22 آذر 1398/ ۱۶ ربيع الثاني ۱۴۴۱
شناسه خبر : 69885
1398,سه شنبه 23 مهر13:16
اشتراک گذاری در:
عکس روز
نامه وارده:

سخنی درباب معوقات قانونی ماده ۳۸


علیرغم پیگیری های فراوان، دولت از اختصاص اعتبار معوقات این عده از ایثارگران سرباز زد و در نهایت این قشر مجبور به تجمع در برابر سازمان برنامه و بودجه در دوم مهر ماه سال جاری گردیدند...

سخنی درباب معوقات قانونی ماده ۳۸

جانباز - با سلام واحترام؛ نمی دانم خبر دارید یانه که در دوم مهرماه عده ای از ایثارگران در بربر سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند و خواهان استیفای حق تضییع شده خود در سال های گذشته شدند؟ چند نکته لازم است که در این خصوص به عرض برسانم و امیدوارم فاش نیوز عزیز مثل همیشه ناشر مشکلات ایثارگران برای اطلاع مسئولین باشد.

1- ایثارگران مشمول تبصره ماده 38 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران از تاریخ 28دی 1391مشمول برقراری حقوق وظیفه شدند لیکن به هر دلیل این قانون اجرا نشد و در نهایت در سال 1395 با پیگیری فراوان ایثارگران عملیاتی شد؛ لیکن به دلایل مختلف این قسمت از قانون به کندی اجرا می شود و هنوز تعدادی از مشمولین آن حقوق خود را دریافت نکرده اند.

2- درمتن ماده 38 از قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به صراحت قید شده که فرد به هنگام مجروحیت ناشی از حضور در جبهه های نبرد و...مشمول این قانون خواهد شد و متولی آن هم مشخص گردیده است. لیکن علاوه بر تاخیر زیاد در اجرای آن هیچگاه به زمان مجروحیت استناد نگردید و شروع آن را به زمان تصویب قانون منوط نمودند، آن هم با دیرکرد چند ساله....

3- ازتاریخ 28دی 1291تا زمانی که ایثارگر مجروح و مشمول این قانون شده می بایست معوقه آن پرداخت گردد که علیرغم تاکید برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر پرداخت کل مطالبات ایثارگران در دو سال اول برنامه، هیچگاه این خواسته اجرایی نشده است.

4- علیرغم پیگیری های فراوان، دولت از اختصاص اعتبار معوقات این عده از ایثارگران سرباز زد و در نهایت این قشر مجبور به تجمع در برابر سازمان برنامه و بودجه در دوم مهر ماه سال جاری گردیدند. هرچند عده ی زیادی به دلیل ناتوانی جسمی و مشکلات اقتصادی، دوری راه و حتی به خاطر روحیه خاص و حجب و حیای ایثارگری و دغدغه انقلاب و نظام، در تجمع حضور نیافتند ولی چیزی درحدود 1000نفر در این تجمع حضور بهم رساندند.

5- نکته ی بسیار حائز اهمیت و قابل تأمل اینکه سردار شریفی، رئیس ایثارگران سپاه در این جمع حضور و اعلام کرد (فیلم وکلیپ صوتی آن موجود است) که مبلغ 60میلیارد تومان امروز از سازمان برنامه و بودجه اخذ و در مهرماه به عنوان معوقه تبصره ماده 38 به ایثارگران حاضر در تجمع پرداخت می گردد.

لطفا" این بند 5 را به دقت بخوانید....برای شما هم جای تعجب نیست؟! چه چیزی از این فرمایش سردار برداشت می شود؟

پرداخت فقط برای آنهایی که در تجمع شرکت کرده اند؛ و طبق بررسی، در آن روز لیست هم گرفته شده است! بنده ی بیسواد برداشتم این است که باید مابقی حدود 4 هزارنفر باز هم جمع شده و خیابان ها را ببندند و شعاربدهند ...تا معوقه ی آنها زودتر پرداخت گردد؛ وگرنه باید منتظر سال های بعد باشند! هرچند سردار شریفی یکی از زحمتکشانی است که همواره درخدمت ایثارگران بوده و از هیچ تلاشی در راستای جقوق ایثارگران کوتاهی نکرده است و جای تشکر و قدردانی فراوان هم دارد ولی بیان اینکه معوقه در مهرماه فقط به تجمع کنندگان برابر سازمان برنامه و بودجه داده خواهد شد. این مطلبی تامل برانگیز بوده و برای مابقی حدود 4000 ایثارگر مشمول معوقه تبصره ماده 38 جای سئوال و حتی بهت و...دارد. نتیجه اینکه: تجمع کنید تا به حقتان برسید!


کد خبرنگار : 23


نامه وارده     جانباز     قانون جامع خدمت رسانی     ایثارگران                            
Reply
no
0
yes
16
جانبازوبرادرشهید
1398/07/23 - 13:46
دقیقا همینه که شماگفتید.جانبازان رابرچنددسته تقسیم کردندوخیلی هارامحروم از ماده 38بدلیل نوع مجروعیت!یکی حقوقش نزدیک چهارمیلیون تومان ویکی هم حقوق دومیلیون تومان!جانبازباحکم ازکارافتادگی کلی نیروهای مسلح و محروم از ماده 38!!!قضاوت با خوانندگان محترم و ایثارگران سرافرازکشور.

Reply
no
0
yes
9
بهلول
1398/07/23 - 18:42
تجمع کنید تا کام روا شوید!
حق گرفتنی است!

no
3
yes
1
1398/07/24 - 10:06
این اشتباهی است که جا انداخته اند که حق گرفتنی است بلکه برای یک مسلمان اصالت در این است که خود اهل دادن حق حقدار به او باشد و با این توجه، اتفاقا" حق دادنی است.
با مروری در آموزه­های اسلامی، می­توانیم به این نتیجه برسیم که عبارت «حق، گرفتنی است نه دادنی» که به عنوان باوری عمومی مطرح می­شود، به صورت قاعده و اصلی مطلق و غیر قابل استثنا قابل پذیرش نیست، بلکه این سخن از یک نگاه، صحیح و از نگاهی دیگر نادرست است.
توضیح مطلب آن‌که هر فرد با توجه به شرایط و مصالح پیرامونی باید تصمیم بگیرد که سکوت را پیشه ساخته تا حق به حقدار برسد و یا آن‌که برای گرفتن حق به تلاش و کوشش روی آورد. به عبارتی، گاه «حق، دادنی است و نه گرفتنی» و گاه «حق گرفتنی است و نه دادنی».
در همین راستا، هر دو مورد اشاره شده را می­توان در سخنان امیرالمؤمنین(ع) در «نهج البلاغه» یافت.
1. حضرتشان هنگامی که خلافت را از ایشان دریغ کرده و به خانه نشینی مجبورشان ساختند و وضعیت جهان اسلام آن‌گونه بود که هرگونه درگیری داخلی به از بین رفتن اصل اسلام می­انجامید، در بیانی می­فرمایند: «ما حقی داریم. اگر به ما دادند چه بهتر! و اگر هم ندادند (مانند اسیران و بردگان)، شخص دومی خواهیم بود که پشت سر فرد اول و در انتهای شتر، سوار می­شود!، گرچه مدت‌ها این وضعیت به طول انجامد».[1]
در این سخن، امام علی(ع) مصلحت اسلام را در آن نمی­بینند که برای گرفتن حقشان اقدامی صورت دهند، بلکه منتظر می­مانند تا جامعه اسلامی به این نتیجه برسد که حق را به ایشان تحویل دهد. به عبارتی در این‌جا «حق دادنی است و نه گرفتنی»!
2. زمانی هم فرا می­رسد که بعد از تثبیت اصل اسلام و امکان پذیر نبودن ریشه­کنی آن از اساس، جامعه، حق امامت و خلافت حضرتشان را به رسمیت شناخته و ایشان به عنوان فرمانروای ظاهری مسلمانان نیز برگزیده می­شوند.
بعد از آن، معاویه سر به شورش برداشته و جنگ‌هایی میان او و امام علی(ع) رخ می­دهد. یقیناً امیرالمؤمنین(ع) حق است و معاویه باطل! اما سستی برخی سپاهیان آن‌حضرت، بدان می­انجامد که حقّی که به ایشان بازگردانده شده مجدّداً در معرض خطر قرار می­گیرد. ایشان پیروان خویش را توبیخ کرده و اعلام می­دارند که با سستی و کاهلی نمی­توان حقّ را در جایگاه خود تثبیت کرد، بلکه در این راه، باید تلاش و کوشش نمود. ایشان خطاب به لشگر خویش می­فرمایند:
«آگاه باشید، قسم به آن‌که جانم به دستان او است، دشمن بر شما پیروز خواهد شد! نه به دلیل آن‌که آنها سزاوارتر از شما نسبت به حق هستند، بلکه به این دلیل که آنان در باطل خود ثابت­قدمند و شما در نگهداری حق من کوتاهی می­کنید».[2]
به عبارتی، ایشان اعلام می­دارد که حقّی که اکنون در معرض خطر قرار گرفته «گرفتنی است و نه دادنی»!
نتیجه آن‌که برای رسیدن به حق، نباید همواره و بدون در نظر گرفتن شرایط و مصالح، شیوه­ای قهرآمیز را دنبال کرد، بلکه گاه چنین شیوه­ای مطلوب است و گاه شیوه­ای همراه با نرمش و سکوت، البته نه نرمشی که دلیلش ترس و هراس باشد، بلکه نرمشی قهرمانانه!


Reply
no
0
yes
1
علیرضا
1398/07/23 - 20:53
باسلام...
فعلا که اعلام شده در بهمن اجرایی می شود و هیچگونه معوقه هم نمی دهند و اول برای ففوق دیپلمه های زمان جنگ پرداخت می گردد...
گول زدند همه را...

no
0
yes
1
1398/07/24 - 10:54
من لیسانس بودم چی ؟


Reply
no
0
yes
8
جانبازجنگ
1398/07/24 - 04:26
یک بام وچندهوا !!!
همه جانبازان حالت اشتغال بایدماده ۳۸ درموردشون اجرابشه...
طبق قانون!
البته قانونی که خودشون نوشتند!
و خودشون ...توی گل گیرکردن!
چرا؟!

no
0
yes
3
1398/07/24 - 10:18
همه جانبازان جه کارمند وچه حقوق بگیر بنیاد حق شون هست چون داوطلب رفتند وبعضا نتوانسته کارکنند واز مزایا افتادند. اخص شاغلی بازنشسته .


Reply
no
0
yes
0
هادی عاطفی
1398/07/24 - 08:50
با سلام وخسته نباشید وسپاس از زحمات شما برای ایثارگران مظلوم وفراموش شده. احتراما بنده 54ماه سابقه متوالی بسیجی دارم که از سال اول 63 لغایت تا پایان جنگ که درسال 63 هم مجروح شده ام وجانباز25درمی باشم دارای مدرک دکترای تخصصی هستم وحالت اشتغال از بنیاد دریافت می کنم لطفا راهنمایی فرمایید که: 1-آیا بازنشستگی ومزایای آن به من تعلق می گیرد؟52ساله ام 2-درشرایط فعلی قانونا چقدر حقوق بایددریافت کنم بادوفرزندوخانم؟ عزت زیاد

Reply
no
0
yes
0
جانباز15درصدکریمی
1398/07/24 - 12:46
باعرض سلام
اقایه فکری هم برای زیر25درصدهای بدبخت بکنیدازاول درصدم راکم دادند حالاهم که بخاطرکارسنگین دیسککمردارم خانه نشین شدم حتی شخصیترین کارهایم رانمیتوانم انجام بدهم همسرم هم بخاطراینکه مادرشان 10سال قبل از فوت بدلیل دیابت فلج شده بودند. کارهای ایشان راانجام میدادند .دیسک کمر دارد .دخترم عقدشده است اماچون وسائل اصلی جهیزیه کامل نیست همینطور نشسته ویک پسر 10ساله دارم که او هم نمیتواند کار کند.فقط ازموسسه کوثرچندماه قبل600میگرفتم که افزایش حقوق امسال برای همه 400هزارتومان و10درصدافزایش داشت ولی برای ما150هزارتومان وحقوق شد750تومان یارانه هم135000تومانحالا شما عزیزان بگید این مملکت واقعأ اسلامیه/ علویه /مگه همه شماها در مجلس پشت تریبون /جلو گزارشگر/ برای مردم صحبت نمیکنیدکه ایثارگران جانبازان /شهدا وازادگان ولی نعمتان ماهستند انهادراولویتند .پس چرا از کمترین حق انها همین حقوق ناچیز کارشکنی میکنید شمامگر ان دستتان را بالا نیاوردید وتصویب کردید اقایان حاج بابائی/.مفتح./ نوروزی . مصری/ اقای پاکدل /شهیدی/و همه مسئولین اینهمه دروغ به مردم نگوئید .

Reply
no
1
yes
3
ایثارگر
1398/07/24 - 13:49
متن عالی وخیلی دقیق وجامع بود
تشکرفراوان وبخصوص از پایگاه اطلاع رسانی فاش نیوز که همواره پیگیر مشکلات ایثارگران هست.
به اطلاع برسانم که: سردار معزز جناب حاج شریفی رئیس محترم ایثارگران سپاه ،فرمودن که معوقات به همه ی ایثارگران مشمول تبصره ماده 38 قانون خدمت رسانی به ایثارگران وبه نسبت اعتبار تخصیصی پرداخت خواهد شد.
مطلبی که در اجتماع ایثارگران دوم مهر ماه سالجاری اشاره گردیده اصلاح وبلحاظ وضع موجود اشتباه برداشت شده است.
با احترام وسپاسگزاری مجدد از سردار شریفی

no
0
yes
1
1398/07/24 - 16:51
جانبازان کارافتاده کلی بازنشسته کشوری هم شامل میشه؟
تشکر از محترمی که پاسخ مبده .


Reply
no
0
yes
0
جانباز و رزمنده
1398/07/24 - 19:02
با سلام
این که معوقات تبصره ماده 38 را کی پرداخت می کنند و بستگی به تخصیص اعتبار دارد و احتمالا با اولویت درصد بالاها شروع به پرداخت می کنند یک بحث است و بحث دیگر خود حقوق جانبازان حالت اشتغال که ماده 38 هنوز برایشان اجرا نشده و حقوق خیلی پایینی دریافت می کنند و سری دوم جانبازانی که مثلا ماده 38 را بنیاد برایشان اجرا کرده ولی نصفه نیمه به گفته معاون تعاون جناب دکتر پاکدل در مورد اجرایی شدن ماده 38 چند ماه پیش که در آرشیوه سایت بنیاد موجود هست فرمودند اجرای ماده 38 برای سربازان وظیفه که حکم از کارافتادگی کامل دارند و مجروحیتشان مربوط به زمان دفاع مقدس است به زودی اجرایی می شود و حقوقی که بنیاد تا به حال پرداخت می کرده علی الحساب بوده و مطابق با ماده 38 نبوده به زودی حقوق ها مطابق با ماده 38 برابر با کادر نیروهای مسلح پرداخت می شود . الوعده وفاع منظور از به زودی یعنی کی چه تاریخی؟ دکتر پاکدل معاون محترم بنیاد و سردار شریفی عزیز لطفا به فکر این طیف از ایثارگران که قبلا قول داده بودید نیز باشید خدا نگهدار شما .





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.