شناسه خبر : 69719
سه شنبه 02 مهر 1398 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دفاع مقدس تداعی‌کننده فرهنگ عاشورایی

امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس یادداشتی را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد.

در این یادداشت آمده است:

سی و یکم شهریور یادآور پایداری، استقامت، رادمردی و رشادت‌های شهیدان، جانبازان و ایثاگران و نماد اتحاد و همدلی همه ملت بزرگ و عظیم ایران اسلامی برای مقابله با تجاوز زمینی، هوایی و دریایی رژیم بعثی صدام به میهن عزیزمان است. رژیمی که برای برافروختن آتش جنگ به تجهیزات پیشرفته و پشتیبانی کشور‌های منطقه و استکبار جهانی مجهز شده بود.

دوران دفاع مقدس، تداعی‌کننده استواری کشوری است که با تمسک به فرهنگ عاشورایی مقابل استکبار جهانی و هم‌پیمانانشان، ایستاد و با تکیه بر مردم ولایتمدار و مدافعان دین و وطن به دنیا نشان داد که آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است.

دوران هشت سال دفاع مقدس، به منزله اقیانوس عظیم و عمیقی است که شهیدان والامقام و رزمندگان بصیر آن همچون مروارید‌هایی پرتلالو می‌درخشند. رشادت، ایثار، مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در سال‌های حماسه و افتخار، ضمن ارتقاء معنویت و اعتماد به نفس ملی، بستری برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف دفاعی، علمی و عمرانی، بر اساس دستاورد‌ها و آزموده‌های دوران دفاع مقدس را فراهم آورد که ثمره‌اش در حوزه دفاعی و نظامی، ساخت تجهیزاتی پیشرفته مانند انواع شناورها، تانک‌ها، موشک‌ها و جنگنده‌ها به دست توانمند جوانان این مرز و بوم و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

دوران هشت ساله دفاع مقدس ملت سلحشور ایران، یادآور ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه‌گر تا بن دندان مسلح برای حراست از مرز‌های عزت و شرف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. این دوران تبلور ایثار، اراده، وحدت و سربلندی ملت مؤمن ایران اسلامی در حفظ اقتدار، آرمان‌ها و فرهنگ والای انقلابی است. بی‌شک این حماسه ملت سلحشور ایران در برابر تجاوز وحشیانه دشمن و همه زورگویان جهانی، توانست همه معادلات جهانی معمول در عرصه سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی را برهم بزند و غرور و سرافرازی را به ارمغان آورد. این غرور ملی و حماسه‌آفرینی‌ها، برگ زرینی در تاریخ جهان است که همیشه باقی خواهد ماند و نه تنها ایرانیان بلکه همه ملت‌های آزاده جهان به آن افتخار می‌کنند.

امروزه قدرت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان به نقطه‌ای رسیده است که استراتژیست‌های بزرگ، جمهوری اسلامی ایران را مهمترین بازیگر بین‌المللی قلمداد می‌کنند و بر این باورند که هیچ منازعه و مناقشه‌ای در منطقه بدون حضور و همکاری ایران حل نخواهد شد.

بدون شک باید این موفقیت‌های مهم و دستیابی به فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان و سرعت‌بخشی برای رسیدن به قله‌های رفیع علمی در همه بخش‌ها را مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های غیور مردان و شیرزنانی دانست که اعتلای ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند و در این راه از جان و مال و هستی خود می‌گذرند. در شرایط کنونی با برنامه‌ریزی درست و فرهنگ‌سازی مناسب این فرهنگ غنی و ماندگار مقاومت، ایثار و شهادت را باید به جوانان و نوجوانان و نسل‌های آینده انتقال داد و این میراث عظیم و ماندگار را به عنوان ویترینی از رشادت‌ها و فداکاری‌ها به همگان شناساند و البته وظیفه مسئولان و متولیان امور فرهنگی و هنری در این راستا بس سنگین و تاثیرگذار است.
امروز که دشمن دوباره در تلاش است تا بتواند با ابزار تهدید و تحریم، جلوی پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کند، بازگشت به روحیه همبستگی، اتحاد و تلاش برای خوداتکایی و خودکفایی هرچه بیشتر کشور می‌تواند ما را از این دوران به سلامت عبور دهد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروی انتظامی به تأسی از شهیدان گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس، آمادگی کامل خود را برای جانبازی در راه دفاع از آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) ابراز می‌دارد.

فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور شجاعت و حماسه آفرینی‌های ارتشیان غیور، سپاه سلحشور، بسیج مخلص، نیرو‌های انتظامی و سایر مدافعان دلیر میهن اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله و نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات و مجاهدت‌های ملت ایران می‌باشد را گرامی داشته و از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری و ادامه راه شهیدان را برای همگان مسئلت می‌نمایم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi