شناسه خبر : 69916
چهارشنبه 10 مهر 1398 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمیسیون پزشکی جانبازان کانادین برگزار شد

کمیسیون تعیین درصد و پایش ضایعات جنگی جانبازان قطع پای کامل (کانادین) روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه با دعوت از ۷۲ نفر از این جانبازان در محل هتل هویزه تهران برگزار شد.

http://www.isaar.ir/images/docs/000309/n00309656-b.jpg

حمیدرضا حبیب‌اللهی مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه برگزاری این کمیسیون با بیان اینکه ضایعات جنگی جانبازان خاص به صورت دوره‌ای توسط کمیسیون پزشکی مورد پایش قرار می‌گیرد، افزود: این کار برای جانبازان به صورت استانی یا منطقه‌ای انجام می‌شود و عزیزانی که در حال حاضر در این کمیسیون در خدمت آن‌ها هستیم جانبازان قطع عضو نزدیک به لگن یا خود لگن هستند که اصطلاحاً به نام «کانادین» شناخته می‌شوند. این کمیسیون با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در جهت بررسی مجدد وضعیت ۷۲ نفر از جانبازان کانادین سراسر کشور با دعوت از این عزیزان و ایجاد شرایط حضور و اقامت آن‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این عزیزان هم‌زمان با ویزیت و تعیین شدت ضایعه مورد پایش ضایعه نیز قرار می‌گیرند و برای پیگیری‌های بعدی در سوابق آن‌ها ثبت می‌شود. رویکرد اصلی کمیسیون پزشکی نیز اهمیت داشتن همین موضوع پایش، تعیین و پیگیری وضعیت سلامت جانبازان عزیز است و در همین راستا در هفته‌ها و ماه‌های گذشته جانبازان شیمیایی و جانبازان دو چشم نابینا ضمن شرکت در کمیسیون پزشکی تحت پایش وضعیت سلامت قرار گرفتند.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزاری برای اطلاع لحظه‌ای از ضایعاتی که برای جانبازان ایجاد می‌شود، گفت: اگر بر اساس این ضایعات تغییراتی به نفع جانباز اعمال شود از طریق پیامک به وی اطلاع‌رسانی خواهد شد و اگر نیاز به پیگیری وجود داشته باشد این کار به گروه‌های تخصصی مانند اداره کل درمان، اداره کل گروه‌های خاص و ... اعلام می‌شود تا این بخش‌ها در راستای تشخیص، درمان و توان‌بخشی وارد کار شوند.
حبیب‌اللهی افزود: در حال حاضر فعالیت گروه‌های مختلف پزشکی در بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت جزیره‌ای نیست و با همکاری اداره کل آمار و اطلاعات و اداره کل ارتباطات و مراجعات (هاتف) به مرحله‌ای رسیدیم که ارتباطات لازم بین این بخش‌ها شکل گرفته است و در آینده به‌عنوان مثال اگر ایثارگری برای کاری به هاتف مراجعه کند، در صورت مستعد بودن برای ابتلا به مشکل و بیماری بخش‌های مختلف از این مسئله مطلع خواهند شد و آموزش‌های لازم به وی ارائه می‌شود تا بسیاری از عارضه‌ها قبل از ایجاد پیشگیری شوند.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi