شناسه خبر : 69900
چهارشنبه 10 مهر 1398 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در گفت‌وگو با مادر شهید "محمدرضا دهقان "

«شهدای اربعه حلب» پیش‌مرگ ۱۵۰ رزمنده شدند

«فاطمه طوسی» مادر شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان و خواهر شهیدان محمدرضا و محمدعلی طوسی اظهار داشت: افتخار دارم که ۲۸ سال در آموزش و پرورش خدمت کردم. در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین داریم که متشکل از منویات حضرت امام خامنه‌ای است. در این سند گام اول و دوم انقلاب آمده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف معلم‌ها را نسبت به دانش آموزان بیان کرده‌اند. همچنین ایشان ۱۷ صفت را برای دانش آموزان برشمرده‌اند.

وی افزود: یکی از افتخارات من این است که قبل از این که سند تحول بنیادین را بر روی دانش آموزان اجرا کنم، بر روی فرزندانم اجرا کردم. جوان ۲۰ ساله من برای دفاع از حرم آل الله به سوریه رفت و ۲۱ آبان ۹۴ همراه با سیدمصطفی موسوی، مسعود عسگری و احمد عطایی در حلب به شهادت رسید. این شهدا به «شهدای اربعه حلب» معروف هستند.

مادر شهید دهقان خاطرنشان کرد: روز بعد از شهادت محمدرضا، سردار سلیمانی از منطقه بازدید کرد و گفت که «این شهدا پیشمرگ دیگر رزمندگان شدند. اگر ماشینی که روی آن گلوله توپ ۲۳ نصب شده بود، ۱۵ متر عقب‌تر را هدف قرار می‌داد، ۱۵۰ نفر به شهادت می‌رسیدند.

وی با بیان این که باعث خوشحالی ماست که هدیه کوچک ما را حضرت زینب (س) پذیرفتند، گفت: مادرم دو فرزندش به شهادت رسیدند، اما همچون کوه ایستاد و خم به ابرو نیاورد. مادرم به مدت شش ماه به یک فرزند شیر داد. این فرزند رضاعی مادرم نیز در جبهه به شهادت رسید.

مادر شهید دهقان عنوان کرد: برخی برخورد‌های سلیقه‌ای با شهدا و همچنین وقایعی همچون حذف نام شهدا از معابر، دل خانواده شهدا را به درد می‌آورد؛ ما از مسئولین انتظارات بیشتری داریم.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم «محمدرضا دهقان امیری» متولد ۲۶ فروردین ۱۳۷۴ و فرزند دوم خانواده دهقان امیری بود. او که دانش‌آموخته دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام صادق (ع) و دانشجوی سال سوم فقه و حقوق اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری بود، در نیمه مهر سال ۱۳۹۴ با عنوان «بسیجی تکاور» برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم سوریه شد و در ۲۱ آبان همان سال در حلب به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi