شناسه خبر : 69575
سه شنبه 26 شهريور 1398 , 13:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پهپادهای ساقط شده آمریکا به نمایش عموم گذاشته می‌شود

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و از نمایش عمومی پهپادهای ساقط شده آمریکا در این هفته خبر داد.

پهپادهای ساقط شده آمریکا به نمایش عموم گذاشته می‌شود

سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، امروز طی نشست خبری دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را ثمره تلاش‌های رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس دانست و گفت: هفته دفاع مقدس یک جنبش ملّی است و انتظار می‌رود سیمای شهر به کلی تغییر کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد دفاع مقدس را انحصاری کند تحریف کرده است در دفاع مقدس همه حضور داشتند نه قشر خاص. ما صاحب دفاع مقدس نیستیم بلکه مردم صاحب اصلی آن هستند.

کارگر با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس گفت: در برنامه‌های امسال سعی شده مسأله جوانان و نوجوانان و موضوع فضای مجازی و مردمی بودن برنامه‌ها بسیار مورد توجه باشد.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: شعار محوری امسال در اجرای برنامه‌های سی‌و‌نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس "ما پیروزیم" است و این در حالی است سال گذشته شعار "ما توانستیم را" انتخاب کرده بودیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از یکشنبه 31 شهریور آغاز می‌شود و در اولین روز از این هفته که به نام "قدرت، توانمندی و اقتدار" نیروهای مسلح است مراسم رژه در مراکز سراسر کشور و در تهران با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

کارگر از اجرای 500 برنامه اصلی، یک هزار و 200 برنامه در سطح استانی و بیش از 10 هزار برنامه در سطح شهر و روستاها خبر داد و گفت: برپایی بیش از 600 نمایشگاه فرهنگی - هنری شامل عکس، پوستر و کتاب و...، عطرافشانی 19 هزار گلزار شهدا، برگزاری بیش از 70 مسابقه فرهنگی - هنری و ورزشی، برگزاری بیش از 600 برنامه یادواره شهدا، رونمایی از 316 عنوان کتاب، برگزاری بیش از 50 برنامه شب شعر و خاطره، بازخوانی و بازسازی عملیات دفاع مقدس در 31 استان کشور، تجدید از سربازان نمونه در 31 استان، تبیین حماسه‌های دوران دفاع مقدس توسط پیشکسوتان دفاع مقدس در مساجد و نماز جمعه، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و با موضوع دفاع مقدس، بازدید از موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور به صورت رایگان به خصوص برای دانشجویان و دانش‌آموزان، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس است.

وی از رونمایی مجسمه شهید صیاد شیرازی و شهید شوشتری در یادمان عملیات مرصاد  خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه اسناد شهدای روحانی در برخی از مساجد شهرها، رونمایی از 3 اثر موسیقیایی، برگزاری یادواره شهدای بهزیستی با نام بچه‌های گمنام، مادران گمنام، افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی، راه‌اندازی "رادیو دفاع" و "تله‌دفاع"، همایش نقش زنان در دفاع مقدس، تقدیر از 100 هزار نفر از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، اجرای برنامه "زنگ مقاومت" با حضور مسئولان در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: اخیرا سامانه‌ای راه‌اندازی شده که از طریق آن می‌توان از ظرفیت  راویان برجسته برای حضور در یادواره‌ها و مراسمات مربوط به شهدا و دفاع مقدس استفاده کرد. همچنین پویش مردمی "صله ایثار" که در راستای دیدوبازدید مردم با ایثارگران است راه‌اندازی شده است. برپایی نمایشگاه "شکست داعش" در موزه دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه‌هاست که در این نمایشگاه ادوات و تجهیزات و همچنین مستنداتی از مبارزه با گروهک تکفیری داعش قرار داده شده است. همچنین نمایشگاه آثار و بقایای پهبادهای ساقط شده توسط پدافند هوایی نظام جمهوری اسلامی ایران در موزه دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi