شناسه خبر : 69596
شنبه 30 شهريور 1398 , 16:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمله به جناح مقابل برای رفع اتهام حذف آثار شهدا

حذف نام شهدا از روی تابلوی برخی از خیابان ها و کوچه های شهر را نمی توان اقدامی سهوی دانست چرا که آنهایی که اقدام به این کار کرده اند از جایگاه شهدا در نظام جمهوری اسلامی ایران مطلع هستند.

فاش نیوز -  حذف نام شهدا از روی تابلوی برخی از خیابان ها و کوچه های شهر را نمی توان اقدامی سهوی دانست زیرا آنهایی که اقدام به این کار کرده اند از جایگاه شهدا در نظام جمهوری اسلامی ایران مطلع هستند.

بر این اساس اقدام اخیر عوامل شهرداری تهران در حذف نام شهدا بازتاب های منفی زیادی در جامعه و مسئولان داشته است و همگی متفق القول انرا محکوم کرده و بر جایگاه رفیع شهدا بار دیگر صحه گذاشتند.

اگر چه در این چارچوب برخی این موضوع را سیاسی کرده و اقدام به تخریب رقیب خود کرده اند در حالی که همانطور که می دانیم شهیدان فارغ از این مسائل هستند و از جایگاه ویژه ای در نزد معبود برخوردارند و عند ربهم برزقون هستند.

http://www.defapress.ir/files/fa/news/1398/5/20/776025_627.jpg

نام شهید شناسنامه ملت است

نام شهید شناسنامه این ملت است، ملت شهید پرور! یعنی مردمی که توانایی و ظرفیت پرورش شهید را در دامان خود دارند... یعنی زنانی که مردانی پرورش می دهند برای شهادت! مردم با نام و یاد شهدا نفس می کشند!

آنهایی که در این وانفسای عصر اطلاعات و اینترنت و بمباران اخبار، مشکلات اقتصادی و جنجال های سیاسی، نابسامانی های قوانین و ...، تهاجم فرهنگی و فرهنگ سازی های غربی، می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، بدانند که هیچ چیز نیست که یک ملت هرچند تحت فشار تحریم، هرچند تحت فشارهای تهاجم فرهنگی را بتواند از یکسری اصول و ارزش های خود برای همیشه جدا کند.

مغزهای کوچک ساده انگاری که تصور کرده اند اگر آهسته آهسته و تک تک نام شهدا را حذف کنند، کم کم یاد و راهشان را هم حذف خواهد شد، سخت در اشتباه هستند! در تمام کوچه و پس کوچه های این شهر خانواده های شهدای بسیاری زندگی می کنند... حقایقی روشن مثل نور که با پرده تاریک هیچ مغرضی پوشانده نمی شوند!... شعله هایی روشن که سال هاست برکت و عظمت و نعمت زندگی همه مردم هستند و هیچ ذهنیتی حاضر به انکار آنها نیست! ... مگر دستانی که بخواهند این چراغ های روشن راه را با فوت خود خاموش کنند که به وعده قرآن، کلّا و هرگز نتوانند!

 

 آن کس که چنین تصور خامی را در سر پروانیده است، چگونه می تواند مادرهای بی پسر شده، همسران بی شوهر شده و فرزندان بی پدر مانده و این قهرمانان بزرگ را انکار کند؟! آیا می تواند؟! آیا می تواند قدم های دلتنگ فرزندان شهدا و فرزندان سختی کشیده جانبازان را بر زمین کوچه های این شهر و کشور کمرنگ کند؟!

نشانه های شهدا، بازماندگان شهدا، آثار شهدا، برکات و نعمات شهدا... همه جا هستند!... نام را حذف می کنید، آیا حقایق روشن عجین با شهید هم حذف شدنیست؟!

 نام شهید شناسنامه این ملت است. ملت شهید پرور! یعنی مردمی که توانایی و ظرفیت پرورش شهید را در دامان خود دارند... یعنی زنانی که مردانی پرورش می دهند برای شهادت! مردم با نام و یاد شهدا نفس می کشند!

 حال جامعه ای که بدون فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی، دفاع از وطن و ناموس، شهید و شهادت  در راه خدا و ارزش ها و .... زندگی کند، چگونه خواهد بود!؟ آیا مسئولین به این موضوع فکر کرده اند که محروم کردن جامعه به ویژه نسل های بعد از جنگ که چیزی از جنگ ندیده اند و نمی دانند، چه عواقبی را برای کشور در پی خواهد داشت؟! ... شاید هم خوب می دانند و...!

http://bayanbox.ir/view/7937419735606248414/IMG-20151113-WA0001.jpg

شهیدی: خطر تغییر نام و تصاویر شهدا را گوشزد کردیم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره خانه نور ایرانیان بصیر در محل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد با همه توان حفظ حرمت و جایگاه شهدای والا مقام را پیگیری کرده و بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عنصری مهم و تعیین کننده در جامعه اسلامی تأکید دارد

.حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه بر اساس قانون بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف به حمایت‌های معیشتی از جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: مقام معظم رهبری بارها بر لزوم حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید داشته‌اند و این مسئله مهم‌ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در همین راستا شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده که جلسات دبیرخانه آن به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت حفظ حرمت و جایگاه نام شهدا در جامعه گفت: پیش از اتفاقات اخیر و گزارش چند مورد حذف نام شهدا از معابر عمومی نامه‌ای به وزارت کشور نوشتیم و خطر تغییر نام و تصاویر شهدا را گوشزد کردیم که هفته گذشته بخشنامه‌ای از وزارت کشور به تمام استانداری ها فرستاده شد و بر اساس آن هر نوع تغییری در این زمینه ممنوع اعلام شد. در مورد اخیر پیش آمده نیز مانند همیشه با جدیت پیگیر موضوع هستیم تا خدای ناکرده فرهنگ ایثار و شهادت کم رنگ نشود ضمن اینکه بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عنصری مهم و تعیین کننده در جامعه تأکید می کنیم.
وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته دفاع مقدس و تاکید بر نقش بسیار مهم فرهنگ ایثار و شهادت در مقاومت مردم و پیروزی‌های رزمندگان در جبهه‌های جنگ گفت: در شرایط کنونی نیز با توجه به حجم گسترده تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آن بر ملت ایران می توان با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل دشمنان مقاومت کرد و به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی پرداخت.

http://media.ana.ir/1398/06/30/637046534480621198_lg.jpg

نام شهید خط قرمز بنیاد شهید است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در واکنش به حذف نام شهید از برخی تابلوهای معابر شهری از پیگیری این موضوع توسط بنیاد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد به طرح موضوع حذف نام شهدا از معابر شهری با وزارت کشور اشاره کرد و گفت: از وزارت کشور خواستیم تا موضوع در سطح کشور پیگیری شود و ابلاغیه‌ای از جانب وزارت کشور برای تمام استانداری‌ها ارسال شده تا موضوع رصد و کنترل شود. بر اساس این بخشنامه و به استناد آیین‌نامه نامگذاری شهرها، خیابانها، اماکن و موسسات عمومی اولویت نام‌گذاری معابر به نام شهدای گرانقدر است و پس از نام‌گذاری به نام شهدا حق تغییر اسامی این معابر جز در موارد خاص و در هیأت تطبیق شهرستان وجود ندارد، لذا اگر پس از این چنین رفتاری اتفاق بیافتد قابل پیگیری خواهد بود.
وی ادامه داد: ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران مصر به مستندسازی اتفاقات در این زمینه هستیم تا صدمه‌ای به ارزش‌های فرهنگی کشور وارد نشود. رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه حساسیت زیادی دارد و بر پیگیری این موضوع تأکید بسیاری کرده است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران حذف نام شهید از برخی معابر شهری را اقدامی ناشایست و ناشی از بدسلیقگی و غفلت دانست و گفت: نام شهید و قداست آن خط قرمز بنیاد شهید و امور ایثارگران است و عنوان شهید وقتی در کنار هر اسمی قرار بگیرد به آن اسم معنا می‌بخشد و نظام اسلامی وامدار این شهداست. درج و درخشش نام شهید بر تارک اماکن نه صرف معرفی مکان و جغرافیای شهری بلکه بیانگر عمق تاریخ و انگشت اشاره به سوابق درخشان ملت در ایثارگری و نیز ارجمندی پایداری ارزش‌های والای انقلاب و دفاع مقدس است.
کاویانی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با شهرداری تهران، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه مذاکراتی با شهرداری تهران داشته است و شهرداری نیز بیانیه‌ای صادر کرده است و به اصلاح نام تابلوهای معابر به نام شهدای والامقام تاکید کرده است و ما در بنیاد نیز در حال رصد شرایط هستیم و شهرداری در حال پیگیری این کار است. در سایر شهرستانها نیز این موضوع توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران رصد و پیگیری می‌شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگرچه اقدام ناصحیح صورت گرفته را نمی‌توان جریان هدایت شده و هدفمند ارزیابی کرد، در عین حال نباید قصور، غفلت و بدسلیقگی اتفاق افتاده منتهی به یک جریان عادی شود و خوشبختانه حساسیت خوب رسانه‌ها و مردم شهیدپرور هشدار لازم را ایجاد کرده است.

http://fashnews.ir/images/upfiles/20190921/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9-%DB%B0%DB%B9-%DB%B2%DB%B0_%DB%B2%DB%B1-%DB%B5%DB%B3-%DB%B0%DB%B3.jpg

حذف کلمه شهید تخلف است

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگویی درباره حذف کلمه شهید از تابلوهای برخی از معابر و خیابان‌های تهران اظهار داشت: این موضوع در مورد برخی تابلوها سهواً انجام گرفته و حکایت از این دارد که نظارت‌ها خوب نبوده است.

وی افزود: اقدام در این زمینه هر چند به صورت سهوی، تخلف است و شهرداری در زمینه نظارت‌ها تعلل داشته است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کمیته‌ای برای بررسی این موضوع به صورت ویژه تشکیل شده و افراد می‌توانند به صورت مکتوب مشکلات در این زمینه را اعلام کنند تا آن را بررسی کنیم.

به گزارش فارس،‌ طی روزهای اخیر موضوع حذف کلمه شهید از تابلوی معابر و خیابان‌ها در تهران و شهرهای مختلف گلایه‌مندی‌های زیادی را به وجود آورده و مسؤولان زیادی در مورد آن اظهارنظر کرده اند. همچنین شهروندان در سامانه «فارس من» خواستار پیگیری موضوع حذف نام شهدا از معابر تهران شده اند.

سیاسی کاری یا گروکشی جناحی

روزنامه آرمان به عنوان یکی از مدعیان اصلاح طلبی در کشور در مطلبی با عنوان اصولگرایان خود را به خواب زده‌اند در مورد موضوع حذف نام شهدا واکنش نشان داده و آن را نوعی سیاسی کاری و گروکشی جناحی بشمار آورده و با گریزی به گذشته نوشته است: شاید بغض آن روز است که امروز شهرداری تهران را مورد هدف قرار داده است. خودشان را نیروهای ارزشی و انقلابی می‌نامند اما هر روز یک بهانه برای هجمه به شهرداری تهران پیدا می‌کنند و غافل هستند که برخی موضوعات کاستن از جایگاه شخصیت‌ها و جایگاه‌هایی است که برای مردم ایران نماد ارزشی و افتخار محسوب می‌شوند مانند این‌که اخیرا مدعی شده‌اند شهرداری تهران درصدد حذف نام شهید از کوچه‌ها و معابر است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: بدون شک بخشی از دلواپسانی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند همان‌هایی‌ هستند که کذب‌گویی آنها بارها فاش شده است به عنوان نمونه همین چند وقت پیش بود که پیروز حناچی در قامت شهردار تهران به اتریش و آلمان سفر کرد و این سفر خشم گروهک تروریستی منافقین را برانگیخت به‌طوری که با تجمع و راه‌اندازی هشتگ اعتراض خود رابه حضور حناچی در آلمان نشان دادند! این در حالی است که برخی جریان‌ها پیش از آن تلاش داشتند حناچی را به دلیل خواندن یک آیه از قرآن کریم متهم کنند. حالا همین افراد با دلواپسان دیگر پروژه برنامه شهرداری تهران برای حذف نام شهید از تابلوی معابر و کوچه‌ها را کلید زده است.
نویسنده مقاله در ادامه مطلب تحت عنوان "ماجرا چه بود" تلاش کرده است تا موضوع سهوی تلقی شود و در صدد تطهیر این اقدام از سوی شهرداری بر آمده است:
چند روز قبل بود که برخی سایت‌ها چنین نوشتند: «تعدادی عکس از معابر تهران که عمدتا برای شهرداری منطقه یک است، در فضای مجازی منتشر شده که در این تصاویر کلمه «شهید» از برخی تابلوهای کوچه‌ها و معابر حذف شده است» شهرداری تهران این ادعا را رد نکرد چرا که نیاز به بررسی داشت.

غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات گفته بود: «گاهی این اخبار با اهداف سیاسی مطرح می‌شود تا شهرداری تهران را متهم کنند؛ در برخی موارد با اهداف خاص و سیاسی از برخی معابر عکس و فیلم گرفته شده است که امیدوارم واقعا این اهداف خیرخواهانه باشد چون اگر به ما اطلاع می‌دادند قطعا پیگیری می‌کردیم و نیازی به این فضاسازی‌ها نبود؛ با اینکه اساسا نصب این تابلوها در سال‌های قبل و پیش از دوره فعلی شهرداری انجام شده است.» همانطور که وعده داده شده بود. حتی این موضوع توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت که معاون فرهنگی و آموزشی این نهاد تاکید کرد: «حذف نام شهدا از بعضی معابر شهری هدایت شده و هدفمند نیست». 25 مرداد بود که شهردار تهران گفت: افتخارمان این است که کوچه‌های شهر به نام شهدا مزین شوند، شهدایی که در این محلات زندگی می‌کردند و عطر و یادشان هنوز وجود دارد و خانواده‌هایشان هنوز در این مناطق زندگی می‌کنند؛ برخی افرادی که موضوع حذف نام شهدا را مطرح می‌کنند دنبال مقاصد دیگری هستند.

حناچی با تاکید بر این‌که شهدا افتخار ما هستند، گفت: همه ایرانی‌ها در زمان جنگ و بعد از آن هر کاری که می‌توانستند انجام دادند. شهردار تهران با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: فردی نزد پیامبر آمد و اقرار به گناه کرد و پیامبر عبای خود را کشید و نشنیده گرفت. ما باید در این زمینه به رهبر دینی‌مان تاسی کنیم

http://www.dana.ir/File/ImageThumb_0_608_458/891418.

استفاده سیاسی و ابزاری از نام شهدا

محسن هاشمی رئیس شورای شهر در پاسخ به سؤالی درباره حذف نام شهدا از تابلوی خیابان‌ها استفاده ابزاری از این موضوع را مردود دانسته و از دوستان شهرداریچی خود حمایت کرد. او گفت: شهرداری تهران در این باره اطلاعیه جامعی ارائه داده است که اگر شما آن اطلاعیه را بخوانید نظر من هم همان است و هر کسی اضافه به این موضوع بپردازد با شهدا دشمنی کرده است.

 نایب رئیس شورای شهر هم گفت: شهدا باعث استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور شدند گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی جریانات پنهان و آشکار سیاسی در آستانه هفته دفاع مقدس به جای استفاده از این مفاهیم برای ایجاد وحدت و همدلی، سعی می‌کنند با استفاده سیاسی و ابزاری از نام شهدا و دو قطبی کردن فضای سیاسی جامعه، فضا را ملتهب کند.

 به گفته سیدابراهیم امینی، کمیته ویژه‌ای در کمیسیون حقوق و نظارت شورای شهر تشکیل شده و مفتخر هستیم که دو تن از اعضای شورا که فرزند شهید هستند نیز در این کمیته حضور دارند. امینی گفت: ما با بررسی ابعاد پنهان و آشکار این اتفاق غفلت، قصور، تقصیر و یا فضاسازی را اصلاح می‌کنیم. اما دقت داشته باشید که افتخار همه اعضای شورای شهر همگامی و همراهی با ایثارگران است و می‌خواهیم بدون شائبه سیاسی نقطه نظرات را احصا کنیم.

معرفی*

اینستاگرام
شهردار باید عزل شود
با سلام اگه الان زمان ریاست برادر چمران در ریاست شورای شهر می بود کلی قضیه فرق داشت چون انقلابی جلو میرفت
فقط عزل نه ! محاکمه انقلابی...
محال ممکنه بدون اطلاع شهردار تهران این مسئله اتفاق افتاده باشه . شاید هم
به دستور ......
خب ته این حرفا چی می خواهید نتیجه بگیرید ؟ من که می گم این حوادث در طول هم ایجاد می شن . خیلی ها می آن از آب گل آلود ماهی بگیرن . یه تغییراتی در روحیه معنوی ایثارگاران ایجاد شده که اثرش همین می شه هر درپیتی میاد برای بی حرمتی .
من خودم بچه ایثارگرم . از طرف پدر و برادر . چندین ماه سابقه جبهه داذن . بچه های برادرم اون تیپی هستند ولی من به شدت تحت کنترل پدر و برادر و اره و اوره و شمسی کوره از رزمندگان دفاع مقدسم . شما فکر می کنید این تناقض آشکار بین تیپ من و بچه های برادرم در جامعه چه اثری داره رو مغز مردم؟
مسئولین همین مردم هستند . شما هم به جای دادن راهکار درست به بچه های رزمنده برای تربیت بچه خوب و صالح هی تو سر ما خوبا زدید . من منتظر این روزها بودم بدتر میشه که بهتر نمیشه
چهارتا شنگول منگول که تو خانواده ایثارگران پیدا بشه چون بیشتر از ما جلوه نمایی می کنند نظر جامعه کلا درباره ارزشهای شهدایی برمی گرده . مثل آن جانباز نخاعی که پول بیشتر می خواست دزدی نکنه مثل اون نماینده آزاده سلفی بگیر رزیلانه .. بچه های قد و نیم قد رزمنده ها هم که تیپ فشن می زنن میان تو خیابان قوز بالا قوز شده
حالا هر چی امثال ما خودشونو بپوشونن فایده نداره
به هر حال از ما گفتن بود
اینقده که ماجرای دختر آبی صدا کرد تو جامعه پاک شدن اسم شهدا در جامعه صدا نداشت
یه کم فکر کنید
از ماست که بر ماست .
قانون مصوب نخاعیهای هفتاد درصد را شهدای زنده انقلاب و جنگ تحمیلی می داند چرا نظارتی نیست که جانباز نخاعی را به آسایشگاه توانبخشی وفرهنگی راه نمی دهند بیماریش از جنگ نیست این کاار قبل از حذف نام شهدا اتفاق افتاد و هیچ مسیییولی از شهید زنده حمایت قانونی نکرد هیچ مسیولی تنبیه نشد چرا
اگه راست میگین قانون جامع ایثارگران را اجرا کنید قانونی که اجرا نشد و فقط روی کاغذ چاپ شد.
هرکس ، درهرلباس وهرمقامی که باشه...
بیجا میکنه...
هرکس...چه کس باشه!
نام شهداتاعرش اعلا(جاودانه)مقدس است.
واگرلازم باشه بااین منافقین بدترازکفار می جنگیم...
سخت هم می جنگیم.
خیلی سخت هم می جنگیم.
خیلی خیلی سخت هم می جنگیم.
واگرلازم باشه نام خودرابه لیست همین شهدای گرانقدراضافه میکنیم.
و..........
سلام بر برادر جانبازم برادر شیرجگر احسنت علمت راست بقول نقی فدایی داری فدایی حرکت شما یعنی آتش به اختیار که اگر مسئولان ما اینگونه عمل کنند مشکلات شکلات شده وکام ایثارگران وهمه مردم متمدن و دوست داشتنی ما حل می شود برادر عزیز جانبازم افتخار مایی . بعضی جانبازان را در دستگاهای اجرایی می بینیم گاها در مقابل بقیه ایثارگران جبهه میگیرند اما بدانند که ترفند دشمن است وخام ایثارگر نماها وایثارگرستیزان شده اند چون آنها را به جان بقیه ایثارگران می اندازند چون خود جرات ندارند از جانبازان مایه میگزارند . همه ما ایثارگران باید هوای هم را داشته وپشت هم باشیم مواظب خدعه ونیرنگ باشیم که تیزی خدعه از شمشیر برنده تر است .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi