شناسه خبر : 69891
شنبه 20 مهر 1398 , 13:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در تشریح نشست مشترک ایثارگران و بنیاد شهید؛

بنیاد اقدام نکند به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسیم

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات نشست مشترک با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، از تلاش های نمایندگان ایثارگر برای وادار کردن بنیاد

فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات نشست مشترک با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، از تلاش های نمایندگان ایثارگر برای وادار کردن بنیاد شهید جهت اجرای کامل بیمه تکمیلی و رفع معضلات موجود بهداشت و درمان جامعه ایثارگری در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،  علی اکبر کریمی، نماینده ایثارگر مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه مندی شدید نمایندگان ایثارگر و جامعه ایثارگری از وضعیت موجود بیمه تکمیلی و دارو و درمان اظهار داشت: در ادامه پیگیری های فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات بیمه تکمیلی و درمان جانبازان عزیز و خانواده معظم شهدا در سطح کشور (که متاسفانه از وضعیت موجود گلایه مند هستند) نمایندگان ایثارگر در خانه ملت نشست مشترک خود را با رئیس بنیاد شهید برگزار کردند.

 شرایط نامطلوب جامعه ایثارگری

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد:
 شرایط جامعه ایثارگری از لحاظ بیمه تکمیلی و درمان نامطلوب است و  انتظار می‌رود که دولت و مجلس هرچه زودتر این معضل را حل و فصل کنند.

 نماینده ایثارگر مردم اراک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به همین خاطر در ادامه پیگیری هایمان از آقای شهیدی، رئیس بنیاد شهید برای حضور در فراکسیون ایثارگران مجلس دعوت کردیم تا در نشستی به همین منظور حضور یابد.

 معدل بدهی های میلیاردی بنیاد به بیمه دی

کریمی با اشاره به حضور شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید خاطرنشان کرد:  آقای شهیدی در این جلسه طی گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر مبلغ  1400  میلیارد تومان بدهی معوقه بنیاد شهید به بیمه دی می باشد که با طرح بیمه دی باید همین مبلغ را به مراکز درمانی و بهداشتی کشور داد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تصریح کرد:  علی رغم قول قبلی سازمان برنامه و بودجه  مبنی بر اینکه در هر ماه مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به بنیاد واریز شود از ابتدای سال تاکنون فقط ۵۰۰ میلیارد تومان واریز شده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار داشت: آقای شهیدی به نقل از سازمان برنامه و بودجه قول داد که طی روزهای آینده مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به بنیاد شهید اختصاص داده شود تا بخشی از مشکلات جامعه ایثارگری کاهش پیدا کند.

 نماینده مجلس دهم در بهارستان متذکر شد: آقای شهیدی عنوان کرده است که برخی از مراکز درمانی بهداشتی و داروخانه ها که با بیمه دی قرار داد خود را فسخ کرده بودند، دوباره قرارداد خود را تمدید کردند.

 قول مجدد شهیدی برای بودجه تکمیلی

کریمی با بیان این مطلب که قطعاً شرایط درمانی و بهداشتی موجود برای ایثارگری مطلوب نیست خاطرنشان کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس در این جلسه مراتب گله مندی و اعتراض شدید خود را به رئیس بنیاد شهید اعلام کردند و ایشان هم قول داد که مجددا پیگیر موضوع شود؛ اما واقعیت این است که مشکل اصلی در سازمان برنامه و بودجه است و با توجه به عدم همکاری این سازمان جهت اختصاص منابع مورد نیاز برای این منظور، مشکلات درمان و بیمه تکمیلی جامعه ایثارگری همچنان به حال خود باقی مانده است.
 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از طرف دیگر بر مبنای گلایه‌هایی که در سطح کشور به ما منتقل شده است گفته می شود مدت زمانی که دارو و درمان جامعه ایثارگری در دست بیمه ایران بود شرایط مناسب و بهتر از وضعیت فعلی بود.

 کریمی در ادامه سخنان خود در خصوص نشست مشترک ایثارگران مجلس با بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت بیمه تکمیلی اظهار داشت: بر این مبنا قرار شد که تلاش هایی برای دستیابی به این موضوع و انتقال بیمه تکمیلی از دی به بیمه ایران صورت بگیرد.

 سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی درخصوص جمع‌بندی حاصل از برگزاری نشست مشترک گفت: آقای شهیدی در این نشست قول داد گزارش کامل و مستندی از وضعیت بیمه تکمیلی و شرایط مورد نیاز  مالی برای اجرای بی کم و کاست آن به نمایندگان ایثارگر در در آینده نزدیک ارائه دهد.

 نماینده ایثارگر مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم متذکر شد: امیدواریم با ارائه این گزارش از سوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تا قبل از فصل تدوین لایحه بودجه  هر تصمیمی که قرار است گرفته شود در لایحه بودجه سال ۹۹ گنجانده و اتخاذ شود.

رد پیشنهاد واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با اشاره به پیشنهاد شهیدی مبنی بر واگذاری مجدد بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل به دستگاه های دولتی و مخالفت نمایندگان مجلس متذکر شد: آقای شهیدی بر این اعتقاد بود که ماده ۱۳ قانون جامع ایثارگران  دوباره اجرایی و خدمات درمانی ایثارگران از سوی دستگاه های دولتی انجام شود.

منتهی نمایندگان ایثارگر ضمن اعلام مخالفت خود با این  پیشنهاد، این موضوع را مطرح کردند که چندگانگی خدمات در دستگاه‌های دولتی و عدم وجود اعتبارات در برخی از آنها مشکلات جامعه ایثارگری را دو چندان خواهد کرد.

 کریمی سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از طرف دیگر بحث تامین اعتبار معضلی است که همچنان در دستگاه های دولتی وجود دارد و سال گذشته در رابطه با بیمه تکمیلی و مسائل درمانی ایثارگران همین کمبود اعتبارات بود که دستگاه های مانند آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی که تعداد زیادی از ایثارگران در آنجا مشغول هستند، چون از اعتبارات کافی برخوردار نیستند، از این موضوع شانه خالی کردند.

 وی ادامه داد: قرار شد این موضوعات دسته بندی شده و در صورتی که بنیاد بر واگذاری مجدد بیمه تکمیلی به دستگاه های دولتی اصرار بورزد باید اعتبارات کافی آن تامین و شرایطی که اکنون جانبازان با بنیاد شهید طرف هستند باشد تا شبهه ای به وجود نیاید.

 ارسال نامه به رئیس جمهور

 کریمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص ارائه راهکاری از سوی فراکسیون ایثارگران برای جلوگیری از ادامه موانع و کمبود اعتبارات بیمه تکمیلی در سال آینده اظهار داشت: این موضوع در حال حاضر در لایحه بودجه سال جاری لحاظ و این امکان فراهم شده است و به همین خاطر سازمان برنامه و بودجه موظف است اعتبارات مورد نیاز را اختصاص دهد منتها سازمان برنامه و بودجه مجوز اعتباراتی را که دارد را پرداخت نمی‌کند و دولت و رئیس جمهور و مجلس در این راستا باید تلاش بیشتری کنند.

 سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس در این راستا پیگیری و تلاش های لازم را  انجام خواهند داد و در صورت بی توجهی، فراکسیون ایثارگران اقدام به ارسال نامه به رئیس‌جمهور در هفته آینده خواهد کرد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
این نمایندگان تازه از خواب بیدار شدن
آقای نماینده خودتی ....
دوباره نزدیکه انتخابات و نیاز به رای داری ؟؟؟؟!!!!!
واقعا با چه رویی بعد از سی سال یاد نامه افتادید ، نامه هم نوشتید نتیجه چه میشود ، بابا جانبازان تا پنج سال دیگه خدای نکرده دیگه توی این دنیا نیستند،،، پس دنبال یه راهکار عملی باشید کم شعار بدهید چقدر بی خیال هستید،،
فراکسیون برای حل مشکلات درمان تکمیلی ، اوایل سال یک ضرب العجل تعیین کرد !
ایا تاریخ آن هنوز نرسیده است ؟
هر ماه این مشکل در حال افزایش است
بنیاد هر ماه گروهی را بدون دلیل از لیست بیمه حذف می کند .
عجب تهدید خطرناکی!
نامه به رئیس جمهور!؟
لابد خیال می کنند که الآن شهیدی زهره ترک شده!
با سلام و احترام
لطفا دقت کنید
امسال چه سالی است؟
جواب: سال آخر نمایندگان در مجلس است!!!
این همه لطف آنها برای چیست؟
معلومه ...!!!

برای یآدآوری فقط و فقط نوشته قبلی‌ام را باز نشر می‌کنم، البته اگر منتشر نمایند دوستان عزیز تر از جانم در فاش نیوز


10سال برای عمل به قوانین

همقطار- جناب آقای ...! نماینده مجلس محترم شورای اسلامی، چرا انتقاد به بنیاد، بهتر است یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران، نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی چه گلی به سر جانبازان زده‌اند؟ هر طرح و لایحه را آنقدر طول می‌دهند تا تصویب نمایند، اثر که ندارد، بعضی وقت‌ها تأثیر سوء هم بر تعاملات اجتماعی جانبازان می‌گذارد.
با توجه به نظرات برخی از نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی، پیشنهاد اجرایی و بدون هزینه برای این نمایندگان معزز دارم و خواهشمندم این پیشنهاد به طریق ممکن توسط جنابعالی به استحضار عزیزان نماینده مجلس برسد:
برای بررسی و تصویب قوانین مربوط به جانبازان حداقل 10 سال زمان در نظر گرفته شود. با لحاظ زمان یاد شده اکثر قریب به اتفاق جانبازان عمرشان را به شما داده و به دیار باقی پر می‌کشند و پرنده‌های پر کشیده، دیگر نیازی نخواهند لذا تصویب قوانین فاقد بار مالی خواهد بود و نگرانی برای تصویب آن نیست.

عزیزان نماینده محترم خواهند دید که با این راه حل تمام مشکلات حل می‌شود، اگر و چنانچه نمایندگان عنوان نمودند که این پیشنهاد را قبول ندارند (البته به نظر می‌رسد این پیشنهاد نو و تازه نیست. چرا که به نظر می‌رسد مدت هاست دارد عمل می‌شود)، اشکالی هم ندارد، اگر واقعاً قبول ندارند عملاً نشان بدهند و حداقل یکبار هم که شده به موقع قوانین تصویب، به موقع قوانین اجراء، به موقع قوانین پیگیری، به موقع در مورد عدم اجراء کنندگان قوانین اقدام (سوال، استیضاح و ...) نمایید، تا باورتان نماییم.
با تشکر از ... به موقع.

لطفا دوباره به این گونه نمایندگان بی عرضه که با دولت همدست هستند رای ندهید
سلام
دولت به 31 وزارت خانه نقدا پاداش پایان خدمت میدهد
نزدیک به 200هزار نفر جانباز حالت اشتغال حقوق بگیر بنیاد با توجه به مصوبه اول مجلسمبنی بر پرداخت پاداش پاین خدمت ومصوبه دوم تسریع می کندطی دوسال باید این پاداش پرداخت شود
دولت به هر علتی پرداخت نمی کنداگر بودجه نیست در قالب سهام میتواند پرداخت کندولی دولت کلا بنای پرداخت ندارد
تا زمانی که این پاداش بحق وقانونی به جانبازان پرداخت نگردد
مشکلات کشور در همین گردنه گیر کرده وحل نخواهد شد این خط واین نشان
یک جای کار می لنگد وقتی 180 هزار جانباز حالت اشتغال را نبینید بقیه مشکلات را هم نخواهید دید....بزرگترین مشکل کشور همین مشکل است اگر فروش نفت به محدوده صفر رسیده است چون حق جانبازان را ندادید وانتظار نداشته باشید روزی بتوانید دو میلیون بشگه نفت صادر کنید
صبر کنید تا اینده را ببینید حرف من در عمل ثابت خواهد شد چون خداوند از شما دولت ناخشنود است ومن الله توفیق
سلام ، با وجود بدهی کلان بنیاد به بیمه نماینده متعهد باید سوال کند بودجه تخصیصی کجا هزینه شده است؟ گستردگی فساد اداری اولین مشکل کشور است زیرا مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب رونق تولید اولویت اول کشور است لذا فساد اداری اخلال در رونق تولید میباشد لذا مبارزه با فساد اداری در اولویت قرار دارد.
فساد اداری همچون سوراخی بزرگ در منابع بودجه اقتصاد کشور میباشد که هرچه بودجه و اعتبار در منبع ریخته شود از سوراخ بزرگ فساد خارج میشود و هرگز منابع اقتصادی تکمیل نخواهد شد و همیشه کسری بودجه و اعتبار وجود دارد.
مبارزه با فساد روی دیگری دارد که مبارزه با بی عدالتی اجتماعی است یعنی در جامعه اسلامی شخصی با خودروی گرانقیمت نمیتواند در کنار مستضعف و گرسنه حضور داشته باشد که این پدیده نشانه فساد گسترده اداری است و لازم است با قدرت تمام قوا و بوسیله عاشقان ولایت و سپاه پاسداران با عوامل نفوذی فساد اداری مبارزه قاطع بعمل آید زیرا تا هنگامی که با فساد اداری مبارزه قاطع نشود هرگز تصویب قوانین و تلاش برای رونق تولید و عدالت اجتماعی و نظام اسلامی پاک محقق نخواهد شد.
فکر میکنید از جریان خبر ندارد خود حسن کلید اینطور میخو اهدخدا نبخشد تمام کسانی که در حق ایثارگران ظلم می کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi