اشاره به هیچ‌گونه شواهد معتبر به دروغ ادعا کرد ایران یک برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفی به نام طرح آماد دارد که برای «طراحی، تولید و آزمایش پنج کلاهک است که هر یک از آن‌ها، ده کیلوتن تی ان تی دارند.»
 با آنکه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌که دسترسی کاملی به تأسیسات هسته‌ای ایران دارند «اجرای کامل تعهدات هسته‌ای ایران را تأیید کرده‌اند»، نتانیاهو به دروغ ادعا می‌کند ایران یک «انبار اتمی‌مخفی» برای تولید و آزمایش سیستم‌های انفجاری» احداث کرده است. هیچ‌گونه شواهدی دال بر تأیید اتهامات جعلی او درباره ایران در گذشته و در زمان کنونی ارائه نشده است.
در سال ۱۹۹۵, مقامات آمریکایی و اسرائیلی ادعا کردند ایران تا سال ۲۰۰۰ به یک بمب دست پیدا خواهد کرد. از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ در ایران که سبب پایان یافتن یک نسل دیکتاتوری فاشیستی در این کشور شد، دروغ‌های بزرگ در ارتباط با تهدید ناشی از ایران از سوی مقامات آمریکایی و اسرائیلی مطرح و توسط رسانه‌ها تکرار شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi