شناسه خبر : 69827
یکشنبه 07 مهر 1398 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشنال اینترست:

ایران به جای تسلیم، مهاجم‌تر شد


یک نشریه آمریکایی معتقد است تصور کاخ سفید اشتباه بود که فشار بر ایران موجب تسلیم شدن ایران می‌شود.
نشنال اینترست، با تاکید بر این که راهبرد  ایران برای مقابله با آمریکا بسیار کارآمد و موثر بوده است، نوشت: ایران مقاوم در برابر تحریم‌های آمریکا، به دونالد ترامپ نشان داده که قصد ندارد هیچ‌کدام از درخواست‌های آمریکا را بپذیرد، مگر آنکه تحریم‌هایش لغو شوند.
این نشریه می‌افزاید: این تصور کاخ سفید اشتباه بود که تحت فشار قرار دادن ایران باعث می‌شود تهران در برابر خواسته‌های آمریکا مبنی بر دستیابی به توافقی سختگیرانه‌تر و جامع‌تر کوتاه بیاید.
با وجود فشارهای شدید آمریکا، ایران تاب آورده است. علاوه بر آن در به هم ریختن اعصاب ترامپ هم موفق بوده است. ایران پهپاد آمریکا را ساقط کرد و به تلافی توقیف نفتکش ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا نفتکشی را که با پرچم انگلیس حرکت می‌کرد، توقیف کرد و مقامات جبل‌الطارق، نفتکش ایرانی آدریان دریای1 را با وجود مخالفت آمریکا آزاد کردند.
در این سه ماه ایران توانست فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به اهرم‌های فشار تبدیل کند. از ماه مه ایران اعلام کرد که روند کاهش پایبندی به تعهداتش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را آغاز می‌کند و البته تصریح کرد اگر اروپاییان  به قول خود عمل و برای رهایی از تحریم‌های آمریکا به ایران کمک کنند، خیلی سریع پایبندی به تعهداتش را از سر خواهد گرفت.
ایران تلاش آمریکا رابرای ایجاد یک ائتلاف دریایی خنثی کرد زیرا تنها استرالیا، بحرین و انگلیس به این ماموریت تحت رهبری آمریکا پیوستند. به عبارت دیگر آمریکا و متحدانش برای مقابله با جمهوری اسلامی همچنان با مشکلات عظیمی دست به گریبان‌اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi