شناسه خبر : 69840
یکشنبه 07 مهر 1398 , 11:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از برگزاری یادواره شهدای آتشنشان

به مناسبت روز آتشنشان و ایمنی، یادواره شهدای پلاسکو در زینبیه ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش که به نام نخستین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، حاج محسن قوطاسلو مزین شده است، در جوار مزار آتشنشانان شهید، صبح چهارشنبه ۳ مهرماه در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور مهدی داوری دولت آبادی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات...

فاش نیوز -  یادواره شهدای آتشنشان در زینبیه ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و مقاومت فاش نیوز، به مناسبت روز آتشنشان و ایمنی، یادواره شهدای پلاسکو در زینبیه ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش که به نام نخستین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، حاج محسن قوطاسلو مزین شده است، در جوار مزار آتشنشانان شهید، صبح چهارشنبه ۳ مهرماه در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور مهدی داوری دولت آبادی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات رسانی ایمنی تهران و دکتر سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و جمع انبوهی از پرسنل آتش نشان برگزار شد.

این در حالی بود که با اضافه شدن دانش آموزان مدرسه متوسطه اندیشه صفای محله بهارستان از منطقه ۱۲ آموزش و پرورش تهران و همچنین کارکنان دفتر مرکزی حراست شرکت نفت، این مراسم شور و حال و عطر و بوی دیگری به خود گرفت و همه گی در کنار هم به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی و سینه زنی پرداختند. گفتنی است طی این مراسم، یک تابلوی نفیس و زیبای «و ان یکاد» از طرف مدیر مدرسه اندیشه صفا به ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم اهدا گردید که اصغر قوطاسلو مسئول این ایستگاه صلواتی به نمایندگی از سایر خدام این هدیه را دریافت نمود. مهمان ویژه این مراسم نیز دکتر محمد اصفهانی بود.

حالا دیگر زینبیه شهدای مدافع حرم حضرت بی بی زینب کبری(س) به عنوان قطب عزاداری گلزار شهدای بهشت زهرا(س) شناخته شده است و هفته ای نیست که خیمه عزاداری اباعبدالله(ع) در این مکان مقدس برپا نشود و طنین لبیک یا حسین در گوشه گوشه بهشت زهرا(س) شنیده نشود. هفته ای که گذشت نیز تمامی روزهای آن در این زینبیه غوغایی حسینی برپا بود به طوری که خادمان این ایستگاه صلواتی به مدت یک هفته تمام به شکل شبانه روزی مشغول آماده سازی و فراهم نمودن مراسمات و طبخ اطعام و پذیرایی از زائران و عزاداران بودند.

۵ مهرماه در آخرین پنجشنبه ماه محرالحرام نیز همچون دیگر پنج شنبه ها، زائران گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران پس از زیارت شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام قطعه ۵۰، برای انجام فریضه نماز جماعت مغرب و عشاء در  زینبیه حاضر شده و نماز جماعت را اقامه نمودند و در ادامه نیز بر سر سفره اطعام پذیرایی شدند.

گزارش از: تورج اردشیری نیا

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi