شناسه خبر : 69862
سه شنبه 09 مهر 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس:

حذف نام شهدا، خیانت به ملت است

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی حذف نام شهدا از خیابان ها و معابر را خیانت به آرمان ها و ایثارگری‌های هشت سال دوران دفاع مقدس دانست.

 فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ایثار و شهادت را به عنوان دو مقوله اساسی در طول دهه اخیر عنوان کرد و حذف نام شهدا از خیابان ها و معابر را خیانت به آرمان ها و ایثارگری‌های هشت سال دوران دفاع مقدس دانست.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز علی اکبر کریمی نماینده ایثارگر مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  ایثار جانبازان و مقاومت ملت ایران در برابر تهاجم رژیم بعثی در هشت سال دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: خاطره به یاد ماندنی و عبرت‌آموز سال های دوران دفاع مقدس برای ما ارزشمند است چرا که ملت ایران با تأسی از آرمان های امام و ارزش‌های انقلاب اسلامی توانست در مقابل تهاجم دشمن که بزرگترین توطئه قرن بود ایستادگی و مقاومت کند.

وی اضافه کرد ملت ایران توانست این دستاورد بزرگ را که حاصل ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا است را در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آورد.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نخستین بار در یک جنگ طولانی دلاور مردان ارتش سپاه و بسیج و ملت ایران توانست مقتدرانه از آب و خاک این کشور دفاع کند و حتی اجازه ندهد یک وجب از آن به تاراج دشمن برود.

 کریمی با اشاره به نقش تاثیرگذاری دوران دفاع مقدس به‌عنوان مقطعی از تاریخ ایران اسلامی تاکید کرد یکی از رسالت های ما در شرایط کنونی حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که بخشی از آن مربوط به حفظ حرمت شان و ارزش گذاشتن به ایثار رزمندگان است و تکریم ایثارگران و خانواده بزرگ ایثارگری و تکریم ارزش ها و آرمان ها است.

 سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یادآور شد: متاسفانه در گوشه و کنار شنیده می شود که به ایثارگران کم لطفی شده و حقوق قانونی آنها (که در قوانین مصوب شده است) نادیده گرفته می شود. به عنوان مثال در همین بحث دارو و درمان عزیزان ایثارگر مورد بی مهری قرار گرفته و به یک معضل جدی تبدیل شده است و متاسفانه جانبازان ویلچری برای دسترسی به لوازم مورد نیاز خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

 وی با انتقاد از اقدام شهرداری در شهید زدایی از برخی از خیابان ها و معابر شهری خاطرنشان کرد متاسفانه از چندی قبل شنیده شده است که نام شهدا از برخی از خیابان ها حذف شده است. اگر این موضوع از روی غفلت باشد قابل پذیرش نیست و اگر از روی غفلت نباشد یک حرکت خائنانه محسوب می شود و  خیانت به ملت ایران است چون هر حرکتی که بخواهد عزت و اقتدار شهید و شهادت و ایثار در جامعه را متزلزل کند، خیانت ملت ایران تلقی می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روحیه ایثار و شهادت است که توانسته ملت ایران را در طول چهار دهه گذشته از گزند توطئه‌های دشمن حفظ کند و حرکت آرمانی امام(ره) را به پیش ببرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس متذکر شد: این انتظار وجود دارد که این روحیه در آحاد جامعه ساری و جاری شود چرا که به نظر من حتی افرادی که روحیه مذهبی ندارند نسبت به کسانی که برای وطن ایثار کرده و به شهادت رسیده اند، قدردان هستند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت نهایت بی عقلی و خیانت و خباثت است که کسی بخواهد شأن شهید را خدشه‌دار کند و حرکت‌های اینچنینی (حذف نام شهدا) را انجام دهد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با سلام
تمام عرایض جنابعالی درست ومتین . حال شما بفرمائید بجز شعار دادن چه کارهایی برای ایثارگران انجام داده اید که اجرایی شده بدون تبعیز برای ایثارگران . کار روز مرگی منظورم نیست که صبح تا وقت اداری انجام می شود که هزینه های جاریش کمتر از خدمات به ایثارگران است آیا قوانین ایثارگری که خود تصویب ودولت بخشنامه کرده اجرایی شده یا چماق شده بر سر ایثارگران ودیگر هیچ . چرا اکثریت ایثارگران ناراضی اند به نظر شما زیاده خواهند یا مسئولان کم کاری کرده اند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi