شناسه خبر : 69649
شنبه 30 شهريور 1398 , 16:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه‌اندازی «رادیو دفاع» در هفته دفاع مقدس

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر حضور یافت و به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.

وی در این برنامه با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی مردم در دفاع مقدس به ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان اظهار داشت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است. ما در دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز هم پیروز هستیم. موفقیت‌های امروز و اراده جوانان ما، ارثی است که از شهدا و دفاع مقدس رسیده است. ملت ما پیروز است و پیروز خواهد ماند.

سردار کارگر افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویکرد جوانان و فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است؛ زیرا دفاع مقدس توسط جوانان حفظ خواهد شد. برخی از این جوانان دفاع مقدس را ندیده‌اند، از این رو باید با استفاده از ابزار‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها فضای مجازی است، فرهنگ و حماسه دفاع مقدس را به آن‌ها منتقل کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته هفت میلیون نفر از 58 یادمان راهیان نور بازدید کردند که 70 درصد آن‌ها جوانان بین 15 تا 30 سال بودند. برنامه‌های مناسبتی همچون هفته دفاع مقدس به صورت تبلیغی است، اما برنامه‌هایی همچون راهیان نور، تبینی است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است که برنامه‌های دفاع مقدس را باید از کودکستان و مدرسه آغاز کنیم. همچنین از ابزار هنر همچون شعر برای انتقال آن بهره ببریم. هر استان باید سالانه 50 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برساند که 10 درصد آن در حوزه کودک و نوجوان باشد. امیدوارم که توفیق پیدا کنیم و در حوزه لوازم‌التحریر هم فعالیت داشته باشیم.

سردار کارگر در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: 500 برنامه کشوری، هزار و 200 برنامه استانی و بیش از 10 هزار برنامه در سطح شهر‌ها و روستا‌های کشور در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: فردا (31 شهریور) رژه نیرو‌های مسلح در سراسر کشور را خواهیم داشت که دو رژه بزرگ آن در تهران و بندرعباس برگزار خواهد شد. مسئولیت رژه تهران بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رژه بندرعباس با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: روز دوشنبه یکم مهر با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان» نام‌گذاری شده که مصادف با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی است. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان آموزش و پرورش یک روز «زنگ مقاومت» در مدارس سراسر کشور با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس به صدا درمی‌آید. در دانشگاه‌ها نیز برنامه دیگری ترتیب داده شده است.

سردار کارگر در تشریح دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است؛ از این رو سه‌شنبه دوم مهر روز «رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری» نامگذاری شده است. چهارشنبه سوم مهر نیز با عنوان «بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه» نامگذاری شده که نقش ولایت فقیه در بصیرت‌افزایی عمومی به عنوان الگویی مؤثر برای نهضت مقاومت مورد توجه قرار می‌گیرد. در این روز نقش ولایت فقیه در دشمن‌شناسی و هدایت جنگ و پس از جنگ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پنجشنبه چهارم مهر با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» نامگذاری شده است. در این روز 19 هزار گلزار شهدا عطرافشانی می‌شوند. همچنین در این روز خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای وطن تجلیل و همچنین جانبازان و آزادگان تکریم می‌شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: جمعه پنجم مهر سالروز عملیات پیروزمند ثامن‌الائمه (ع) است، اما بزرگداشت این عملیات شنبه ششم مهر برگزار خواهد شد. در این روز یادبود حماسه عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه (ع) و بزرگداشت شکست حصر آبادان برگزار خواهد شد که با عنوان «رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران» نام‌گذاری شده است.

وی گفت: یکشنبه هفتم مهر با عنوان «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» نامگذاری شده است که در این روز از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در سراسر کشور تقدیر به عمل می‌آید. هفتم مهر سالروز شهادت فرماندهان شهیدان فلاحی، فکوری، کلاهدوز، جهان آرا و نامجو نیز است.

سردار کارگر عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و بیش از 600 نمایشگاه در سراسر کشور، برگزاری بیش از 70 مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی بیش از 600 یادواره در سراسر کشور، رونمایی از 316 عنوان کتاب، برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران، خانواده معظم شهدا در 120 برنامه، برگزاری بیش از 50 برنامه شب شعر و خاطره و برگزاری 48 نشست تخصصی با موضوعات مختلف در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس بازخوانی و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در 31 استان کشور، تجلیل از سربازان نمونه در 31 استان کشور، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طرح «آبروی محله»، روایتگری راویان راهیان نور در یادواره‌های شهدا، افتتاح راهیان نور دانش آموزی، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، آغاز پویش مردمی «صله ایثار» به منظور دید و بازدید مردم با ایثارگران و خانواده شهدا، راه اندازی رادیو و تلویزیون اینترنتی با عنوان «رادیو دفاع» و «تله دفاع»، برگزاری هزار نمایشگاه کتاب در هزار دبیرستان پسرانه و دخترانه با عنوان «طرح یادگار ماندگار»، برپایی نمایشگاه عکس و سند منتخب از عملیات ثامن الائمه در سالن عمومی ساختمان آرشیو اسناد ملی، رونمایی از مجسمه شهیدان صیاد شیرازی و  شوشتری در محل یادمان عملیات مرصاد، برپایی نمایشگاه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه اسناد شهدای روحانی در مساجد شهر، برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس، رونمایی از 20 عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان و دفاع مقدس، رونمایی از دو کتاب شناخت کارگردانان سینمای دفاع مقدس (ابراهیم حاتمی کیا و مرحوم رسول ملاقلی پور)، فراخوان سومین کنگره ملی شعر، برگزاری سه نشست تخصصی در طول هفته دفاع مقدس در حوزه تئاتر، سینما و موسیقی با حضور هنرمندان تولید هشت قسمت 35 دقیقه گفت‌وگو محور با عنوان نشان افتخار با موضوع وحدت نیروهای مسلح در دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: نمایشگاه آثار و بقایای پهپادهای ساقط شده استکبار جهانی با عنوان «شکار کرکس‌ها» با حضور سردار سلامی و سردار حاجی زاده و نمایشگاه شکست داعش امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا می‌شود. بازدید از موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سراسر کشور در ایام هفته دفاع مقدس رایگان است.

وی با بیان اینکه برنامه «خاک پاک» از شبکه مستند به مناسبت هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد، گفت: معاونت سیما 579 برنامه در هزار و 135 ساعت در قالب‌های مختلف برنامه سازی کرده است. 14 شبکه رادیویی نیز در هزار و 216 برنامه به مدت 232 ساعت به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد. سیمای مراکز استان‌ها نیز 13 هزار و 732 برنامه در مدت تقریبی 600 ساعت اجرا خواهد کرد. شبکه‌های صدای مرکز استانی نیز 17 هزار و 435 ساعت برنامه در قالب‌های مختلف تولید می‌کند.

سردار کارگر با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برنامه‌های خود را در هفته دفاع مقدس ارائه داده‌اند، عنوان کرد: مساجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سنگر بود و باید امروز در برنامه‌هایمان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این هفته یادواره شهدای دانش آموز، تجلیل از فرهنگیان و اجتماع 12 هزار نفری دانشجویان بسیجی را داریم.

وی با اشاره به مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: در این برنامه از خانواده شهدا تجلیل خواهد شد.

سردار کارگر با اشاره به رونمایی از 316 عنوان کتاب در این هفته، گفت: سعی داریم که در کنار کتاب‌های چاپی، کتاب الکترونیک را هم داشته باشیم. برخی از کتاب‌های الکترونیک با فاصله یک تا 2 ماه از رونمایی کتاب منتشر می‌شود. قصد داریم کتاب‌های الکترونیک را در فضای مجازی قرار دهیم تا از آن‌ها استفاده شود. در این بین 100 عنوان کتاب اسنادی است که از چهارشنبه هفته جاری از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سلامی رونمایی می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: از صدا و سیما برای پوشش خوب برنامه‌های هفته دفاع مقدس و راهیان نور کمال تشکر را دارم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi