شناسه خبر : 69811
شنبه 06 مهر 1398 , 13:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اروپا مگر برجام را اجرا می‌کند که بخواهد از آن خارج شود؟!


سه کشور اروپایی امضاء‌کننده برجام ادعا کرده‌اند در صورت اجرای گام چهارم ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای، از برجام خارج خواهند شد.
به گزارش گاردین؛ اتحادیه اروپا به‌صورت خصوصی به ایران هشدار داده که در صورت ادامه کاهش تعهدات از سوی ایران تا ماه نوامبر از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.
اتحادیه اروپا تصریح کرده است اگر گام بعدی ایران «به شکل چشمگیری» تعهدات ایران را کاهش داد، مسئله عدم پایبندی ایران به سازوکار رسمی حل اختلاف ارجاع خواهد شد.
این موضع‌گیری دولت اروپایی آنقدر وقیحانه و سست است که جرأت نکرده‌اند آن را علنی کنند و بلوف و تهدید را به روزنامه انگلیسی گاردین سپرده است.
نکته جالب این است که اگر آمریکایی‌ها رسماً 16 ماه است از برجام خارج شده‌اند، اروپایی‌ها با وجود تظاهر به ماندن در توافق، 16 ماه است که کمترین تعهد خود را اجرا نمی‌کنند. اما خاصیت ادعای ماندن آنها در برجام این بوده که دولت روحانی، 16 ماه است با وجود خروج آمریکا و بازگشت تحریم‌ها، همچنان به شکل یک‌طرفه، تعهدات خود را اجرایی می‌کند.
به عبارت دیگر اروپایی‌ها با فریبکاری، موجب تعلل دولت ایران در اقدام متقابل شده‌اند و حال آنکه آقای روحانی صراحتاً اروپایی‌ها را آقا اجازه می‌خوانده و آخرین‌بار نیز در نیویورک، آنها را ناتوان و فاقد اراده برای اجرای تعهدات برجامی توصیف کرد.
به عبارت دیگر، اعلام خروج اروپا از برجامی که وجود خارجی ندارد، فقط دست ایران را برای اقدام متقابل و توقف همه تعهدات باز می‌کند. و درست به‌همین دلیل هم هست که اروپایی‌ها در لفظ، از برجام خارج نمی‌شوند!
اروپایی‌ها در عین حال در این مدت به‌عنوان دلال آمریکا و پلیس خوب در بازی آمریکا ایفای نقش کرده و کوشیده‌اند روحانی را برای مذاکره جدید و واگذاری امتیازهای تازه در ازای تکرار وعده‌ها و تعهدات قبلی راضی کنند!!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi