شناسه خبر : 69828
یکشنبه 07 مهر 1398 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در عملیات بزرگ کمین انقلابیون یمن انجام گرفت:

انهدام کامل ۳ تیپ ارتش سعودی

 
نیروهای ارتش و انقلابیون یمن با اجرای عملیات گسترده و مهم با نام «نصر من الله» در جنوب عربستان، سه تیپ ارتش سعودی را منهدم کرده و هزاران نظامی را به اسارت گرفتند.

«یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن ، عصر دیروز از عملیات بزرگ و کاملا موفق انقلابیون و ارتش این کشور تحت نام «نصر من الله» در «نجران» واقع در جنوب عربستان خبر داد و گفت: در این عملیات، سه تیپ کامل از نیروهای ارتش متجاوز سعودی نابود شد و شمار تلفات متجاوزان در این عملیات، آن قدر زیاد است که شمارش آنها دشوار است. به گفته سریع، در این عملیات همچنین، صدها دستگاه خودروی نظامی و زرهی ارتش سعودی توسط یمنی‌ها به غنیمت گرفته شد و هزاران نفر از نیروهای دشمن، شامل تعداد زیادی از فرماندهان و افسران و سربازان ارتش سعودی، شمار زیادی نظامی از ملیت‌های مختلف و شمار زیادی مزدور، به اسارت انقلابیون یمن در آمدند و صدها کیلومترمربع از مناطق نجران نیز تحت کنترل یمنی‌ها در آمده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در عملیات ارتش یمن در نجران، یگان‌های موشکی، پهپادی و پدافندی یمن شرکت داشته‌اند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: پس از آنکه هزاران نفر از نیرو‌های دشمن تسلیم شدند، نیرو‌های ما به محافظت از آنان در برابر حملات هوایی دشمن اقدام کردند. بر اساس دستورات فرماندهی، با همه اسیران بر اساس اصل رافت اسلامی و سنت‌های یمن رفتار می‌شود.
وی گفت: این عملیات، بزرگ‌ترین عملیات کمین علیه نیرو‌های دشمن از زمان آغاز تجاوز به کشور ما محسوب می‌شود.
این عملیات در حالی صورت گرفت که رژیم آل‌سعود و متحدان غربی‌اش هنوز از پیامدهای حمله پهپادی انقلابیون یمن به پالایشگاه «آرامکو» در غرب عربستان خارج نشده بودند. حمله به پالایشگاه «بقیق» آرامکو، باعث قطع صدور 50 درصد نفت سعودی به خارج شده و این اتفاق، جهان را شوکه کرده است. در پی حمله انصارالله به آرامکو،عربستان به همراه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برای اینکه راه فراری در برابر این ضربه حیثیتی بیابند، مرتبا ایران را متهم می‌کرده‌اند که حمله فوق را ترتیب داده است. این اتهام در حالی متوجه ایران می‌شد که در همان لحظات پس از حمله به آرامکو، انقلابیون یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بودند.
نکته جالب اینجاست که ارتش و انصارالله پس از حمله به آرامکو، از ریاض خواسته بودند از تجاوز به یمن دست بردارد و در غیر این صورت، باید منتظر حملات مرگبار جدیدی از جانب یمنی‌ها باشد.
به گفته کارشناسان، ریاض و متحدان غربی‌اش در ماجرای عملیات دیروز یمنی‌ها در نجران، کاملا خلع سلاح هستند و به هیچ طریقی نمی‌توانند ایران را به دخالت در این عملیات متهم کنند. بنابر این، آنها مجبور هستند که هم خفت این شکست بزرگ را آشکارا به گردن بگیرند و هم به توانمندی ارتش و انقلابیون یمن اعتراف بکنند.
2 شرط انصارالله برای توقف حمله به ائتلاف
«مهدی المشّاط»، رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن 29 شهریور ماه یعنی 6 روز پس از حمله انصارالله کاری به آرامکو(شرکت ملی نفت عربستان) از ابتکار عمل صنعا برای توقف حملات خود علیه ریاض خبر داده بود. او گفته بود که دولت نجات ملی یمن « داوطلبانه و به صورت یکجانبه» عملیات‌های پهپادی و موشکی خود به خاک عربستان را متوقف می‌کند، مشروط بر اینکه عربستان و «ائتلاف متجاوز» به رهبری این کشور نیز حملات خود را به یمن متوقف کرده و به محاصره این کشور پایان دهد. پس از این خبر بود که، روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا به نقل از «منابع آگاه» نوشت: عربستان به دولت نجات ملی یمن پیشنهاد آتش‌بس داده است. این روزنامه، آتش‌بس پیشنهادی ریاض را «آتش‌بس جزئی» دانسته و نوشت که این آتش‌بس در چهار محور از جمله شهر صنعا، پایتخت یمن اجرا خواهد شد. وال‌استریت ژورنال این را هم اضافه کرد که، در صورت موفق بودن این آتش‌بس، سعودی‌ها به گسترش محدوده این آتش‌بس خواهند پرداخت و بخش‌های دیگر یمن را نیز شامل خواهد شد. اما انصارالله یمن این خبر را تکذیب
کرد.
« محمد علی الحوثی»، یکی از رهبران انصارالله یمن تاکید کرد، هر گونه اخبار درز یافته مبنی بر اعلام آتش‌بس جزیی از سوی عربستان صحت ندارد و ما تنها آتش‌بس فراگیر از سوی دشمن همزمان با لغو محاصره یمن را می‌پذیریم...اخبار درز یافته مبنی بر توافق با عربستان درباره اجرای آتش‌بس در چهار نقطه از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی منتشر شده و هیچ طرف رسمی پشت آنها نیست:« طرح مهدی المشاط، رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن در صنعا مبتنی بر توقف کامل حملات بود و درز اخبار درباره آتش‌بس جزیی صحت ندارد.» خبر دیگر اینکه اعضای شورای امنیت سازمان ملل به همراه آلمان، سوئد و کویت طی بیانیه‌ای اعلام کردند که اعلام جنبش انصارالله یمن در توقف حملات خود به عربستان، گام نخست مهم در مسیر کاهش تنش‌هاست. در این بیانیه تاکید شده اعلام انصارالله در توقف حملات نیازمند اقدامات مثبت از سوی آنها و خویشتنداری از سوی ائتلاف سعودی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi