شناسه خبر : 69750
چهارشنبه 03 مهر 1398 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهمیت سوریه برای جبهه مقاومت از زبان رهبر حزب الله

اگر بخواهم به یک عبارت دقیق درباره‌ی سوریه اشاره کنم، عبارتی است که السید القائد درباره‌ی این کشور به کار بردند و فرمودند: «سوریه، ستون خیمه است».

دبیرکل حزب الله لبنان روایت های جدیدی را از جنگ 33 مطرح کرد.

به گزارش جماران، دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفتگو با دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی از ماجرای تماس سعدالحریری با حزب‌الله در زمان جنگ ۳۳روزه و اعلام شروط آمریکا از سوی الحریری برای پایان دادن به جنگ خبر داد و شروط آمریکا را تشریح کرد: شرط اول این بود که حزب‌الله تمامی اسرای اسرائیلی را آزاد کند. شرط دوم این بود که حزب‌الله کاملاً خلع سلاح شده و به یک حزب سیاسی تبدیل شود. شرط سوم هم موافقت حزب‌الله با اعزام نیروهای چندملیتیِ تابعِ ایالات متحده بود؛ یعنی یک اشغالگریِ بین‌‌المللی و اشغالگری آمریکایی. ما در برابر دو گزینه‌ی «جنگ» یا «تسلیم خفت‌بار» قرار داشتیم و گزینه‌ی جنگ را برگزیدیم.

حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله همچنین از اجماع بین‌المللی برای نابودی حزب‌الله در جنگ ۳۳روزه خبر داد و گفت: برخی مسئولان لبنانی از ریاض خواستند تا ضمن میانجی‌گری، برای خاتمه‌ی جنگ در جنوب لبنان تلاش کند؛ اما سعودی‌ها پاسخ دادند که هیچ دخالتی نمی‌کنند و در واقع یک تصمیم و اجماع آمریکایی، بین‌المللی و منطقه‌ای وجود دارد که حزب‌الله از بین برود.

وی با اشاره به تحلیل رهبر انقلاب از غافلگیری صهیونیست‌ها از جنگ ۳۳روزه گفت: السید‌ القائد به ما فرموده بودند که «اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها خود را برای حمله به لبنان و حزب‌الله در اواخر تابستان یا اوایل پاییز ۲۰۰۶ آماده می‌کردند و بدین‌ترتیب، شما درحالی‌که آماده‌ی جنگ نبودید، غافلگیر می‌شدید. بنابراین اسارت نظامیان اسرائیل توسط شما یک لطف الهی بود که زمان را کمی به جلو هدایت کرد تا بدین‌ترتیب جنگ در زمانی که آمریکا و اسرائیل برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند اتفاق نیفتاد.» این سخن ایشان را بعدها بزرگان رسانه و سیاست تأیید کردند. به‌عنوان نمونه، زمانی که این مسئله را به‌صورت رسانه‌ای مطرح کردم، استاد مرحوم «محمد حسنین هیکل» در شبکه‌ی «الجزیره» و همچنین یکی از نویسندگان بزرگ آمریکایی به نام «سیمور هرش» آن را تأیید کردند.

سیدحسن نصرالله درخصوص انگیزه‌ی رژیم صهیونیستی برای سرنگونی دولت سوریه گفت: اسرائیلی‌ها پس از پایان جنگ ۳۳روزه مطالعاتی انجام دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای نابودی مقاومت در لبنان و فلسطین، ابتدا باید کار سوریه را تمام کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، سوریه را یکی از ستون‌های مقاومت دانست و ضمن تمجید از مواضع بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت: اگر بخواهم به یک عبارت دقیق درباره‌ی سوریه اشاره کنم، عبارتی است که السید القائد درباره‌ی این کشور به کار بردند و فرمودند: «سوریه، ستون خیمه است». امروز بدون سوریه، مقاومت در لبنان و فلسطین به حاشیه رانده خواهد شد. سوریه یکی از اجزای اصلی، بزرگ و مهم بدن و پیکر، عقل و فرهنگ و همچنین فکر و اراده‌ی مقاومت در منطقه است؛ این مسئله به‌ویژه پس از جنگ ۳۳روزه اثبات شد. درحالی‌که آمریکا در عراق و مرزهای سوریه حضور داشت، اسرائیل می‌خواست دامنه‌ی جنگ را گسترش دهد و به سوریه حمله کند و جنگ فراگیری علیه سوریه به راه افتد، اما آقای بشار اسد کوتاه نیامد و با موضعی قاطعانه و مقتدرانه در جریان جنگ ۳۳روزه در کنار مقاومت باقی ماند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi