شناسه خبر : 69874
سه شنبه 09 مهر 1398 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رهبر جنبش انصارالله:

دوران عربده‌کشی آل‌سعود و آمریکا تمام شد

گروه‌ها و احزاب یمنی با استقبال از عملیات بزرگ انقلابیون علیه آل‌سعود در نجران اعلام کرده‌اند که دوران عربده کشی دشمن سعودی- آمریکایی تمام شد و عملیات اخیر مدال افتخاری است که ارتش به گردن تمام یمنی‌ها انداخته است.

انقلابیون یمن روز شنبه اعلام کردند که بزرگترین عملیات زمینی را در 54 ماه گذشته علیه ائتلاف سعودی و در استان جنوبی نجران اجرا کرده‌اند که در نتیجه آن هزاران نفر به اسارت درآمده و سه تیپ ارتش عربستان منهدم شدند. اما نکته جالب این است که رسانه‌ها و مقامات سعودی این خبر مهم را «کاملا» سانسور کرده‌اند. دلیل این مسئله نیز این است که آل‌سعود نمی‌داند این بار این عملیات مهم را چگونه توجیه کند و شکست خود در برابر انصارالله را به گردان کدام کشور بیندازد! در ماجرای حمله انصارالله به آرامکو با پهپاد، عربستان مدعی شد ایران عامل اصلی این حمله بوده و انصارالله توان حمله به آرامکو را ندارد. اما اکنون پیاده نظام‌های انصارالله به استان نجران در جنوب عربستان حمله کرده و بزرگترین شکست را بر عربستان تحمیل کرده‌اند. این بار عربستان دیگر نحواهد توانست با فرافکنی از بار سنگین این حمله فرار کند. به همین دلیل تاکنون به سانسور شدید این حمله مبادرت کرده است. این پیروزی انصارالله یادآور وعده رهبرانقلاب در سخنرانی نوروزی بود که تاکید کردند، تجهیزات عربستان به زودی به دست رزمندگان اسلام خواهد افتاد. در عملیات روز شنبه، صدها دستگاه خودروی زرهی و ادوات جنگی از 3 تیپ تا بن دندان مسلح به غنیمت گرفته شده، تا آنجا که برخی تحلیلگران مهمات غنیمت گرفته شده را برای یکسال جنگ کافی می‌دانند.
دوران عربده‌کشی تمام شد
عملیات نظامی بزرگ یمن با عنوان «نصر من الله» با استقبال طرف‌های یمنی و محافل سیاسی و حزبی در این کشور همراه شده است. «محمد علی الحوثی» عضو کمیته عالی انقلاب یمن این عملیات را تبریک گفت و آن را «مدال افتخاری» دانست که ارتش به گردن تمام یمنی‌ها انداخته است. «ضیف‌الله رسام» رئیس‌شورای همبستگی مردمی یمن هم اعلام کرد: «یمن امروز به برکت ارتش، نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی در موضع قدرت، بازدارندگی و طرف پیروز ایستاده است و زمان شکست و ترس از دشمن دیگر تمام شد.» محمد عیاش قحیم استاندار الحدیده نیز اعلام کرد:«زمانی که دشمن سعودی-آمریکایی می‌آمد، جولان می‌داد، عربده می‌کشید، می‌کُشت و تخریب می‌کرد، تمام شد و دیگر باز نخواهد گشت. اکنون زمان پاسخگویی و عزت و کرامت فرا رسیده است.» ناصر بن یحیی العرجلی رئیس‌حزب «الیمن الحر» نیز این عملیات را به ملت یمن و عبدالملک الحوثی تبریک گفت و افزود، این دستاورد بزرگ قلب یمنی‌های زخم‌دیده از جنایات ائتلاف شوم سعودی را شاد کرد. وی ضمن اعلام اینکه اگر زیرکی رهبری سیاسی و نظامی یمن نبود این دستاورد محقق نمی‌شد، افزود، این نشانه ابتدایی از سقوط ظالمان مستکبر به دست مردم شریف یمن است.
اجساد نیروهای سعودی در محور نجران
از سوی دیگر، «عبدالقادر المرتضی» رئیس‌کمیته امور اسرا در یمن، عصر شنبه از سرنوشت صدها مزدور سعودی، که طی عملیات «نصر من الله» در محور نجران کشته شدند، پرده برداشت. المرتضی تصریح کرد، جسد صدها تن از نیروهای دشمن همچنان در صخره‌ها و دره‌های محور نجران به حال خود رها شده و متجاوزان به صلیب سرخ جهانی اجازه جمع‌آوری این اجساد را نمی‌دهند.
عملیات سه ماهه
شبکه خبری الجزیره قطر اما شنبه‌شب، برنامه «ماوراء الخبر»‌ خود را که تحولات روز را تحلیل می‌کند، به خبر «عملیات بزرگ ارتش یمن در جنوب عربستان» اختصاص داد. محمد البخیتی یکی از اعضای سرشناس جنبش انصارالله یمن و عضو دفتر سیاسی این جنبش در این برنامه تلویزیونی، اعلامیه روز شنبه انصارالله درباره عملیات نظامی بزرگ در نجران را با اخبار مربوط به موافقت ریاض با آتش‌بس جزیی در یمن که روز جمعه توسط روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» منتشر شد، بی‌ارتباط دانست. به گفته البخیتی اگر عربستان به ابتکار عملی که اخیراً توسط انصار الله اعلام شد پاسخ می‌داد و خواهان آتش بس بود، شاید ارتش یمن عملیات نظامی نجران را فاش نمی‌کرد تا فضای ارائه ابتکار خراب نشود و عربستان را از خجالت بیشتر به خاطر بزرگی خسارت عظیمی که در این عملیات متحمل شده، باز می‌داشت. درباره جزئیات عملیات نجران از نظر اینکه چه زمانی و در چه منطقه جغرافیایی اتفاق افتاده است، البخیتی ادامه داد:«این عملیات ظرف سه ماه انجام شده نه یک شب و در استان‌های صعده (شمال یمن) و نجران (جنوب عربستان) رخ داده است.»
شکست بی‌سابقه
«محمد عبدالسلام» رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده و سخنگوی انصارالله یمن هم، عملیات «نصر من الله» را عقب رانده شدن بی‌سابقه ارتش سعودی خواند. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، محمد عبدالسلام، در بیانیه خود با تبریک به مردم یمن، اظهار داشت: «عملیات
نصرمن الله، گسترده‌ترین عملیات نظامی از زمان آغاز درگیری‌ها بوده و دشمن طی این عملیات، متحمل شکستی سنگین شده است”. او از آزاد شدن بخش وسیعی از خاک یمن و به اسارت‌ درآمدن انبوهی از سربازان و افسران سعودی طی یورش همه‌جانبه خبر داد: «این عملیات نشان از آن داشت که حکومت عربستان با پشتیبانی آمریکا، ارتش خود را در نبردی وارد کرده که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد». عبدالسلام عملیات نصر من الله را «شکست نظامی بی‌سابقه سعودی» دانست‌که در نتیجه آن باید ائتلاف سعودی هرچه سریعتر در مورد اهداف خود از جنگ علیه یمن بازنگری کند.
کمر آل‌سعود شکست
روزنامه رأی الیوم اما در واکنش به این عملیات ضمن اعلام اینکه، این عملیات کمر سعودی را شکست نوشت:
« سخنان سرتیپ یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن مبنی بر اینکه این نیرو‌ها با اجرای عملیات کم‌نظیر و گسترده‌ای به نام «نصر من الله» در محور نجران که به دلایلی بزرگترین عملیات از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن به شمار می‌رود برای ما غافلگیرکننده نبود. نیرو‌های یمنی موفق شدند یک دسته کامل از نیرو‌های ارتش عربستان را به اسارت گرفته و صد‌ها دستگاه خودروی نظامی و زرهی آنها را به غنیمت بگیرند و صد‌ها کیلومتر از اراضی این منطقه را آزاد کنند...»
طبق این گزارش، سرتیپ «ترکی المالکی» سخنگوی نظامی سعودی تاکنون از اظهارنظر درباره این عملیات و حتی نوشتن یک سطر در این خصوص خودداری کرده است، اما خبر‌های غیررسمی درزیافته در عربستان که خبرگزاری بلومبرگ آمریکا منتشر کرده است از احتمال موافقت مقامات رسمی در ریاض با آتش بس جزیی خبر داده است که این تأیید می‌کند عربستان در حال رسیدن به این باور است که می‌بایست حتما به جنگ یمن پایان داده شود تا خسارات کاهش یابد و به فرسایش‌های بسیار هزینه‌بر مادی و انسانی پایان داده شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi