شناسه خبر : 69646
شنبه 30 شهريور 1398 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترامپ نمی‌تواند در مقابل ایران خطر کند


یک روزنامه عرب‌زبان چاپ لندن معتقد است ترامپ هرگز به‌خاطر عربستان، وارد جنگ با ایران نمی‌شود.
العربی‌الجدید در این زمینه نوشت: شرایط پس از حملات صورت گرفته به شرکت نفتی آرامکو، مانند قبل از آن نخواهد شد؛ چرا که این بمباران، بیش از هر زمان دیگری استواری روابط آمریکا و عربستان و جدیت کاخ سفید در مقابله نظامی با ایران را محک می‌زند. دولت ترامپ، از تمام فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک ممکن علیه نظام ایران استفاده کرده؛ اما نمی‌تواند گزینه نظامی را علیه این کشور انتخاب کند.
ترامپ اکنون در معرض انتقادات داخلی زیادی قرار دارد، او بین دو گزینه سرگردان است: جلوگیری از ورود دوباره آمریکا به باتلاق جنگ‌های خاورمیانه، ظهور ضعیف در برابر حمله پیچیده‌ای که ایران علیه عربستان به راه انداخت و یا خطر کردن و دادن پاسخی به تهران، برای حفظ آبرو؛ که البته می‌تواند پیامد‌های مستقیمی برای امنیت ملی آمریکا و اقتصاد این کشور داشته باشد. استراتژی دولت آمریکا در قبال ایران، در حال حاضر در بزرگترین امتحان خود قرار دارد؛ این در حالی است که تیم سیاست خارجی ترامپ، پس از برکناری بولتون، هنوز کامل نشده است. در محاسبات سود و زیانی که واشنگتن مدنظر دارد، ترامپ تجاوز به آرامکو را مستحق ورود واشنگتن به جنگی نیابتی با تهران نمی‌داند؛ به‌ویژه آنکه ایالات متحده دیگر متکی بر نفت خاورمیانه نیست.
تهران، از بهار گذشته در حال امتحان کردن ترامپ است و این مهم را از طریق سیطره بر تنگه هرمز و هدف گرفتن نفتکش‌ها به نحوی که هویت مهاجم پنهان بماند و نیز با هدف گرفتن داخل عربستان توسط حوثی‌های یمن، انجام داد. اما هدف گرفته شدن آرامکو، معادله تازه‌ای را ایجاد کرده که مبتنی بر انتقال از هدف گرفتن ذخایر نفت در خلیج فارس، به هدف گرفتن مرکز عملیات تولید نفت خام در عربستان سعودی است؛ آنچه بر اقتصاد جهانی نیز اثرگذار است.
ایران به‌خوبی می‌داند مادامی که قربانیان آمریکایی در جریان این حملات وجود نداشته باشد، ترامپ از آنها چشم‌پوشی می‌کند و حتی می‌تواند این چشم‌پوشی را در مورد ساقط شدن پهپاد آمریکایی نیز نشان دهد. در این میان، کاخ سفید مایل است عربستان، طرفی باشد که بهای سیاست فشار حداکثری علیه ایران را می‌پردازد. همانطور که صحبت‌های صریح ترامپ در این باره، نشان‌دهنده آن است که وی توپ را در زمین سعودی انداخته است تا خود در مورد پاسخ به نظام ایران تصمیم‌گیری کند. اما این بدان معنا نیست که کاخ سفید تصمیم جنگ یا صلح را به ریاض سپرده؛ بلکه رئیس جمهور آمریکا از عربستان می‌خواهد که در صحنه مقابله حضور داشته باشد. با توجه به اینکه حمله به آرامکو به دنبال حملات اسرائیل به نیرو‌های نیابتی ایران در منطقه صورت گرفت، احتمال آن می‌رود که هدف از این حمله، ضربه زدن به هم‌پیمانان آمریکا در منطقه خلیج فارس بوده است. با این حال، واشنگتن از مقابله مستقیم دوری می‌کند؛ چرا که ترامپ در نزدیکی انتخابات قرار دارد و نمی‌تواند خود را درگیر یک ماجراجویی خارجی کند.
در نهایت، ترامپ به نحوی رفتار می‌کند که به نفع او باشد؛ اما تصور اینکه رابطه آمریکا با سعودی‌ها، پس از تجاوز به آرامکو، مانند قبل از آن باشد، واقعا دشوار است.

اینستاگرام
سلام ، عملیات حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر مرکزی مزدوران صهیونیستی در شمال عراق و نزدیک به پایگاه آمریکایی ثابت کرد استکبار جهانی هرگز توانایی جنگ مستقیم با ایران را ندارد و در صورت بروز جنگ بازنده از پیش تعیین شده خواهد بود زیرا آنها با استفاده از جهالت عربی توانستند به ثروت های عظیمی دست یابند و از اینکه ایران تهدیدی برای یاران نیابتی آمریکا باشد خوشحال هستند تا بتوانند همچنان گاو شیرده را بدوشند.
بزرگترین حدیث شیعی میفرماید خداوند دشمنان مسلمین را از احمقها قرار داده است لذا میتوان فهمید مغزهای آلوده به الکل و مواد مخدر که معمولا شب تا صبح در دیسکوها وقت میگذرانند در مقابل قلوب مومن و امدادهای غیبی الهی همچون کاه در مقابل کوه استوار هستند و طبق نص صریح قرآن کریم بنیادشان خانه عنکبوت است.
از دوران رییس جمهوری اوباما کم و بیش این معادلات برقرار بوده کما اینکه تحلیلگران در شبیه سازی جنگ خلیج فارس به این نتیجه رسیدند که قایقهای تند روی سپاه پاسداران قدرت مطلق خلیج فارس هستند بطوریکه هرگونه عملیات جنگی بر علیه ایران منجر به نابودی کامل قوای آمریکا و متحدانش خواهد شد.
تمام این تحلیلها را میدانستیم اما نفوذیها توانستند از خلاء اطلاع رسانی بموقع استفاده کنند و بوسیله برقراری سایه جنگ دست به مهندسی انتخابات و فریب مردم بزنند لذا اکثریت مردم و دلسوزان انقلاب از این بابت دلخور و خواهان رسیدگی قوه قضاییه به مهندسی انتخابات و سایه جنگ و برجام و سایر وعده های پوچ میباشند.
غفلت از دشمن داخلی بدتر از غفلت از دشمن نادان است زیرا دشمن داخل آگاهی کامل از نقاط قوت و ضعف و اعتقادات و باورهای مردم دارد و براحتی میتواند به نقاط قوت و ضعف ضرباتی مهلک وارد نمایند.
اکنون تحلیلگران دشمن نقشه ای جدید طراحی کردند که طبق آن برآوردی از عقب ماندگی ایران بدلیل بروز انقلاب اسلامی ارائه کردند که آیتمهای شروع انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و تحریمها را مهمترین ضرر مالی و غقب ماندگی ایران از جهان محاسبه کردند که بالغ بر 3000 میلیارد دلار برآورد شده است که یقین داریم زمینه و پیش درآمدی به منظور مهندسی انتخابات توسط نفوذیهای داخلی آغاز شده است لذا هشدار میدهیم از دشمن داخلی که بمراتب خطرناکتر از دشمن خارجی هستند غفلت نکنید و همانگونه که با پیش بینی و هشیاری قبلی مانع از موفقیت دشمنان در انواع توطئه و فتنه گری شدیم میبایست هشیاری بسیار بالاتر از قبل وجود داشته باشد زیرا دشمن از تمام راههای شکست انقلاب اسلامی ناامید شده و تنها راهی که برایش باقیمانده ادامه نفوذ بوسیله مهندسی انتخابات و فریب مردم از راههای اعتقادات و باورها است که میتواند افراد مستعد و ضعیف النفس را بارها جذب نماید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi