شناسه خبر : 69745
چهارشنبه 03 مهر 1398 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر از جانبازان و ایثارگران بنیاد سینمایی فارابی

مراسم «لاله‌های سرزمین خورشید» با یاد شهدای گرانقدر و قدردانی از ایثارگران و جانبازان شاغل و بازنشسته بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

فاش نیوز- مراسم «لاله‌های سرزمین خورشید» با یاد شهدای گرانقدر و قدردانی از ایثارگران و جانبازان شاغل و بازنشسته بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنری فاش نیوز، مراسم «لاله‌های سرزمین خورشید» با یاد شهدای گرانقدر و قدردانی از ایثارگران و جانبازان شاغل و بازنشسته بنیاد سینمایی فارابی در هشت سال دفاع مقدس، عصر دوشنبه اول مهر در سالن زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.



در ابتدای مراسمی که عصر دوشنبه برگزار شد، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی سخنانی گفت: امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس برای یادکرد ایثارگران و تجلیل از آنان گرد هم آمده‌ایم. مفهوم ایثار، فقط با مبارزه شناخته نمی‌شود. هم در تاریخ و هم در فرهنگ ما، ایثار صورت‌های مختلفی دارد که با توجه به زمانه معنا می‌شود.

تابش با اشاره به رشادت‌های ایثارگران در جنگ تحمیلی هشت ساله عنوان کرد: زمانی ایثار به معنای ایستادن و مبارزه کردن با اهدای جان و مال برای حفاظت از آرمان‌ها، خاک و وطن و در زمانه‌ای دیگر نیز به معنای صبر برای همدلی بیشتر، است همانند آنچه از سیره حضرت امیرالمومنین در تاریخ به جای مانده است.

وی اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری خاطرات جنگ را گنجینه تمام نشدنی برای آیندگان دانستند، مجموعه خاطرات، دست‌نوشته‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، وجود عزیز خود ایثارگران و خانواده‌های شهدا گنجینه ارزشمندی از آن دوران مهم و تاثیرگذار در تاریخ معاصر کشورمان است که می‌تواند دستمایه‌ای برای هنرمندان خلاق کشورمان، باشد. سینما بخشی از بار بزرگ انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت را به دوش کشیده، بنیاد سینمایی فارابی نیز همدلانه به یاری هنرمندانی آمده است که بخشی از این داستان‌ها و روایت ها را در قاب تصویر ثبت و ماندگار کنند.

تابش در ادامه بیان کرد: به یمن این روزها و مناسبت‌هایی که در آن قرار داریم، به دیدار مجدد با همکاران ایثارگرمان در بنیاد سینمایی فارابی مفتخر شده‌ایم. یاد امام راحل عزیزمان که پرچم‌دار نهضت حسینی در عصر و زمانه خودشان بودند و یاد شهدای گرانقدر را که همه ما در هر جایگاه و لباسی مدیون خون آنها هستیم گرامی می‌داریم. همچنین ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران، رزمندگان بی‌ ادعای این سرزمین، جانبازان عزیز، همسران شهدا و همسران جانبازان را که در سه، چهار دهه گذشته بار اصلی مقاومت در کشور بر دوش این ایثارگران بی ادعا بوده است، پاس می‌داریم.

وی خطاب به جانبازان و ایثارگران حاضر در مراسم گفت: نسل شما بزرگواران که سابقه ایثارگری در آن سال‌های دفاع مقدس را دارید و همراهی با ملت بزرگ ایران برای بارور کردن امید و آگاهی در دل مردم به ویژه جوانان و نوجوانان که در نقطه توجه چالش‌ها و آسیب‌های این روز و روزگار هستند، یکی از معانی و مفاهیم ایثارگری در این دوران است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در انتهای سخنان خود ضمن تشکر از سیدعلی الفت، مسئول پایگاه بسیج شهید سید مرتضی آوینی، به عنوان یکی از متولیان برگزاری این مراسم، بیان کرد: برپایی مراسم «لاله‌های سرزمین خورشید» در پاسداشت هفته دفاع مقدس و در ماه شهادت سرور آزادگان، حضرت امام حسین (ع)، بهانه‌ای شد تا ما بار دیگر از ایثار و از خودگذشتگی و گنجینه بزرگ فرهنگی ایثار و مقاومت سخن بگوییم.

در بخش دیگری از این مراسم حسین حاجی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: در دوران پرفشار و سخت دفاع مقدس، مرزهای ما توسط موشک‌های اهدایی غرب به رهبری آمریکا، به شدت آسیب دید. آنها پنجره‌های امنیت، اقتصاد و فرهنگ ما را هدف قرار گرفتند و می‌رفت تا چکمه خیانت با چشم‌های خیانت‌آمیز بر شرف و ناموس این ملت قدم بگذارد اما تدوین و تبیین منشور عظیم دفاع مقدس هشت ساله با از جان‌گذشتگی این ملت، سبب شد تا معادله جنگ به نفع مردم ایران تمام شود.

وی گفت: شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس آن پنجره‌های شکسته را حریم کردند و حفاظی از جنس استخوان‌ها و بازوهای پرغیرت‌شان برای دستیابی به امنیت فرهنگی و ملی به یادگار گذاشتند به طوری که دشمن دیگر جرأت تعرض به این حریم را ندارد.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس پاسداشت فرهنگ مقاومت است و روح شهدا در این مراسم حی و حاضر. اگر بخواهیم روح شهدا از همه ما راضی باشد، باید راه آنها را با محافظت از فرهنگ ناب انقلاب اسلامی با جوهر حرکت‌ شهدا ادامه دهیم.



در این مراسم از ایثارگران و جانبازان شاغل در بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل‌بیگی، علی اکبری، ابراهیم حاج علیرضا، حسینعلی حامدی‌پور، مصطفی جمشیدی پرور، خلیل خالقی، قاسم تاجیک، سید ولی‌الله میرطاهری، محمد علیپور، محسن شمس و مجید قادری رهقی با اهدای لوح و دسته‌های گل قدردانی به عمل آمد.

سپس از ایثارگران و جانبازان بازنشسته در بنیاد سینمایی فارابی، علی فرهادی، محمد اسفندیاری، فرامرز رضایی، مهدی حسین‌پور، ابراهیم جورابلو، داود سیفری، ولی‌الله ظریفی خامنه، علی‌اکبر نظری‌پور و داریوش دامیار زیرک (فرزند شهید)، قدردانی شد.
در پایان مراسم نیز فیلم «رد خون(ماجرای نیمروز ۲ )» ساخته محمدحسین مهدویان به تهیه کنندگی سید محمود رضوی که در نیمه مهر سال جاری به اکران عمومی درخواهد آمد، برای حاضران به نمایش گذاشته شد.


***گفتنی است در حالی است که علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، از طرفی مراسم قدردانی از ایثارگران و جانبازان سازمان مطبوعش را برگزار می کند اما با کمال تعجب، ماه گذشته در ایام برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان که به دبیری خود وی برگزار گردید، از صدور کارت رسانه ای برای برخی رسانه های ایثارگران همچون فاش نیوز (فرهنگ ایثار و شهادت) و کیهان جلوگیری به عمل آمد.

همین مرداد ماه گذشته بود که روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، با وجودی که تمامی بندهای ثبت نامی از سوی خبرنگار سینمایی فاش نیوز طبق شیوه نامه اعلام شده از سوی آن دفتر در زمان فراخوان ثبت نام تکمیل شده بود، اما در کمال حیرت، از صدور کارت رسانه ای حضور در جشنواره برای این پایگاه خبری ایثارگران جلوگیری شد و پس از پیگیری های فراوان، هرچند مدیر روابط عمومی جشنواره به اشتباه خود پی برد، اما قضیه وقتی شکل تاسف برانگیزتر و جدی تر به خود می گیرد که وی با وجود اذعان به اشتباه خود، اشتباهی که قابل جبران بود را رفع نکرده و همچنان از صدور کارت رسانه ای حضور در جشنواره برای خبرنگار فاش نیوز خودداری کرد.


گزارش از: تورج اردشیری نیا

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi