شناسه خبر : 69868
دوشنبه 08 مهر 1398 , 16:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دست رد مجلس به سینه شهیدی محلاتی؛

مخالفت مجلس با اقدام تکراری بنیاد در پاس دادن امور درمانی ایثارگران به دیگر دستگاه‌ها

نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با طرح بنیاد شهید برای واگذاری چندباره بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه‌های دولتی شدیدا" مخالفت کردند.

فاش نیوز - نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با طرح بنیاد شهید برای واگذاری چندباره بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه‌های دولتی شدیدا" مخالفت کردند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی،  در تشریح نتایج نشست فراکسیون ایثارگران با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون قضایی تصریح کرد: در این نشست که آقای شهیدی و معاونان ایشان حضور داشتند، رئیس بنیاد شهید با ارائه طرحی بار دیگر خواستار واگذاری موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه های مرتبط شد که با مخالفت نمایندگان ایثارگر روبه رو شد.

 رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد: نمایندگان ایثارگر با رد این درخواست آقای شهیدی به ایشان گوشزد کردند که اگر به دلیل مشکلات مالی، بنیاد مصر به این کار است آن را در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به صحن مجلس ارائه کند؛ اما باز هم با مخالفت نمایندگان مواجه خواهد شد.

 وی اضافه کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس در این نشست ابراز داشتند هر آنچه را که دولت می‌خواهد به وزارتخانه ها برای بیمه تکمیلی ایثارگران پرداخت کند، همان اعتبارات را به بنیاد شهید اختصاص دهند تا خودش خرج امور استان ها و ادارات کند و بنیاد اگر مقداری از اعتبارات که بدون محاسبه پرداخت می کند را در چهارچوب اولویت های اصلی، به خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران قرار بدهد، طبیعتا می تواند نسبت به رفع بسیاری از مشکلات و موانع موجود اقدام کند.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی برای نمونه به طرح پرداخت مستمری به کمک معیشت بگیران در وزارت دفاع و بنیاد شهید اشاره کرد و یادآور شد: درست است که مجلس حداقل حقوق را برای معیشت بگیران تصویب کرده است اما این مبلغ در وزارت دفاع ۷۵۰ هزار تومان و در بنیاد شهید یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان می باشد؛ در صورتی که می توان با هماهنگی سپاه، ارتش و بنیاد به عدد واحدی دست یافت و در بودجه بنیاد صرفه جویی کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظر نمایندگان ایثارگر در نشست مشترک با آقای شهیدی این بود که بنیاد شهید باید یک مقدار برنامه ریزی کرده و کار را مدیریت نموده و جوان گرایی کند.
 

 بیمه تکمیلی ایران یا دی

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم موضوع واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بیمه دی را یکی دیگر از محورهای این نشست عنوان کرد و متذکر شد: در این نشست نمایندگان ایثارگر مجلس خواستار بازگشت مجدد بیمه تکمیلی به بیمه ایران شدند و تجربه سی و پنج ساله این بیمه را گواه مدعای خود عنوان کردند؛ اما در مقابل، استدلال آقای شهیدی این بود که ما موضوع بیمه تکمیلی را به مناقصه گذاشتیم اما بیمه ایران در این مناقصه شرکت نکرد.

  نماینده مجلس هشتم نهم و دهم شورای اسلامی تاکید کرد:  بحث اصلی این است که موضوع واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران همانند واگذاری به پیمانکار نیست بلکه بحث تجلیل و تکریم ایثارگران است که لازم است دقت بیشتری در آن شود.

جوان گرایی در بنیاد شهید

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص مباحث مطرح شده در نشست با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جوان گرایی در این نهاد انقلابی را ضروری دانست و یادآور شد: در این نشست برخی از نمایندگان ایثارگر موضوع برکناری بازنشستگان و جوان گرایی مدیریت بنیاد شهید را مطرح کردند که آقای شهیدی گفت چند بار تقاضای استعفایش را مطرح نموده اما رئیس جمهور با این موضوع مخالفت کرده است.

  حجت الاسلام و المسلمین نوروزی در پایان تاکید کرد: کسی که در رأس بزرگترین نهاد خدمتگزار کشور قرار دارد باید اولویت خود را در خدمت گذاری به ایثارگران قرار دهد و سپس بخش‌های دیگر بنیاد شهید را مورد توجه قرار دهد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
این کمیسیون هرچه تصویب کرد اجرایی نشد مترو رایگان سی درصد تخفیف دانشگاه ازاد و.............و بیمه دروغین تکمیلی
حداقل حق الجلسات نصیب عده ای می شود و این خودش منفعت ها دارد
به مختارالسلطنه گفتند که ماست در تهران خیلی گران شده است. فرمان داد تا ارزان کنند. پس از چندی ناشناس به یکی از دکان‌های شهر سر زد و ماست خواست.
ماست فروش که او را نشناخته بود پرسید : چه جور ماستی می‌خواهی ؟ ماست خوب یا ماست مختارالسلطنه !
وی شگفت‌زده از این دو گونه ماست پرسید.
ماست فروش گفت: ماست خوب همان است که از شیر می‌گیرند و بدون آب است و با بهای دلخواه می‌فروشیم. ماست مختارالسلطنه همین تغار دوغ است که در جلوی دکان می‌بینی که یک سوم آن ماست و دو سوم دیگر آن آب است و به بهایی که مختارالسلطنه گفته می‌فروشیم. تو از کدام می‌خواهی؟!
مختارالسلطنه دستور داد ماست فروش را جلوی دکانش وارونه از درختی آویزان کرده و بند تنبانش را دور کمر سفت ببندند. سپس تغار دوغ را از بالا در لنگه‌های تنبانش بریزند و آنقدر آویزان نگهش دارند تا همه آب‌هایی که به ماست افزوده از تنبان بیرون بچکد!
چون دیگر فروشنده‌ها از این داستان آگاه شدند، همگی ماست‌ها را کیسه کردند!
وقتى ميگن فلانى ماستشو كيسه كرده يعنى اين!!

حیف که دیگر مختارالسلطنه ی نیست ...
با تشکر از نمایندگان انقلابی و اظهار تاسف از عملکرد دولت.
واقعا معنی این همه دم از ایثارگران زدن را در هفته ی دفاع مقدس متوجه شدیم. این همه آدم و با این همه کبکبه ی دولت باصطلاح تدبیر و امید عرضه ی یکب بیمه ی تکممیلی را ندارند.!!!!!!!!!!!!!
سلام.،بنده بعنوان یک جانبازنمیدانم چرامسئولین محترم به یک اجماع همه جانبه درجهت حل مشکلات جامعه هدف نمیرسند؟واقعأکمک به جانبازان برای دولت اینقدرسخت شده که همش جلسه پشت جلیه میگیرندولی خروجی این جلسات هیچ میشود..جانبازداریم که درعیروحرج عسرمیبردودربیماری بسرمیبرد..مسئولین محترم بهتراست کمی روندکمک به این قشرمظلوم وباحیاراسرعت ببخشند،،هرگزارش ومصوبه ایی راکه میخوانیم به اجرادرنمی آید..بعدازگذشت سی سال ازجنگ هنوزایثارگران وجانبازانی هستندکه درمیانسالی نه شغلی دارندونه درآمدی ونه بیمه ایی..آیاوقت آن نرسیده که به جانبازان زیر۲۵درصدتوجه ویژ ه ایی بشود؟؟ باتشکر از سایت محترم فاش نیوز
واقعاٌ تأسف بار است که اقای شهیدی به جای حل مسئله درمان سعی در پاک کردن صورت مسئله دارد.
با سلام
ضمن سپاس از جناب نوروزی میخواستم بگم عزیز این چه نظری دارید در خصوص بیمه تکمیلی شاغلین چون بیمه تکمیلی از طرف بنیاد یعنی بیمه دی که اکثریت لغو قرار داد شده واینکه ما قبلا از طرف اداره خیلی راحتر بودیم حداقل هزینه ها را میدادند بخدا قسم که که این بیمه دی مفت گران هست . ازاینجا مونده از آنجا بیرون شدیم آقای محترم لطفا کازشناسی شده حداقل عمل کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi