شناسه خبر : 69820
شنبه 06 مهر 1398 , 15:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلباران مزار مطهر ۲۳۰ هزار شهید

مراسم «میهمانی لاله‌ها» که به صورت همزمان در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور از جمله گلزار شهدای اهل تسنن در استان‌های مرزی و گلزار شهدای اقلیت‌های مذهبی برگزار شده است.

مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس به‌عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» با هدف تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس امروز ؛ پنجشنبه چهارم مهرماه 98 در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)برگزار شد. این مراسم با عنوان آئین «میهمانی لاله‌ها» که به صورت همزمان در 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور از جمله گلزار شهدای اهل تسنن در استان‌های مرزی و گلزار شهدای اقلیت‌های مذهبی برگزار شده است.

در تهران نیز پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران صبح امروز با حضور در گلزار شهدای تهران بر روی مزار همه شهدای این گلزار شاخه گلی برای ادای احترام تقدیم کرده بودند. مراسم اصلی بعد از ظهر امروز با حضور  حجت‌الاسلام‌سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان بنیاد شهید و نمایندگان ادیان توحیدی در مهدیه شهدای بهشت‌زهرا(س)برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این مراسم پیام مقام معظم رهبری به مناسبت روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران قرائت کرد. سپس گفت: مراسم میهمانی لاله‌ها با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا برگزار می‌شود و مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت زنده نگه داشتن نام این عزیزان تأکید دارند و این مسئله را در پیام امروز نیز مطرح کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح عوامل پیروزی ایران در دفاع مقدس پرداخت و گفت: نخستین عامل اعتقادات مردم بود که انقلاب اسلامی را با مذهب و اعتقادات همسو می‌دیدند و برای حفاظت از این اعتقادات حاضر به فداکاری بودند. عامل بعدی عامل رهبری بود که امام خمینی(ره) با هدایت پیامبرگونه خود انقلاب را از مشکلات عبور دادند همانطور که امروز نیز مقام معظم رهبری همین مسیر را ادامه می‌دهند و باعث سربلندی و پیروزی ایران در دنیا شده‌اند و هیچ نوع فشار و زورگویی خارجی بر کشور ما تأثیری ندارد.

معاون رئیس جمهور افزود: سومین عامل خود مردم بودند که با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در برابر حملات و توطئه دشمنان زمینه‌ساز پیروزی و سرافرازی ایران اسلامی شدند. حدود 230 هزار شهید در راه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم شده‌اند، شهدایی که از همه اقشار و در سنین مختلف بودند و خون همین شهداست که عامل عبور انقلاب اسلامی از 40 سالگی و ادامه مسیر پرقدرت آن شده است و امروز وظیفه همه ماست که بکوشیم فرهنگ شهدا یعنی فرهنگ امام حسین(ع) را ترویج کنیم تا با کمک این فرهنگ انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi