شناسه خبر : 69611
پنجشنبه 28 شهريور 1398 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«آتش به اختیار» برای تأمین لوازم‌التحریر نیازمندان

هرسال که به اول مهر نزدیک می‌شویم، مهر مردم ایران‌زمین، دست نوازشی می‌شود بر سر دانش‌آموزان نیازمندی که محتاج ملزومات تحصیلی خود هستند؛ اگرچه که کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و برگزاری «جشن عاطفه‌ها» هم مؤید این موضوع است؛ اما عاطفه‌ها در این حدود ختم نمی‌شود و افرادی هم هستند که خودجوش در این زمینه فعالیت می‌کنند.

حرم مطهر شهدای گمنام «ولایت» واقع در شمال شرق تهران که به‌عنوان قرارگاهی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی شناخته می‌شود، این روزها شاهد اقدام «آتش به اختیار» جمعی از جوانان بسیجی در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند است.

«آتش به اختیار» جوانان بسیجی برای تأمین لوازم‌التحریر نیازمندان + تصاویر

در این اقدام خودجوش و ارزشی، جمعی از جوانان انقلابی با فروش لوازم‌التحریر به زائران شهدای گمنام که اغلب کالای ایرانی و تولید ملی هستند، یک جعبه مهمات را به یاد حماسه‌های مردمی دوران دفاع مقدس در کمک به رزمندگان، با عنوان «جعبه مهربانی» در کنار محل فروش این لوازم قرار داده‌اند تا زائران شهدا در صورتی که قصد کمک به دانش آموزان محروم را دارند، علاوه بر خرید ملزومات تحصیلی فرزندان خود، مقداری لوازم‌التحریر نیز خریداری کرده و در آن جعبه قرار دهند.

این اقلام بعد از جمع‌آوری از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) در اختیار نیازمندانی که از قبل شناسایی شده‌اند قرار می‌گیرد تا خانواده‌هایی که در این شرایط اقتصادی توان تأمین ملزومات تحصیلی فرزندان خود را ندارند، از لطف و کرامت هم‌وطنان خود بهره‌مند شوند.

«آتش به اختیار» جوانان بسیجی برای تأمین لوازم‌التحریر نیازمندان + تصاویر

اقدام «آتش به اختیار» این جوانان بسیجی درحالی است که برخی رسانه‌ها در پی آن هستند تا این فرمان رهبر انقلاب اسلامی را برای جامعه بی‌قانونی و خشونت تعبیر کنند و در مقابل اقدامات صحیح و مثبتی که در این راستا صورت می‌گیرد، سیاست سکوت را پیش گرفته‌اند.

این تخریب‌ها تا جایی پیش رفت که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مجددا و صریح‌تر واژه «آتش به اختیار» را برای مردم و مسئولان تبیین کرده و فرمودند: «آتش به اختیار به‌معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند. آتش به اختیار به‌معنای بی‌قانونی، فحاشی و طلبکارکردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی نیست؛ نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم، آرامش، حفظ قوانین و عدم سوءاستفاده‌ی دشمن باشند».

 

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi