شناسه خبر : 69810
شنبه 06 مهر 1398 , 13:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزینه‌ای که دیگر نامی از حکومت سعودی باقی نمی‌گذارد


«همه گزینه‌ها در قبال ایران روی میز است.» این لاف گزاف، نه از سوی مقامات آمریکایی، بلکه توسط وزیر مشاور در امور خارجه عربستان عنوان شده است.
عادل الجبیر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت همه گزینه‌ها از جمله عملیات نظامی علیه ایران روی میز است.
وی مدعی شد که ایران مسئول حمله موشکی و پهپادی به تاسیسات آرامکو است و باید تاوان آن را بدهد.
وی ادامه داد: «همه به دنبال پرهیز از جنگ و افزایش تنش هستند. بر این اساس، ما در حال بررسی همه گزینه‌های موجود هستیم و در زمان مقتضی اقدام مناسبی صورت خواهیم داد.»
لاف‌زنی الجبیر در حالی است که مقامات درشت‌گوی آمریکایی با مشاهده قدرت نظامی غافلگیرکننده ایران، مدت‌هاست دیگر لاف تهدید به حمله نظامی را تکرار نمی‌کنند. حتی آخرین‌بار، با وجود برخی غر زدن‌ها، ترامپ از اینکه ایران هواپیمای جاسوسی ‌سرنشین‌دار آمریکایی را نزده و به سرنگونی پهپاد آمریکا بسنده کرده، از جمهوری اسلامی ایران تشکر هم کرد.
نکته دیگر این است که رژیم سعودی با وعده تصرف چند روزه یمن، این کشور را آماج حملات وحشیانه قرار داد اما اکنون قریب پنج سال است که در باتلاق خودساخته دست و پا می‌زند و دنبال خروج آبرومندانه از این گرفتاری‌های بزرگ است.
وزیر سعودی در حالی از گزینه نظامی در مقابل ایران سخن می‌گوید که بهتر از هر کس می‌داند رژیم متبوعش چگونه در مقابل یمن درمانده شده و هر هفته چند ضربه غافلگیرکننده دریافت می‌کند؛ ضربات تحقیرآمیزی که سعودی‌ها حتی رد آن را هم در رادارهای پیشرفته آمریکایی نمی‌توانند بگیرند، چه رسد به اینکه مهار کنند. با این وجود، روشن است که اگر سعودی‌ها بخواهند مرتکب حماقتی علیه ایران شوند، بیش از آن که ضربه‌ای وارد کنند، کاخ‌های شیشه‌ای آنها برایشان آوار خواهد شد و بعید است دیگر نامی از حکومت سعودی باقی بماند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi