شناسه خبر : 69672
سه شنبه 09 مهر 1398 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلات رزمندگان کمک‌ معیشت بگیر را برطرف کنید

مشکلات رزمندگان کمک‌معیشت بگیر علی رغم تصویب قوانین متعدد در قانون برنامه ششم توسعه همچنان لاینحل مانده است.

فاش نیوز - مشکلات رزمندگان کمک‌معیشت بگیر علی رغم تصویب قوانین متعدد در قانون برنامه ششم توسعه همچنان لاینحل مانده است.

 علی رغم تصویب قوانین متعدد از جمله در قانون برنامه ششم توسعه مشکلات رزمندگان معیشت بگیر بالاخص تبعیض در پرداخت کمک معیشت (برابر با نصف حداقل حقوق کارکنان دولت) به نسبت بنیاد شهید (برابر با حداقل حقوق کارکنان دولت) همچنان تبعیض های فاحشی وجود دارد.

در این چارچوب می توان به اهم مشکلات رزمندگان معیشت بگیر جهت پیگیری از سوی سردار سعیدی، مدیر ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و سردار نامور، رییس صندوق ایثارگران ساتا به شرح زیر اشاره کرد:

١- عدم اجرای بند ژ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص مسئولیت رسیدگی و ارائه خدمات به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از سوی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، به عنوان متولی امور رزمندگان که سردرگمی رزمندگان را در پیگیری حقوق قانونی خود به جهت نبود متولی فراهم آورده است.

۲- تبدیل کمک معیشت به حقوق که دغدغه اصلی کمک معیشت بگیران است که البته سال قبل سردار نامور، رئیس محترم صندوق ایثارگران ساتا طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها به آن اشاره کرد؛ اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

٣- افزایش کمک معیشت به میزان حداقل حقوق کارکنان دولت و متناسب با نرخ تورم، بنا به تکلیف قانونی مقرر در بند ب ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه؛ حال آنکه با میزان کمک معیشت فعلی ماهانه ششصد هزار تومان در این اوضاع اقتصادی، گذران زندگی بسیار سخت و دشوار شده است.

۴- عدم اجرای سند راهبردی رزمندگان با توجه به اینکه سه سال از ابلاغ این قانون می گذرد ولی هنوز اجرایی نشده است.

۵- نداشتن دفترچه بیمه و بیمه تکمیلی رزمندگان که در این ایام پیری و از کارافتادگی، دغدغه اصلی این عزیزان است.



۶- فراهم آوردن امکان استفاده از کمک معیشت و رفع مشکل معیشتی رزمندگان گمجن که در برنامه ششم توسعه هم بدان اشاره و مصوب شده است.

7- عدم اجرای قانون تخفیف حداقل سی درصد شهریه رزمندگان و همسر و فرزندانشان در دانشگاه آزاد، دوره های شبانه دانشگاه های دولتی، دانشگاه های پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات و فناورری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، که وفق بودجه سنواتی، حسب بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه آن را مصوب کرده است.

۸- عدم پرداخت کمک معیشت به رزمندگان واجد شرایط.

۹- عدم پرداخت وام مسکن رزمندگان 7 . 4 موضوع بند الف ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه.

۱۰- عدم تبدیل وضعیت رزمندگان و همسر و فرزندان ایشان (اعم از پیمانی، قراردادی و شرکتی) مشمولین ماده ۲۱ اصلاحی قانون ایثارگران و بند د ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه.

11- عدم وجود یک سامانه متمرکز بانک اطلاعاتی همچون سامانه سجایا بنیاد شهید و امور ایثارگران در
خصوص ثبت مشخصات رزمندگان، همسر و فرزندان رزمندگان فاقد شغل در جهت ساماندهی و نظم
بخشی در استفاده از سهمیه های قانونی استخدام موضوع سهمیه ۵ درصد ماده ۲۱ اصلاحی قانون جامع
ایثارگران و معرفی آنان به دستگاه های متقاضی استخدام. در همین راستا نبود چنین سامانه ای در طی
سالیان اخیر باعث از بین رفتن سهمیه قانونی و فرصت اشتغال عده کثیری از مشمولین و بیکاری آنان در این اوضاع شده است.



۱۲- تقاضای تخصیص دو برابری وام ازدواج به رزمندگان و فرزندان آنان در لایحه بودجه سال ۹۸ همانند سایر ایثارگران موضوع ماده ۵۰ قانون جامع ایثارگران. رزمندگان و فرزندان آنان به مراتب بلحاظ وضعیت بد معیشتی به نسبت جانبازان و آزادگان، نیازمندتر به وام دو برابری ازدواج هستند.

۱۳-رفع موانع موجود اجرای قانون جامع ایثارگران و فصل ایثارگران در برنامه ششم توسعه.

۱۴- ارایه درصد به رزمندگان فاقد مدارک بالینی.

۱۵- ارائه یک مقطع تحصیلی به رزمندگان دارای شش ماه حضور داوطلبانه (که متاسفانه با وجود صراحت قانون، سازمان امور استخدامی با برداشت ناصحیح خود مانع اعمال این قانون شده است).

۱۶- رفع مشکل و محاسبه سوابق رزمندگانی که بعد از قطعنامه در جبهه حضور داشتند.

۱۷- نبود کمسیونی همانند کمسیون ماده ۱6 بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت صیانت از حقوق رزمندگان و رسیدگی ابتدائی به شکایات رزمندگان از حیث تضعیع حقوق قانونی.

۱۸- تقاضای شمول بازنشستگی بر اساس آخرین حقوق مشمول کسور بازنشستگی به رزمندگان شاغل در تمامی دستگاه ها اعم از دولتی و غیر دولتی در جهت رفع تبیعض با سایر ایثارگران و حمایت از آنان در ایام پیری با توجه به اینکه اکثر رزمندگان در طی یکی دو سال آینده بازنشسته خواهند شد و تسری این امر به رزمندگان کمک شایانی را در جهت بهبود وضع معیشتی آنان بعد از ایام بازنشستگی بوجود خواهد آورد.

19 - ایجاد سامانه نرم افزاری تخصیص سهمیه کنکور زمندگان و فرزندان آنان حسب ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه.

۲۰- صدور کارت شناسایی برای رزمندگان.

۲۱- طراحی سامانه جامع اینترنتی ثبت و رسیدگی به شکایات و ارائه خدمت به رزمندگان در جهت صرفه جویی در هزینه و وقت و نیز کاهش بروکراسی اداری.

اینستاگرام
سلام. آقای سردار شریفی،چندسال قول کمک به جانبازان و رزمندگان معسر را دادند ولی خبری نشد. (البته بابت زحماتشان از ایشان تشکر میکنیم). آقای سردار سعیدی:الان شما مسئول ایثارگران و در واقع اصلی ترین فرد که در این زمینه میتوان بهتر و مفیدتر و سریعتر کمک شایان به این قشر مظلوم و گرفتار یعنی جانبازان و رزمندگان معسر است ، کمک و قانون را پیگیری نماید شما هستید. و باید گفت: توقع بیشتری را از شما داریم . در ضمن انواع قانون نیز توسط مجلس و شورای نگهبان تصویب شده ، اما یک مجری و مسئول با خدا و مومن میخواهد که پیگیری این کمک را انجام دهد. این شما و خدای شما. باتشکر از وجدان تمام انسانهای پاک.
با سلام.فاش نیوز عزیز لطفا در خصوص نحوه دریافت "کارت ایثار رزمندگان "که دیروز توسط سردار باقری کارتش رونمایی شد اطلاع رسانی کنید.با تشکر
سلام و سپاس از تهیه کننده گرامی .
گزارش بسیار جامع و کاملی از مشکلات رزمندگان بود .
امیدواریم در این ایام دفاع مقدس مسئولین محترم توجه کنند
باسلام آیا سردار باقری یادشان رفته چند سال پیش فرمودن باید به رزمندگان کار ت شناسای داد و قول داده بود تا یکسال همه کارت دریافت کنند همه شعار همه حرف
شهرداری ها می توانستند در این هفته دفاع مقدس با دیدن کارت ایثار ، استفاده از مترو و اتوبوس را برای رزمندگان رایگان کنند .
ولی بی معرفت بودند
رزمنده و جانباز ساتا با داشتن چندین نفر افراد تحت تکفل فقط مبلغ 750هزار تومان کمک معیشت می گیرد، در حالیکه گروهی دیگر از جانبازان با در صد جانبازی پایین تر و بدون حضور در جبهه و بدون داشتن افراد تحت سرپرسی، از بنیاد حداقل حقوق را می گیرند.
آیا این عدالت است که شهدای زنده ، در این شرایط اقتصادی شرمنده اهل خانه اشان باشند ؟
حتی در بهزیستی نیز به تناسب افراد تحت تکفل، مستمری افزایش یافته است .
سلام،زدن حرف راحته؟؟خداحافظ
باز هفته دفاع مقدس شعار ها داده شد الان وقت عمل هست چرا کارت ایثار رزمندگان باید طی یک روند سه ساله داده شود الان همه چیز الکترونیک انجام داده می شود طی حداکثر یک ماه باید تمام کارت ها رزمندگان داده شود بشرطی که شعار نباشد اگر مشکلی هست بنده حاضرم همکاری کنم بعنوان یک رزمنده که زودتر به نتجه برسیم
بنام خدا
( سلام خدمت همه دست اندر کاران فاش نیوز ) قابل توجه مسئولین عزیز اینجانب جمعأ 36ماه جبهه دارم عملیات کربلای5ازناحیه هردوپا وپهلو و بازو و مچ دست راست ترکش خوردم. درسال75 کمسیون پزشکی به من15درصد جانبازی داد .پرونده بیمارستان افشار یزد هم تکمیل بود اما درصدم را کم دادند.شغلم چوب بری بوده است درحال حاضربدلیل کار سنگین دوساله که دیسک کمرم و سیاتیکم عود کرده واز تمام کارهای روزانه ناتوان شده ام الأن 3ساله که ماهی600تومان که حالا شده750تومان از بانک کوثربعنوان کمک معیشت میگیرم مسئولین که میگویند ما داریم باندازه حداقل حقوق کارمندان یعنی یک ملیون وپانصد به زیر25درصدها میدهیم ولی امیدوارم که تمام این دردهاکه من دارم نصیبتان بشود درد سیاتیک درد بی پولی درد بدهکاری درد شرمندگی جلو زن و بچه و هزار مشکل دیگر که شما از ما بهتران فکرش هم نمیکنید استدعا دارم خواهش میکنم التماستان میکنم اقایان نگذارید ما بیشتر ازاین خاروخفیف بشویم .حقوق مارا همان که خودتان گفتید بدهید
با گذشت بیش از چندین سال از تصویب قانون جامع ، هنوز ماده 27 توسط سازمان تامین اجتماعی اجرا نمی شود و برای محاسبه مدت حضور در جبهه در سوابق ، کارگران و یا کارمندان باید پول زیادی را پرداخت کنند تا محاسبه شود ، در حالیکه طبق قانون به عهده دولت است .
به من رزمنده که سه ماه پنج روز ازجبهه ها یم هستند. کمک کنید.
برادران رزمنده و جانباز زیر ۲۵٪
تو رو خدا بسه دیگه اخه کو گوش شنوا آیا کسی هست که صدای ما بدبخت بیچاره رو بشنوه
چرا برای کمک معیشتی رزمندگان معسر کسی کاری نمی کند آخر چرا اینقدر بی عدالتی وجود دارد آقایان مسول شما ماهیانه 750 هزار تومان میتوانید زندگی کنید چرا در حق رزمندگان ظلم میکنید
سلام اینجانب ازسال65کل بدن موجودپرازترکش دارد وموجی میباشد بااین مدت نه پرونده تکمیل کرده اند نه سری براش زده اندمستجرهم میباشد نه معشیتی نه کمکی ریالی نداده اند خواهشمندیم رسیدگی بفرمایید چندین باربه ایثارگرسپاه مراجعه فهلا نتیجه نداده ه اند خدابرای سپاهیان سلامتی بدهد
باسلام‌ازماده87ارتش‌چه‌خبرسه‌سال‌رفتم‌کمسیون‌‌جوابی‌نیامده‌خواهشمندم‌کمک‌معیشت‌هم‌که‌میدن‌قبض‌اب‌ برق‌مانمیشه
پنج سالو چهارماه پانزدروز جهبه دارم به شمارملی ۵۲۴۹۴۷۹۳۵۹ یک سال پیش مدارک جهت معیشت تحویل یگان دادام مستاجر هستم قلب عمل کردم گوشه خانه هستم هیج خبری از معیشت نشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi