شناسه خبر : 69783
جمعه 05 مهر 1398 , 17:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هر «شهید» یک «ملت» است برای ملت ایران

دستاورد مهم دفاع مقدس برای کشور عبارت است از عزت ملت ایران و تقدیم شهدای عزیزی که هر کدام از آنان یک ملت برای ملت ایران هستند.

یک «شهید» یک «ملت» است

 مریم مجتهدزاده رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری دفاع مقدس نوشت: انقلاب اسلامی که با تشکیل نظام جمهوری اسلامی توانست اقشار مختلف ملت ایران را برای حفظ اسلام به صحنه بیاورد، آن چنان زلزله‌ای در منطقه ایجاد کرد که خواب راحت را از مستکبران ربود. آنان زمانی به خود آمدند که با عنایت الهی ارکان این نظام مقدس در دل و جان مردم پا گرفت و نظام سیاسی ایران مستحکم شد.

امام خمینی (ره) پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی ـ در رأس آن آمریکا ـ بودند که با هوشیاری تمام از انقلاب اسلامی، پاسداری و مراقبت کردند و توانستند منافع سردمدارن مستکبر جهان را نه‌تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان به چالش بکشند و سدی عظیم در برابر غارت منابع ایران و کشور‌های اسلامی ایجاد کنند. نتیجه این مقاومت و پایداری و تأسیس نظام اسلامی منجر به اجماع مستکبران علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

کینه‌توزی و فشار دشمنان منجر به شناساندن هر چه بیشتر ارزش‌های انقلاب اسلامی برای مردم شد و عزم آنان را در دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی راسخ‌تر کرد. چاره دشمن در برابر این پایداری طراحی جنگ تحمیلی به عاملیت و مزدوری صدام و ارتش بعث عراق علیه ایران بود که این تهاجم سراسری‌شان رسما در ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز و به مدت هشت سال ادامه یافت.

آنچه برای نسل باقی مانده از دفاع مقدس و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی طی جنگ تحمیلی و برای نسل بعد از جنگ و نسل حاضر دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاورد‌ها و ارزش‌هاست که باید به خوبی تبیین و بازتعریف شود.

برای دست یافتن به این هدف مهم باید دستاورد‌های دفاع مقدس بیان شود که با نگاهی کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ - مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس، خودباوری نسلی بود که رژیم ۲۵۰۰ ساله را سرنگون و متلاشی ساخته و در پی آن مشتاقانه و جان‌برکف از انقلاب اسلامی دفاع و سرسختانه با دشمنان قسم خورده اسلام و استقلال و پیشرفت ایران به مبارزه برخاستند.

۲- شفاف‌تر و عیان‌تر شدن ارزش‌ها و عظمت انقلاب اسلامی مردم ایران در چشم جهانیان در پی حمله به ایران که با مشارکت دولت‌های شرقی و غربی و آمریکا سازماندهی حمایت و پشتیبانی شده بود.

۳- افشای عمق دشمنی مستکبران با ایران اسلامی.

۴- ایجاد سرمایه عظیم انسانی، رشد و پرورش جوانان غیرتمند و شجاع که گروهی از آنان به لقاء خداوند پیوستند و گروهی دیگر پس از پایان جنگ و با همان روحیه سال‌های حضور در جبهه‌های غرب و جنوب ایران مهیای سازندگی ایران اسلامی شدند.

۵- احساس نیاز به خودکفایی و قطع وابستگی از دیگران، دستاورد مهم دیگری بود که ایران را از بسیاری از قطعات و تجهیزات نظامی و غیر نظامی بیگانگان، بی‌نیاز کرد.

۶- قدرتمند شدن ایران اسلامی در منطقه و عزتمند شدن مردم ایران در چشم مردم جهان و الگو شدن ایران برای همهٔ ملت‌ها و دولت‌ها بواسطه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی.

۷- تحمیل شکست به دشمن متجاوز و پشیمانی به صدام از عملکرد خائنانه خود در حمله به ایران که این موضوع با درگیر شدن صدام با دوستان آمریکایی‌اش در منطقه (که در حمله و اشغال کویت علنی شد) پس از فارغ شدن از مسئله ایران نمایان شد.

۸- در نهایت بیان این نکته اساسی که دستاورد مهم دفاع مقدس برای مردم ایران عبارت است از عزت ملت ایران با تقدیم شهدای عزیزی که هر کدام از آنان یک ملت برای ملتمان بودند و هستند؛ لذا حفظ و شناخت این ارزش‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi