شناسه خبر : 69940
دوشنبه 15 مهر 1398 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از آخرین روز نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی

آخرین روز برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین و جانبازان، سالمندان و صنایع پزشکی وابسته، روز بسیار پرکاری برای غرفه داران حاضر در نمایشگاه بود.

فاش نیوز - دیروز جمعه 12 ام مهر ماه، آخرین روز برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین و جانبازان، سالمندان و صنایع پزشکی وابسته، روز بسیار پرکاری برای غرفه داران حاضر در نمایشگاه بود.

 جانبازان نخاعی با حضور حداکثری خود در آخرین روز این نمایشگاه، شکوه و زیبایی خاصی به آن بخشیدند؛ چرا که تعدادی از جانبازان از اولین تا آخرین روز نمایشگاه حضور داشتند و تعدادی دیگر هم که آخرین روز نمایشگاه را برای بازدید انتخاب کرده بودند، در این دورهمی دوستانه، از معلولین نیز غافل نبودند.

 در گوشه ای از سالن، سه تن از جانبازان نخاعی به همراه یک دوست معلول دور هم نشسته بودند. به سراغ آنان رفتیم تا هم از کم و کیف نمایشگاه و هم از این دورهمی برایمان بگویند:

جانباز اویسی در این باره می گوید: زیبایی این نمایشگاه این بود که علاوه بر بخش تجهیزات توانبخشی، توفیقی شد که یکی از دوستانم را که مدت 25 سال بود ایشان را ندیده بودم، در اینجا زیارت کنم و از اینکه در کنار دیگر دوستانم هستم واقعا خوشحالم.

 علی خویی زاده هم جانباز نخاعی ورزشکاری است که صبح روز جمعه را برای بازدید از نمایشگاه انتخاب کرده در خصوص نمایشگاه می گوید: برای اولین بار است که به نمایشگاه آمده ام و پیشنهاد می کنم اگر از این دست نمایشگاه ها در سال یکی دو بار تکرار شود قطعا مثمر ثمرتر خواهد بود.

وی همچنین می گوید: نکته مثبت این نمایشگاه عرضه محصولات داخلی است که نیاز به حمایت بخش خصوصی و دولتی دارد. برای من که از ویلچر استفاده می کنم گاها" می بینم بعضی از این ویلچرها مزیت های بیشتری نسبت به نوع ویلچرهای وارداتی دارند.

 وقتی از حس و حالش و از این که در کنار دیگر دوستان جانبازش قرار گرفته می پرسم با لبخند می گوید: یکی دیگر از مزیت های نمایشگاه همین نکته است که توفیق دیدار بسیاری از دوستانم را در این مکان پیدا کردم.

 سید مصطفی حدادی زحمتکش هم درخصوص تجهیزات نمایشگاهی اینطور می گوید: خوشبختانه بیشتر محصولات ارائه شده تولید داخل است و چه خوب است با توجه به تحریم اقتصادی که بهترین فرصت را برای تولید کنندگان داخلی فراهم آورده، آنها هم تجهیزات مورد نیاز جانبازان، بخصوص در زمینه ویلچر و عصا را با کیفیت بالاتر بسازند تا با اجناس خارجی برابری نماید و دولت هم از آنان حمایت کند.

 ابوالفضل چغایی معلول یک پا قطع و مربی جانبازان قطع نخاع در رشته وزنه برداری است که درکنار جانباز حدادی و دیگر دوستان جانباز قرار گرفته، درخصوص تعامل معلولین و جانبازان می گوید: خوشبختانه اکنون دیگر شکافی میان جانباز و معلول نیست و برای این امر هم، جانبازان (به خصوص جانبازان نخاعی) پیشقدم بودند و خواستند که در کنار معلولین قرار بگیرند، هم در ورزش و هم در اجتماع و این حرکت به برکت بچه های جانباز اتفاق افتاد.

 او ادامه می دهد: من بارها دیده ام بچه های جانباز تجهیزات و یا ویلچرهایشان را در اختیار معلولین می گذارند. در حال حاضر فاصله بین جانباز و معلول خیلی کم شده درحالی که در سال های دور اصلا" اینطور نبود. من در آسایشگاه در کنار جانبازان هستم و می بینیم معلولی که بعضا" به آنجا می آید، این جانبازان طوری با او برخورد می کنند که غریبی نکند. یا اگر به جایی دعوت می شوند سعی می کنند معلولین را نیز با خودشان همراه کنند.

جانباز دکتر اسد الله مرادی، مدرس دانشگاه نیز این نمایشگاه را نسبت به نمایشگاه های قبلی به لحاظ حضور تعداد کمی از شرکت ها در این نمایشگاه ضعیف اما آن را امیدوارکننده ارزیابی می کند.

 این جانباز همچنین متذکر می شود که روند ارتقای سطح تجهیزات، به خصوص در امر ساخت ویلچر، نسبت به ده سال گذشته قابل توجه است و امیدی را در دل ما می رویاند که کم کم صنعت ویلچر داخلی راه خود را پیدا می کند. البته جریان تحریم و بالا بودن قیمت ارز می تواند این نوید را بدهد که در سطح لوازم و تجهیزات پیشرفت کنیم و این فرصت مغتنمی برای شرکت های تولید کننده داخلی است که امیدواریم آنها از این فرصت ها نهایت استفاده را بکنند و تجهیزات با کیفیت بالاتری را عرصه کنند.

 در غرفه جانبازان نیز دکتر فضلعلی آزادکنی، پای ثابت مجموعه، با حوصله و صبوری شنوای صحبت های مراجعین، اعم از جانبازان و معلولین است. وی با ارائه رایگان تست قند و فشارخون در چهارمین و آخرین روز نمایشگاه نیز روز پرکاری را پشت سرگذاشته، به طوری که آماری بالغ بر 198 نفر را ارایه نموده است.

 به راستی که شور و نشاط را باید از جانبازان آموخت؛ چرا که امسال غرفه نسبتا" کوچکی را برای جانبازان درنظر گرفته بودند و بنا به شرایط و کمبود جا، میز فوتبال دستی که ورزش مورد علاقه جانبازان نخاعی است راهی به نمایشگاه نیافته است اما جانبازان این بار با ورزش "دارت" به جدال با خمودی و یکنواختی ساعت های طولانی نمایشگاه رفته اند و برای این که شادی و نشاطشان را هم در این چند روزه از دست ندهند، با نصب سیبل در گوشه ای از سالن، هیجان مضاعفی را به مجموعه نمایشگاه بخشیده اند به طوری که بازدیدکنندگان، اعم از جانباز و معلول، در کنار تست قند و فشارخون، "دارت" را هم امتحان می کردند و لذت می بردند. موضوع جوایز هم که مطرح شد این شور و نشاط بیشتر قوت گرفت و مهیج تر و  دیدنی تر شد.

گزارش از صنوبر محمدی

عکس از شهید گمنام

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi