شناسه خبر : 69574
سه شنبه 26 شهريور 1398 , 12:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قابل اعتراض نیست!

میرزاحسن جعفرزاده - من سال ۶۵ در جبهه مهران بر اثر موج انفجار از هر دو گوش دچار آسیب شدم ولی چون سن سالی نداشتم و ۱۵ سالم بود و با توجه به تبلیغات و حال وهوای آن دوران دنبال جمع کردن مدرک نبودم و اهمیت ندادم تا اینکه روز به روز افت شنوایی پیدا کردم. سال ۹۴ فقط با سمعک می شنوم به ایثارگران سپاه قم مراجعه کردم در کمیسیون ۱۳۴ مجروحیتم احراز شد و به بنیاد معرفی کردند ولی به علت نداشتن مدرک بالینی درصد ندادن و دوباره به ایثارگران ارجاع داده تا اینکه گفتند دستورالعمل جدید آمد افرادی که مدرک ندارن حداقل ۵ درصد میدن مجددا" به ایثارگران مراجعه کردم.

مرا به کمیسیون بدوی معرفی کردن و بعد به کمیسیون عالی معرفی کردن. بعد حدود یک سال که چشم انتظار بودم در مرداد ۹۸ کمیسیون عالی تشکیل شد و علیرغم اینکه کمیسیون ۱۳۵ مجروحیت بنده را  احراز کرده بود.

این پیام را برای من ارسال کردند رزمنده محترم
پرونده شما در کمیسیون عالی مطرح و مجروحیت شما تایید نگردید (رد شده اید) و قابل اعتراض و پیگیری نمی باشد
از مراجعه به ایثارگران جهت پیگیری خودداری فرمایید.
آیا این درست است؟
آیا به نظر آقایان موج گرفتگی که خود سپاه تایید کرده در طول دو سه سال باطل شده؟ من که الان در سن ۴۸ سالگی شنوایی هر دو گوشم را از دست دادم. چه کار باید بکنم؟

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، دوست عزیز قبل از مراجعه به کمیسیون پزشکی لازم است حقایقی از آسیب های مجروحیت ناشی از موج انفجار را بدانید تا آسیب ها مردود نشوند زیرا بنده دچار آسیب های موج گرفتگی هستم لازم میدانم راهنمایی کنم. ابتدا باید بدانید موج گرفتگی فقط ضایعه گوشها نیست بلکه با توجه به نزدیکی و شدت موج انفجار و نوع عامل انفجار مثال خمپاره و کاتیوشا و راکت هواپیما و غیره چهار عضو را بدون هیچگونه زخم و آثار سطحی درگیر و اعضای داخلی را بعلت ضربه شدید مجروح میکند. چهار عضو شامل گوشها - اعصاب و روان - سر و کمر میباشند لذا چنانچه رزمنده دچار موج گرفتگی در حد ناشنوایی شده بایستی موج گرفتگی بر اعضای دیگر نیز تاثیر گذاشته باشد که اینگونه تشخیص بطور طبیعی و برای مجروحین موج گرفتگی پیش آمده و عمومیت دارد.
لابد کمیسیون پزشکی که دارای پزشکانی با تجربه و ماهر هستند با توجه به سلامت اعضای دیگر به این نتیجه رسیده که آسیب شنوایی شما علت دیگری غیر از موج گرفتگی داشته که نیاز به تشخیص دارد.
ضمنا موج گرفتگی شدید حدود 25 درصد از ناشنوایی را بعلت ضعیف شدن عصب گوش تحت تاثیر قرار میدهد و موجب ناشنوایی کامل نخواهد شد. بنابراین چنانچه سابقه معالجه و درمان در خصوص آسیب به سایر اعضای کمر - سر - و مشکلات اعصاب و روان دارید بعلاوه آسیب گوشها به کمیسیون ارائه فرمایید.
شایان ذکر است رزمنده ای که کلاه ایمنی یا کلاه جنگی داشته از آسیب موج گرفتگی سر در امان بوده و خوشبختانه دچار موج گرفتگی سر نشدند.
با سلام دقیقا این قانون جدید برای همین است که تمامی مدارکی که از قبل توسط کمسونها تایید شده را بنحوی باطل کنند تعداد مجروحین شیمیایی اعصاب روان زیاد است واز عهده تحت پوشش دراوردن انها برنمی ایند قبلا هم همین قانون بود پس چرا حداقل درصد که پنج درصد بود را نمی دادند سال 84 درکمسیون بدوی وعالی سپاه احراز مجروحیت تایید شده در بنیاد هم احراز جانبازی شده دارم مثل خیلی از مجروحین دیگر درصد ندادند حالا کخ قانون حداقل درصد امده اگر قصد حمایت دارند حداقل خدمان که از ارث پدرشان نیست را بدهند نه اینگه بعد گذشت سالها دوندگی حالها اعلام کنند دوباره از اول شروع کن ناراضی کردن مجروح جنگ ارزش زیادی دارد منافعی دارد نمیدانم مگر قانون نبود طبق همان قانون رفتیم درکمسیونها مدارک اوردیم پس نتیجه ای که میگیرم این است که همان تعداد رزمنده که با گذشتن از سد کمسیون واحراز جانبازی تا بحال به بهانه های واهی درصد نگرفتن اینبار اگر پیگیر شوند مثل برا در محترم به هر دلیلی رد میشود وامکان استفاده از حقش میماند برای حرامخواران حالا حق اعتراض هم ندارید ناراضی نگه دا شتن مجروح جنگ و جانباز شاید نفعی دارد که نمیدانم زندگی ما که. نابود شد خدا لعنت کند مدیر ومسول نالایق را
با سلام دقیقا این قانون جدید برای همین است که تمامی مدارکی که از قبل توسط کمسونها تایید شده را بنحوی باطل کنند تعداد مجروحین شیمیایی اعصاب روان زیاد است واز عهده تحت پوشش دراوردن انها برنمی ایند قبلا هم همین قانون بود پس چرا حداقل درصد که پنج درصد بود را نمی دادند سال 84 درکمیسیون بدوی وعالی سپاه احراز مجروحیت تایید شده در بنیاد هم احراز جانبازی شده دارم مثل خیلی از مجروحین دیگر درصد ندادند حالا که قانون حداقل درصد امده اگر قصد حمایت دارند حداقل خدمان که از ارث پدرشان نیست را بدهند نه اینگه بعد گذشت سالها دوندگی حالها اعلام کنند دوباره از اول شروع کن ناراضی کردن مجروح جنگ ارزش زیادی دارد منافعی دارد نمیدانم مگر قانون نبود طبق همان قانون رفتیم درکمسیونها مدارک اوردیم پس نتیجه ای که میگیرم این است که همان تعداد رزمنده که با گذشتن از سد کمسیون واحراز جانبازی تا بحال به بهانه های واهی درصد نگرفتن اینبار اگر پیگیر شوند مثل برا در محترم به هر دلیلی رد میشود و امکان استفاده از حقش میماند برای حرامخواران حالا حق اعتراض هم ندارید ناراضی نگه داشتن مجروح جنگ و جانباز شاید نفعی دارد که نمیدانم زندگی ما که نابود شد خدا لعنت کند مدیر و مسئول نالایق را
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi