شناسه خبر : 69724
سه شنبه 02 مهر 1398 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار شهید مدافع حرم در قامت دفاع مقدس

شهید سردار حاج رضا فرزانه یکی از قدیمی‌ترین رزمندگان و فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) بود که از زمان فرماندهی حاج احمد متوسلیان در این لشکر حضور فعال داشت.

شهید مدافع حرم سردار«رضا فرزانه» متولد سال 1343 در تهران، فرمانده لشکر پیاده سپاه حضرت رسول(ص) و فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود که بعد از بازنشستگی در سپاه، در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت‌های مختلف پرداخت. او معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود. سردار مقاومت رضا فرزانه، در روز 22 بهمن ماه 94، بعد از گذشت 40 روز حضور در سوریه به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

این شهید مدافع حرم از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی هم بود که در سال 63 در منطقه عملیاتی «مجنون» از ناحیه کتف، سال 65 در منطقه عملیاتی «شلمچه» از ناحیه سر و گوش و در سال 67 در محور «دربندیخان» شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل شده بود.

شهید سردار حاج رضا فرزانه یکی از قدیمی‌ترین رزمندگان و فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود که از زمان فرماندهی حاج احمد متوسلیان در این لشکر حضور فعال داشت. مدت زمان بسیار زیادی را در طول سال‌های دفاع مقدس در جبهه سپری کرد. از کارشناسان زبده نظامی در حوزه تخصصی ادوات نظامی و فرماندهی بود که در طول حیات بابرکتش در عملیات‌های مختلف برون مرزی و عملیات‌های مختلف دفاع مقدس شرکت داشت. مسئولیت‌های مختلفی همچون فرماندهی گردان ادوات، فرماندهی گردان عملیات، فرماندهی اطلاعات - عملیات و... را بر عهده داشت و یکی از رزمندگانی بود که در عملیات‌های مختلف برون مرزی در دروان دفاع مقدس حضور پیدا می‌کرد.

تصاویری از حضور این سردار شهید مقاومت در جبهه‌های جنگ تحمیلی در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi