شناسه خبر : 69967
سه شنبه 30 مهر 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقتدار شرکت‌های داخلی در نمایشگاه توانبخشی جانبازان

پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان، معلولین و سالمندان و صنایع وابسته که به همت تولیدکنندگان داخلی و با تکیه بر دانش بومی، از ۹ تا ۱۲ مهر ماه برگزار شد، با اقتدار به پیش رفت.

فاش نیوز - پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان، معلولین و سالمندان و صنایع وابسته که به همت تولیدکنندگان داخلی و با تکیه بر دانش بومی، از 9 تا 12 مهر ماه برگزار شد، با اقتدار به پیش رفت.

 به گفته مهندس "نوری" مدیر برگزاری این نمایشگاه، 75 شرکت داخلی در پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان، معلولین، سالمندان شرکت کرده بودند که از نظر کیفیت، بسیاری از آن ها قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی آن است. به همین منظور و در جریان برگزاری نمایشگاه لوازم و خدمات توانبخشی جانبازان و معلولین در بوستان گفتگو، سراغ تعدادی از این شرکت ها رفتیم تا از نزدیک با کیفیت این محصولات آشنا شویم.

شرکت "ایده پردازان آسایش گستر" با دو محصول کاملاً داخلی خود را به نمایشگاه رسانده بود.

«سید امین حسینی» کارشناس این شرکت گفت: وان حمام ویژه معلولین و جانبازان محصول کاملاً ایرانی است که مشابه خارجی ندارد و ثبت اختراع آن نیز به نام همین شرکت است و کارایی آن به این صورت است که این محصول همانند یک ملحفه زیر بیمار قرار می گیرد و بعد با باددهی، به صورت وان حمام درمی آید و نیازی به جابه جایی فرد نیست.  

وی که کارشناس رشته الکترونیک است در زمینه فکر و ایده این کار نیز گفت: بنده در تصادفی که در سال 90 داشتم، هر دو پایم را از دست دادم و مشکلات زیادی برایم پیش آمد؛ بنابراین با دوستانم به فکر افتادیم که محصولی را طراحی کنیم که هم خودمان و هم دیگران استفاده نمایند.

وی استقبال جامعه هدف را بسیار بسیار رضایت بخش دانست و گفت: شرکت ما از سال 95 با بهزیستی کل کشور کار می کند و در این چند سال فعالیت، هیچگونه نارضایتی نداشته ایم؛ به طوری که در همین چند روز گذشته که از بهزیستی مازندران برای بازدید از نمایشگاه آمده بودند، به ما گفتند: ما محصولاتی را که از سال 93 از این شرکت خریداری کرده ایم، همچنان مورد استفاده است. محصول بعدی ما تشک مواج است که طراحی و ساخت آن نیز صددرصد ایرانی است و قرار است به زودی به تولید انبوه برسد.

کارشناس شرکت "گروه طب نادر" که در زمینه ارتوپدی فنی و یا به عبارتی تولید پروتزها و اندام های مصنوعی برای افراد قطع عضو فعالیت می کند، در توضیح محصولات این شرکت گفت: این گروه از سال 1357 در زمینه تولید پروتزها و اندام های مصنوعی فعال است و اکنون تبدیل به یک گروه توانبخشی شده که در زمینه های پزشکی، مهندسی و پیراپزشکی فعالیت دارند تا بتوانند به توانایی بیشتر گروه هدف (جانبازان و معلولین) بپردازند.

وی گفت: ما در این مرکز، هم محصولات تولید داخل را داریم و هم اگر فردی خواهان برند خاصی باشد، آن را مونتاژ می کنیم. سفارشات داخلی نیز بر اساس نیاز فرد طراحی، ساخته و ارایه می شود.

این کارشناس افزود: قیمت های تجهیزات داخلی نسبت به نوع مشابه خارجی آن فوق العاده ارزان تر است و استقبال خوبی هم از محصولاتمان صورت گرفته و در نمایشگاه سفارش های داخلی زیادی هم گرفته ایم.

شرکت "راهیان طب صبا" نیز  به نمایندگی انحصاری از کمپانی استراکر که یکی از کمپانی های برتر تجهیزات پزشکی دنیاست با محصولی تحت عنوان "تشک ضدزخم بستر" به نمایشگاه آمده است.

"صایب فر" نماینده این شرکت در خصوص قیمت این محصول گفت: این تشک که نوعی تشک مواج محسوب می شود بدون موتور و پمپ باد بوده و از قدرت بهبود بخشی در صورت داشتن زخم بستر برخوردار است و با رایزنی هایی که داشتیم، توانستیم آن را با قیمت مناسبی در نمایشگاه عرضه نماییم؛ چرا که قیمت حقیقی آن به مراتب بیشتر بود. امیدواریم که شرایطی فراهم شود که جانبازان و معلولین از این محصول استفاده نمایند.

نماینده این شرکت، سطح استقبال از این محصول را خوب توصیف کرد و گفت: با گذشت چهار روز از نمایشگاه، خوشبختانه هم از سوی جانبازان، هم از سوی بنیاد شهید استقبال خوبی صورت گرفته و هم معلولین شرایط خاص، استقبال خوبی کرده اند چرا که این کالا به لحاظ تکنیک بسیار متفاوت است و با ارایه ده سال ضمانت محصول، کیفیت آن را تضمین می نماید.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi