شناسه خبر : 69831
چهارشنبه 14 اسفند 1398 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار «رمضان پورقاسم» به همرزمان شهیدش پیوست

سردار «رمضان پورقاسم» جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار «رمضان پور قاسم» به همرزمان شهیدش پیوست

به گزارش از ساری، سردار «رمضان پورقاسم» جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس شامگاه سه‌شنبه 13 اسفند پس از تحمل سال‌ها جراحات جنگ تحمیلی در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

 

سردار «رمضان پورقاسم» در سال 1338 در روستای باریک آبسر شهرستان ساری به دنیا آمد. این فرمانده دفاع مقدس در ابتدای ورود به سپاه پاسدران در سال 1359 در جبهه عملیات‌های منطقه سرپل ذهاب حضور پیدا کرد و در طول سال‌های دفاع مقدس با حضور فعال در عملیات‌های مهمی از جمله آزادسازی مهران و کربلای چهار و پنج، رشادت‌های زیادی از خود به یادگار گذاشت.

 

سردار پورقاسم طی سال‌های 60 تا 63 در درگیری‌ با منافقین جنگل‌های شمال کشور نیز نقش ویژه ای ایفا کرد و در عملیات غرورآفرین والفجر هشت که منجر به فتح فاو شد به عنوان مسئول حفاظت اطلاعات لشکر ویژه 25 کربلا نقش آفرین بود و در همین عملیات به درجه جانیازی نائل آمد.

 

سردار پورقاسم که فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران، مسئول حفاظت اطلاعات لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس طی سال‌های 64 تا 67، مسئول حراست وزارت مخابرات کل کشور، مسئول حراست شهرداری تهران و مسئول حراست اوقاف و امور خیریه کشور را در کارنامه سال‌های مجاهدت و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت در تاریخ 20 دی ماه 98 به سمت مسئول ستاد نمازجمعه شهرستان ساری نیز منصوب شد.

 

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس همواره در جبهه انقلاب و هماهنگی بین نیروهای انقلابی و جبهه‌ای در سطح استان مازندران فعالیت کرد و سرانجام روح بی‌تاب و ببقرارش در شامگاه 13 اسفند به برادر شهیدش «علی اکبر پورقاسم» پیوست.

 

مراسم تشییع و تدفین پیکر این جانباز دفاع مقدس متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi