شناسه خبر : 69681
یکشنبه 31 شهريور 1398 , 15:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ بیمه دی به برخی شبهات:

کمبود نقدینگی دلیل اصلی مشکلات است

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه دی قرارداد با این بیمه را به موجب قانون ایثارگری (مصوبه مجلس) و بر طبق بند الف ماده ۱۳ قانون مذکور، دولت را به عنوان ضلع اصلی از سه ضلع این قانون، مکلف به تأمین اعتبار لازم آن دانست...

فاش نیوز -  در پی انتشار مطالبی درباره مشکلات بیمه و درمان ایثارگران مدیر بیمه های اشخاص بیمه دی با اشاره به قرارداد بیمه تکمیلی خانواده معظم شهدا و ایثارگران موسوم به "طرح جبران"، عملکرد بیمه دی در بازه دو ساله خدمات رسانی را شفاف، حرفه ای و دلسوزانه عنوان کرد و مشکلات موجود را ناشی از کمبود اعتبارات دانست.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بیمه دی؛ دکتر سجاد رامندی مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه دی، درخصوص خدمت رسانی به بیمه شدگان "طرح جبران" گفت: بیمه دی از مهرماه سال ۱۳۹۶ با حضور در مناقصه رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بین شرکت های بیمه توانست با ارائه بهترین نرخ و شرایط، برنده این مناقصه شود. در سال ۹۷ نیز این اتفاق تکرار و بیمه دی برای سال دوم برنده مناقصه شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس شرکت بیمه دی خود را موظف به اجرای این قرارداد دانست و در ماه های نخست فاز اجرایی قرارداد، با تجهیز منابع و فراهم نمودن زیرساخت ها، تلاش نمود تا خدمات قابل  قبولی را به جامعه هدف ارائه دهد و توانست با  بهره گیری از بستر های نرم افزاری و تجهیز منابع انسانی سرعت و دقت خدمت رسانی را برای خود و مراکز درمانی تسهیل بخشد.

دکتر رامندی با اشاره به حجم یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بیمه شدگان افزود: با تدابیر صورت گرفته در سال نخست قرارداد با بیش از ۱۰هزار مرجع درمانی از جمله ۷۰۰ بیمارستان، ۳۱۰۰ داروخانه، ۱۳۰۰ آزمایشگاه، ۸۵۰ پزشک و ۷۶۰ درمانگاه در کل کشور قرارداد منعقد شد و با ایجاد دسترسی مناسب ۹۰ درصد از خدمات بیمه شدگان از طریق این مراکز تامین گردید. گفتنی است روزانه به طور میانگین ۶۵ هزار خدمت درمانی ارائه می شود. ضمن اینکه از مهر ۹۶ تا کنون بیش از ۶۵۰ هزار پرونده بستری و ۴۷ میلیون پرونده سرپایی تشکیل شده است. این قرارداد به صورت فول درمان ارایه شده و کلیه خدمات درمان ایثارگران طبق مقررات مربوطه در وزارت بهداشت و درمان، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران پوشش داده می شود.

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه دی ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف را مبتنی بر نیاز سنجی دانست و اذعان داشت: بر اساس معیار های تراکم جغرافیایی ایثارگران، کیفیت خدمات ارائه شده توسط مراجع درمانی به صورت مستمر در حال پایش است و درصدد ارائه بهترین خدمات و جلب حداکثری رضایتمندی این قشر عزیز هستیم.

وی افزود: این قرارداد به موجب قانون ایثارگری (مصوبه مجلس) منعقد شده است و بر طبق بند الف ماده ۱۳ قانون مذکور، دولت به عنوان ضلع اصلی از سه ضلع این قانون، مکلف به تأمین اعتبار است. ضلع بعدی آن بنیاد شهید است که به عنوان بیمه گذار وظیفه تعیین شرح خدمات در قالب قرارداد و انعقاد آن با شرکت بیمه را داشته و ضلع سوم آن نیز شرکت بیمه دی به عنوان بیمه گر این قرارداد است که افتخار دارد طی دو سال متوالی خدمات خود را به این قشر معظم ارائه نماید. چالش اصلی این قرارداد کمبود نقدینگی و پرداخت نکردن به موقع حق بیمه ها به شرکت بیمه دی است تا جایی که هم اکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان حق بیمه پرداخت نشده وجود دارد و این مهم روند اجرای قرارداد را با مشکل مواجه نموده است.

دکتر رامندی در پایان این قرارداد را پروژه ای ملی برشمرد و افزود: کلیه فرایندهای بیمه گری در شرکت بیمه دی در خصوص این قرارداد انجام شده است و به محض واریز حق سرانه، به سرعت پرداخت ها به بیمه شدگان و مراکز درمانی انجام خواهد شد، در غیراینصورت ادامه خدمت رسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
پیغمبر نشده معجره کردی ، دکترررررر ر رامندی کارگر یه گاو داری هم میدونه پول نباشه ناهار
نداره بخوره .
امروزداروخانه ها به ماداروندادند.اینهم بعلت بودجه است.یاعدم مدیریت وبی توجه ای ؟؟؟!!!
بنیاد به دلیل آنکه برای پیشگیری از بیماری ها، هیچ فعالیتی نمی کند، لذا خسارت درمان در بنیاد بسیار بالاست .
اکثر جانبازان دچار بیمارهای پر هزینه قلب و .....هستند که قطعا قابل پیشگیری بوده است .
برای مثال ترمیم یک دندان هزینه زیادی ندارد ، ولی بنیاد این هزینه ناچیز را نمی دهد، ولی وقتی دندان عفونت می کند و قلب را بیمار می کند، آنوقت بنیاد مجبور است صدها میلیون هزینه درمان های قلب را بدهد .
من اگر جای رئیس بنیاد بودم در همه شهرها کلینک های تخصصی دندان پزشکی می ساختم تا هیچ جانبازی درد دندان را احساس نکند .
باور کنید هزینه های پیشگیری، خیلی کمتر از درمان است .
اقا جان آغزلارنا سوز قويما

بايد از اين پس منتظر باشيم بيمارستان درست كنن يا به گن اين درد شما مال دندان است ((رزمندگان و جانبازان ديگه دندان ندارند ))
با سلام رزمنده گرامی حتی اگر دندان ندارید ، الان نیاز به دست دندان که دارید . به هرحال در قرارداد جدید درمانی باید عینک و دندان و سمعک برای همه جانبازان و خانواده هایشان در نظر گرفته شود .
بی دندان بودن هم باعث بیماری های گوارشی میشه .
قورخما قارداش .
قولاخ لاره اشیدمز
باسلام خدمت ایثارگران عزیز ومظلوم اینکه جنابعالی میفرمائید مشکل بودجه اصلی ترین مشکل است قبول است اما مدیریت بنیاد شهید مشکلی جدی دارد وقتی شب است برای همه است وقابل لمس اما بنیاد شهید یک ارگان انقلابی است وقتی براحتی کسانی در دل پایتخت به خود اجازه میدهند نام شهید را از سردرب خیابانها حذف کنند که مشکل بودجه نیست مشکل صددرصد مدیریتی است ورئیس بنیاد میفرمایند مشکل را گوشزد کردیم خدایی با کوشزد کردن کدام مسئول چیزی را جدی میگیرد آقاجان باید کار جهادی انجام شود مگر نه اینکه بنیاد یک ارگان انقلابی است ونفوذ خوبی هم در دولت دارد در بنیاد باید کارجهادی باشد وگرنه همه سازمانها ونهادها دارند کار روزمرگی میکنند بودجه دادنی نیست که منتظرش بود باید گرفته شود با تعارف وتمجید وخواهش مشکل حل نمی شود باید جهادی عمل کرد وقتی بعضی از مسئولان آشکارا ایثارگرستیزی میکنند باید به فرموده حضرت آقا و مقتدایمان آتش به اختیار عمل کرد که اگر اینگونه عمل شود مشکلات شکلات میشوند وکام تلخ ایثارگران را شیرین . اکثر مشکلات ایثارگران با پیگیری جدی حل وفصل میشود پس اگر برای انجام ندادن خدمت دنبال دلیل میگردید کلاهتان پس معرکه است برای انجام کار دنبال راهکار باشید مشکل حل میشود وگرنه برای انجام ندادن دلیل صدتا یه غاز فراوان میشود آورد وقتی در اکثر خدمات کار بنیاد لنگ میزند وآنوقت بنیاد جز نهادهای برتر در دولت سالیان متوالی است که معرفی میگردد یعنی ما را بلانسبت فلان فرض کرده اند چرا ما با 18 سال خدمت هیچکی ناراضی از جلو میزمان نرفته برای اینکه وقت میگزاریم دلسوزی میکنیم وبرای برای ایثارگران که سنگ تمام میگزاریم حتی اگه رزمنده سه ماه خدمت باشد کار انقلابی و از مدل آتش به اختیار انجام دهید نتیجه مطلوب را می بینید وگرنه همان روزمرگی است وبس ..........
سلام وعرض ادب به محضرجناب دکتررامندی عرض شود ایثارگران دُم خروس راباورکنندیاقسم حضرت عباس چراکه ازاینطرف بنیادشهیدمی گویدچون به بیمه ایران بدهکاربودیم بیمه ایران قراردادش راتمدیدنکردخوب اشتباه ازطرف بنیاوشهیدبوده چرابدهکاریش را پرداخت ننموده ازطرفی اذعان داشته چون بیمه دی ازآن خودمان(بنیادشهید)میباشدگفتیم بهترهست بابیمه دی قراردادببندیم عین عبارات حضرات ازاین سوی جنابعالی میفرماین که بیمه دی در دوسال درمناقصه شرکت نموده وبرنده مناقصه شده اگرفرمایش شمادرست باشدکه نیست پس چه ربطی به بنیادشهیدداردآقای دکترجامعه هدف همه آگاهنوکه بیمه دی عمده سهامدارانش مدیران ارشدبنیادمیباشندهمانطورکه بانک دی عمده سهامدارانش مدیران ارشدبنیادمیباشندوتنهادلیلی که درمان ایثارگران به بیمه دی واگذارگردیدکه جبران اختلاسهای که ازبانک دی شده بودراجبران کنندکه البته موفق هم شدندودراین میان این جامعه هدف خصوصاًجانبازان واقعی که بیش ازدیگر جامعه هدف نیازبه درمان داشته عرض شود در زمانیکه بیمه ایران متولی درمان ایثارگران بودبیش از90%مراکزدرمانی و...قراردادمنعقدکرده وچنانچه مرکز درمانی و...قراردادنداشت پولش رانقداً پرداخت وسپس فاکتورهزینه ها به دفاتربیمه ایران داده میشدوظرف یک هفته بدون کسرریالی پرداخت میشدحال آنکه با بدعهدی های که بیمه دی داشته شایدبه10%هم نرسدمراکزدرمانی و.

..که بابیمه دی قرارداد دارندازآن طرف هم وقتی فاکتورهارو به نمایندگی های بیمه دی ارائه داده بیش ازهفت هشت ماه طول میکشدکه مبالغ پرداختی توسط ایثارگران به حسابشان واریزگرددالبته باکسر 25% حال بازهم تاًکیدداشته که دُم خروس را باورداشته یا قسم حضرت عباس را ولی اینرا بدانیددرب هیچوقت روی یک پاشنه نمی چرخدوخداوندبی نهایت قادروتوانا لعنت کندمسببینش را که هم بایستی درد بکشیم هم درمراکز درمانی و...به سخره گرفته شویم وهم ازنوادگان اهل کوفه زخم وزبان بشنویم امیدوارم درحادثه ای دچارمشگل شویدوآنوقت شاید شایدازدل ماآب بخوریدهرچندکه شماها تاعطسه اتان گرفته دهها پزشک وانواع داروها بربالینتان آماده میباشدوکمی ازعطسه گذشته به کشورهای غربی برای درمان رفته بگذریم به قول معروف لب تنورهم میگذردشب سمورهم میگذردامااین کجاوآن کجا ،شماها را درخلوتتان باکلاه خودتان تنها گذاشته که خودقضاوت کنید،مجروح دفاع مقدس
بی عرضگی خود در مدیریت را به حساب کمبود نقدینگی میگذارند .
اینطور که پیداست بنیاد همه جا را خراب کرده
امروز کمبود نقدینگی برای مرتفع کردن مشکلات جانبازان و ایثارگران از سوی بنیاد شهید یک معضل حاد و بسیار پیچیده شده.
البته در زمان بنیاد مستضعفان و جانبازان به لحاظ خزانه های پر بنیاد مستضعفان این مشکل تا حد زیادی کمتر بود و هر گوشه ای در بنیاد زمان خود ، کمبود نقدینگی احساس می شد بنیاد آن را حل می کرد.
می شود چنین اسنباط کرد بنیاد آن زمان به مراتب بیشتر و بهتر جانبازان را ساپورت میکرد.
اما چرا در زمان ادغام نهادهای ایثارگری و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچکس از جانبازان نظر نخواست؟
چرا از جانبازان نمی پرسند آیا تشکیل بنیاد به این شکل مورد رضایت خود جانباز بوده یا نه؟
بی پرده ابراز می کنم بنیاد زمان تصدی رفیقدوست پس از اینکه پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد بلافاصله با آن به شدت موافقت کرد و به نوعی خودش را از رسیدگی
به امور جانبازان شانه خالی کرد بدون اینکه لحظه ای به آینده جانبازان فکر کند فقط با واگذاری چند ساختمان اداری خودش را کنار گذاشت.
ولی اگر بنیاد به روال سابق ادامه حیات می کرد قطعا" امروز مشکلات جانبازان به شکل امروزی نمود پیدا نمی کرد.
چرا از جانبازان نظر نخواستند ؟ چرا کسی به آینده جانبازان اهمیتی نداد ؟
این ماجرا مشابه واگذاری امور درمانی ایثارگران از بیمه ایران به بیمه دی میباشد که بدون نظر خواهی ایثارگران متاسفانه فرجام تلخی به همراه داشت و امور درمانی به گفته خودشان حاکی از کمبود نقدینگی بوده و متاسفانه هر روز شاهد شدت افزایش عذابی است که به جان ایثارگران آفتاده و افق روشنی برای آن متصور نمیشود.
به هر حال حاکمیت باید یک راه حل منطقی و عملیاتی در نظر بگیرد تا پایان این شب سیاه و ظلمانی سپیده صبح روشنی باشد از تصمیمات بی منطق. والسلام
هرهزینه ای پرداخت میکنیم،،،کمتراز۱۰%آن پرداخت میشود!
وبعضی فاکتورها۰%!!!
اینکاریعنی چی؟!
ازمامدارک آزمایشگاهی،سی تی،ام آرآی،کلونوسکوپی،اچ آرسی تی.....و.....طلب میکنندتابخشی ازهزینه های داروراپرداخت کنند!!!
این کارهاه چه منظوراست؟!
و..........
نه فقط شرکتهای بیمه ای!
بلکه بودجه ی مذکورابه دست بغال محله هم بدهند،میتواند هزینه هاراپرداخت کند.
بنیادکه جانبازان روبهترمیشناسه وازجانبازی وبیماری ودیگرمشکلات شون خبرداره،،،خودش مستقیمأبیادواردعمل بشه وبودجه روکاملأبدست بگیره ومدیریت کنه وهزینه های جامعه هدف رو پرداخت کنه!
خلاص...
هدیه جالب بنیاد شهید و امور ایثارگران و بیمه دی زیر مجموعه بنیاد در هفته دفاع مقدس : قطع سامانه درمانی بیمه تکمیلی با کلیه مراکز درمانی و تشخیصی و بیمارستانی کل کشور . دریافت این هدیه را به جامعه ایثارگری کشور تبریک عرض مینمایم !!!!!
بی کفایتی بنیاد شهید در مورد ایثارگران کم نیست ،
حالا ایثارگران در گیر یک مجموعه نا کار آمد و ناشایست بنام بیمه دی ،میباشند !!!!
ما ایثارگران باید به چه مرجع و چه کسی بگوئیم ؛نمی خواهیم تحت پوشش بیمه دی باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام..شماکه مشکل بودجه داشتیدمیتوانستیددرمناقصه شرکت نکنیدتااین امرمهم رابازهمان بیمه خوب ایران بعهده میگرفت..شماآمدیدوبیمه ایران راکنارزدیدوخودتان هم کاری نکردید..مادوساله که سرگردانیم وتمام هزینه های درمانی خودمان راباوجودنداری نقدأپرداخت میکنیم..مثلا بنده برای یک عکس ام آرآی ازگردنم همه مبلغ رانقدپرداخت کردم دربیمارستان متعلق به سپاه..اصلابرگ دفترچه ام راجدانکرد.فقط رسیدپولم رادادوگفت بروبیمه دی بگیرمابادی قراردادنداریم..جانبازی که کمک معیشت ساتامیگیردوهیچ درآمدی هم نداردبایدبرای درمان کاسه چه کنم به دست بگیرد؟؟این رسمش نیست بخدا..
بعد این همه در هفته ی دفاع مقدس چقدر در مورد حماسه آفرینی ایثارگران صحبت می کنند و بعد حق بیمه ی انان را قطع می کنند . آفرین به این تدبیر و امید
آقای دکتر ؛ریش و قیچی دست خودت !!! به هر شکل و به هر طریق که خودت صلاح میدانید ،توجیه کنید !!!؟؟؟
اما حقیقت را هم از ما ایثارگران بشنوید؛ جناب دکتر پزشک عمومی بیمه ات را قبول نمی کند تا چه رسد به متخصص و آزمایشگاه !!!!
البته ما ایثارگران به کارشکنی و دشمنی های بنیاد در حق خودمان هم آگاه هستیم و هم تحمل می کنیم #حساب مسئولین بنیاد و شما هم با کرام الکاتبین .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi