شناسه خبر : 69825
یکشنبه 07 مهر 1398 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زیبا‌کلام:

سخنرانی روحانی در سازمان ملل برای به دست آوردن دل کیهان بود(!)


عضو ستاد تبلیغاتی روحانی می‌گوید هر ساعت از ریاست جمهوری روحانی به ضرر اصلاح‌طلبان خواهد بود.
افراطیون در گذشته با تعابیری نظیر رحم اجاره‌ای و کاتالیزور، از دولت روحانی یاد کرده‌اند اما اکنون صادق زیباکلام در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و در پاسخ به این سؤال که از «سفر روحانی به نیویورک چه ارزیابی دارید؟»، می‌گوید این سفر هیچ دستاوردی نداشت و هیچ تغییر و تحولی به وجود نیامد و روزنه‌ای باز نشد. آقای روحانی حرف‌های همیشگی زد و گفت «آمریکا، عربستان و اروپا مقصر وضعیت فعلی هستند.»
او در پاسخ این سوال که «چرا برخی منتقدان از سخنرانی آقای روحانی در سازمان ملل تقدیر کردند؟»، گفت: مثلا کیهان باید راضی باشد چون آقای روحانی آنجا برای انبساط خاطر مخالفان دولتش در داخل کشور صحبت کرد. حرف‌هایی زد که به مذاق مخالفانش خوش آید و مراقب بود چیزی نگوید که خاطر آنها را مکدر کند.
زیباکلام در پاسخ به این سوال هم که «پس به نظر شما اگر آقای روحانی به نیویورک نمی‌رفت بهتر بود؟» گفت: آقای روحانی آب پاکی را روی دست اروپایی‌ها و سایر میانجی‌ها بین ایران و آمریکا ریخت و این سفر هیچ سود، ثمر و فایده‌ای نداشت.
او تصریح کرد: خلاصه حرف آقای روحانی این بود که آمریکایی‌ها باید گامی را بردارند و گشایشی را در حوزه کاهش تحریم‌ها به نمایش بگذارند. اما فرض کنیم که آمریکایی‌ها این گام را برداشتند، از کجا معلوم آقای روحانی نگوید این گام کافی نیست و شوخی است. اینستکس وقتی مطرح شد دولت آقای روحانی گفت «این صدقه است و مگر می‌خواهند به گدا پول بدهند». حالا امروز با مخالفتی که آمریکا انجام داد،‌ باید پیشنهاد فرانسه برای 15 میلیارد دلار را نیز منتفی دانست. در مجموع آقای روحانی نه فتح بابی برای مذاکره کرد و نه چراغ نیمه سبزی به آمریکا و اروپا نشان داد.
«دو سال پایانی دولت آقای روحانی را چه‌طور می‌بینید؟» زیباکلام در پاسخ این سوال مدعی شد هر روزی که می‌گذرد ناکارآمدی‌های اقتصادی دولت، سرعت ریزش محبوبیت اصلاح‌طلبان و شمار پشیمان‌ها،‌ سرخوردگان و ناراضیان از رای‌دهی به روحانی بیشتر می‌شود. در واقع روحانی دارد شانس روی کارآمدن مجلس و رئیس‌جمهور اصولگرا را بیشتر و بیشتر می‌کند.
بعید می‌دانم که آقای روحانی نداند هر روز و ساعتی که می‌گذرد ریاست جمهوری‌اش بیشتر و بیشتر به نفع مخالفانش تمام می‌شود و برای آنها محبوبیت می‌آورد. شاید آقای روحانی به دوره بعد از ریاست جمهوری خود می‌اندیشد و این روزها به دنبال کسب رضایت مخالفان جدی‌اش است نه 24 میلیون رای‌دهنده به خود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi