شناسه خبر : 69938
یکشنبه 14 مهر 1398 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اربعین سردار جانباز شهید سماواتی برگزار شد

مراسم اربعین جانباز شهید حاج محمد حسن سماواتی، عصر دیروز در حسینیه همدانی ها، واقع در خیابان ری تهران و با حضور اقشار مختلف مردم و ایثارگران برگزار شد...

فاش نیوز - مراسم اربعین شهادت جانباز حاج محمد حسن سماواتی، دیروز در حسینیه همدانی های تهران برگزار گردید.

مراسم اربعین جانباز شهید حاج محمد حسن سماواتی، عصر دیروز در حسینیه همدانی ها، واقع در خیابان ری تهران و با حضور اقشار مختلف مردم و ایثارگران  برگزار شد.

در این مراسم منحصر به فرد که همه مداحان جلسه از بستگان نزدیک جانباز شهید سماواتی بودند، ابتدا حاج مهدی سماواتی، مداح نام آشنای کشورمان که پسرعموی حاج حسن است به مداحی پرداخت و در ادامه عمو و پدر این جانباز شهید که از مداحان قدیمی و توانمند اهل بیت عصمت و طهارت هستند با حال و هوایی خاص و جانسوز به مداحی پرداختند و دل های سوزان جمع داغدار را به بارانی از اشک زلال میهمان کردند.

گفتنی است این مراسم، اگرچه معنویت زیادی برفضای متبرک به نام و یاد آن شهید و معصومین علیهم السلام بر آن حاکم بود، ولی با اینکه جانباز شهید حاج حسن سماواتی از جانبازان شناخته شده و فعال و تأثیرگذار در عرصه های مختلف بود، به دلایل مختلف، ازجمله عدم اطلاع رسانی درست و به موقع و کوتاهی برخی از دوستان و مجامع، از جمله سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، برخلاف مراسم باشکوه تشییع و سوم و هفتم،  در بعضی جهات درخور شأن این شهید گرانقدر برگزار نشد و جای خالی بسیاری از جانبازان ویلچری که اکثرا از دوستان نزدیک شهید سماواتی محسوب می شوند به چشم می آمد.

همچنین با اینکه این قهرمان شهید از سرآمدان جانبازان بود و افتخارات زیادی را در عرصه های ورزش قهرمانی جهان نصیب کشور و سازمان بنیاد کرده بود و از طرفی، مهندس شهید حسن سماواتی سابقه همکاری با سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را در زمینه تولید ویلچر و تجهیزات توانبخشی جانبازان داشت، اما متأسفانه از بنیاد شهید تقریبا" هیچ اثری در این مراسم نبود.

 جانباز ویلچری و 70 درصد دوپا قطع، سردار سرافراز حاج حسن سماواتی که عضو موسس شورای هماهنگی حزب الله و جمعیت جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی بود، در زندگی پر فراز و نشیب همراه با درد و رنج و سختی های جانبازی در کنار همرزمانش چون شهیدان سید مجتبی هاشمی، شاهرخ ضرغام و شهدای فداییان اسلام در دفاع از جان و مال و ناموس ایران اسلامی در برابر متجاوزین بعثی و مزدوران داخلی شجاعانه جنگید و پاهایش را در آبادان جا گذاشت و مانع از سقوط آن شهر شد. با این وجود، در دوران جانبازی فعالیت هایش آنچنان  گسترده و اقداماتش آنقدر موثر بوده است که در جاده ی انقلاب کمتر کسی یارای رسیدن به او را دارد. کارنامه ی درخشانش به قدری طولانی و مفصل می باشد که پرداختن به آن زمان و مکان خاصی می طلبد.

رسیدگی به وضعیت جانبازان در اوایل تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، قبل از شکل گیری ساختار آن، تحصیل در دانشکده هنر دانشگاه تهران و دفاع از پایان نامه با موضوع الگوی ویلچر مناسب برای جانبازان که ایشان را در عداد یکی از ابداع کنندگان ویلچر در دنیا قرار داد. کسب چندین مدال قهرمانی جهانی و پارا المپیک، فرماندهی بسیج مناطق مختلف، راه اندازی هئیت ها و دسته های مذهبی و خیریه، بنیانگذاری راهیان نوراز دیگر ابعاد زندگی پربار این جانباز دلاور بود.

ولایت مداری و اقدام سریع و به موقع از دیگر صفات برجسته ی شهید حاج حسن سماواتی بود. ایشان در فتنه های سال 78 و 88 با موضع گیری قاطعانه و روشن به مقابله با دشمنان انقلاب پرداخت و با دفاع از حریم ولایت در شکست نقشه های دشمنان و فتنه گران، فردی تاثیرگذار بود.

او سرانجام بعد از ده ها سال تحمل درد و سختی، روز چهارشنبه سی ام مردادماه سال جاری در اثر سانحه تصادف به شهادت رسید و روز جمعه   بود که برای اولین بار، بدون درد آرام گرفت.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi