شناسه خبر : 69915
یکشنبه 21 مهر 1398 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده:

نگرانی یک جانباز مازندرانی از توطئه شهید زدایی

پدیده شهید زدایی در کشور که ماه ها قبل با اعتراض های مردمی به حذف اسامی شهدا از برخی خیابان های تهران رسانه ای شد و مدیران پایتخت آن را اشتباهی و سهوی خواندند...

رهبر معظم انقلاب: انگیزه هایی وجود دارد برای اینکه یاد شهدا به فراموشی سپرده شود... من و شما باید هوشیار باشیم که جلوی این توطئه ها را بگیریم."(*)

پدیده شهید زدایی در کشور که ماه ها قبل با اعتراض های مردمی به حذف اسامی شهدا از برخی خیابان های تهران رسانه ای شد و مدیران پایتخت آن را اشتباهی و سهوی خواندند، حالا با گسترش دامنه اش از معابر به اماکن و تاسیسات شهری نظیر پل ها و نیز سرایتش از پایتخت به برخی دیگر مناطق کشورمان از جمله قم، کرمان، تبریز، گرگان و شهرم چالوس در استان مازندران از وجود توطئه ای احتمالی برای تضعیف ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در یکی از خطیرترین مقاطع حیات نظام جمهوری اسلامی خبر می دهد.
متأسفانه روند رو به گسترش حذف نام شهدا به رغم اعتراض های مردمی و گلایه های برخی شخصیت ها و علمای کشور، در سایه خاموشی اشخاص و نهادهای مسئول به ویژه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و شانه خالی کردن های مستمر مدیران شهری، به گونه های مختلف جریان دارد که تغییر کامل اسامی اماکن مزین به نام شهدا، حذف صرفا واژه «شهید» از معابر و نیز تحقیر نام کوچک شده شهید ذیل اسم برجسته ای نامانوس بر تابلوهای شهری از آن جمله هستند.
جانباز نخاعی شهرستان چالوس
(*) فیلم/ بیانات منتشر نشده رهبری در پی حذف نام شهدا از معابر؛ مشرق, 25 شهریور 1398

***************************

پروژه تفرقه افکنی BBC فارسی در سایه حذف نام شهدا از کشور!"
افزایش روند حذف نام شهید از برخی شهرها که درپی انتشار موزیک ویدیوی "کوچه نسترن" صورت گرفت؛ این ترانه لس آنجلسی را رمز عملیات مخالفان جمهوری اسلامی در پروژه شهیدزدایی از ایران اسلامی مطرح کرد. جریان سیاسی و رسانه ای که بی توجهی به پیامدهای تفرقه آفرینش می تواند تشدید اختلافات داخلی در کشور را به عاملی برای توفیق کارزار فشار حداکثری امریکا تبدیل کند!
چند هفته پیش که BBC فارسی واکنش ها به تولید موزیک ویدیویی در باره شهدای جنگ تحمیلی به نام "کوچه نسترن"را سوژه گفتگوی خبر شصت دقیقه کرد (1)، این رویداد تنها بهانه ای برای تبلیغ آخرین اثر یک خواننده لس آنجلسی (ابراهیم حامدی با نام مستعار ابی) و دفاع از عوامل و تولید آن در خارج از کشور تصور شد, ترانه ای که با متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به استفاده ابزاری از شهدا, تلویحا گفتن از شهیدان را مذموم می شمرد و فاش گویی درباره شهید را کاسبکاری سیاسی اصولگرایان تداعی می کرد. اما با اوج گرفتن گلایه ها به حذف نام شهدا در برخی شهرها پس از انتشار این موزیک ویدیو که با اعتراض حجت الاسلام آل هاشم در تبریز (2) و انتقاد آیت الله نوری همدانی در قم (3) ابعاد تازه ای یافت. "کوچه نسترن" را از یک موزیک ویدیوی ساده به ترانه ای در خدمت عملیات روانی مخالفان جمهوری اسلامی برای زدودن نام و خاطره شهدا از ایران اسلامی مطرح کرد تا لزوم بررسی کارشناسانه پدیده رو به گسترش حذف نام شهید در کشور ضرورتی مضاعف یابد. جریان اعتراضی که با توجه به انتساب هر دو سوی مدعی و مدعی العموم ماجرا (مردم و دولت) به خانواده انقلاب, عدم چاره جویی برای آن می تواند علاوه بر تضعیف ارزش های انقلاب اسلامی با دامن زدن به چند دستگی و ایجاد اختلاف در جامعه و میان نهادها و مسئولان جمهوری اسلامی, به تقویت کارزار فشار حداکثری امریکا علیه ایران بیانجامد.  

پی نوشت ها:
(1) نگاه کنید به: خبر شصت دقیقه BBC فارسی,1398/05/14
(2) از جمله نگاه کنید به: سناریوی ادامه‌دار حذف نام و عنوان شهدا از معابر؛ مشرق؛ 25 شهریور 1398
(3) نگاه کنید به: اخبار حوزه, شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی, 1398/07/06

***************************

1398/07/06

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi