شناسه خبر : 69969
یکشنبه 28 مهر 1398 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از حضور تشکل‌ها و مراکز حمایتی جانبازان در نمایشگاه توانبخشی

مرکز ضایعات نخاعی، شرکت متد، انجمن جانبازن نخاعی و خانه نور ایرانیان (جانبازان بصیر) با دستاوردهای جدید در پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین حضور یافتند...

فاش نیوز - پنجمین نمایشگاه تجهیزات و خدمات توانبخشی ویژه جانبازان، معلولین و سالمندان فرصت مناسبی بود برای حضور شرکت های سازنده و مراکز حمایتی از جانبازان و معلولین تا با ارائه آخرین دست آوردهای خود، توانخواهان جامعه را در روند زندگی و حضور در اجتماع یاری کنند.

در این میان شرکت ها و مراکز و ان جی او (NGO) های حمایتی ایثارگران و جانبازان نیز در این دوره از نمایشگاه حضور داشتند.

مرکز ضایعات نخاعی، شرکت متد، انجمن جانبازن نخاعی و خانه نور ایرانیان (جانبازان بصیر)و ... با دستاوردهای جدید، خود را به پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین رسانده بودند.

خبرنگار ما برای آشنایی با آخرین دستاوردهای این مراکز، گزارشی در این خصوص تهیه کرده است که از نظرتان می گذرد.

بانو "هنرکار" کارشناس «مرکز ضایعات نخاعی» در خصوص فعالیت ها و اهداف این مرکز گفت: اولین و بزرگترین هدف مرکز ضایعات نخاعی، کمک به افراد آسیب نخاعی اعم از جانباز و معلول است که در این زمینه با ارایه انواع کُتب و سی دی های آموزشی و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب فیلم، کلیپ های آموزشی و فایل های صوتی و یا نرم افزارهایی آموزشی در زمینه آشنایی با زخم فشاری، آشنایی با آسیب های نخاعی و همچنین برای آشنایی پزشکان با آسیب های نخاعی، پک های آموزشی بیماری های مختلف نظیر بیماری های کلیه، سنگ های ادراری و مثانه است ارائه می شود که تمامی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد.

وی درخصوص اقبال جانبازان و معلولین از بسته های آموزشی نیز آن را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: حجم وسیعی از وسایل آموزشی را که به غرفه آورده بودیم و فکر می کردیم تا آخرین روز نمایشگاه کافی باشد و یا حتی نیمی از آنها را هم به مجموعه برگردانیم، خوشبختانه در سومین روز نمایشگاه، تمامی این پَک ها تمام  شده و تقاضا کرده ایم که دوباره ارسال نمایند. نکته مهم این که این ابزارها بازتاب خوبی هم داشته و در این چند روز مراجعین، مطالب آن را بسیار آموزنده و مفید دانسته و قدردانی می نمایند که این موضوع واقعاً جای شکر دارد و باعث ایجاد انگیزه بیشتر ما شده است.

"هنرکار" در پاسخ سئوال ما که این وسایل آموزشی تجربیات داخلی است و یا از تجارب خارجی هم بهره گرفته اید نیز گفت: تعدادی از این کتاب ها توسط بیمارستان خاتم(ص) چاپ و ارایه شده و سی دی ها و کارگاه های آموزشی نتیجه کار مشترک بنیاد شهید و سازمان بهزیستی است. ارایه کارگاه های آموزشی هم که خاص جانبازان و همسران بوده که عزیزان معلول هم در این کلاس ها حضور داشتند.

فعالیت های مرکز ضایعات نخاعی در سایت "آپارات" قابل مشاهده است.

 «شرکت متُد» هم با انواع پروتزها از قبیل پروتز چشم، پای مصنوعی و سمعک و همچنین قطعات تولیدی مصرفی ویلچر از قبیل کفی و پشتی ویلچر که در واقع لباس ویلچر محسوب می شود، قدم به نمایشگاه گذاشته بود.

کارشناس این مرکز در این باره گفت: عمده فعالیت مرکز متد ارایه خدمات توانبخشی به جانبازان است و خوشبختانه استقبال خوبی در این زمینه شده است، چرا که طراحی قطعات ویلچر، عمدتاً داخلی است و سفارش تولید هم گرفته ایم.

خانه نور ایرانیان(جانبازان بصیر) نیز که با هدف معرفی تجهیزات ویژه خاص جانبازان بصیر از قبیل عصا، سمعک، پول شمار، قلم هوشمند و... در این نمایشگاه دارای غرفه است، حال و هوای ایثارگری را در فضای عمومی نمایشگاه دوچندان کرده است.

متاسفانه به رغم تبلیغات انجام شده، جانبازان بصیر در نمایشگاه حضور کم رنگی داشتند و بالطبع غرفه آنها نیز چندان فعال نبود.

انجمن جانبازان نخاعی گرچه ظاهراً دستاورد فنی و تجهیزاتی با خود به نمایشگاه نیاورده بود و صرفا اقدام به معرفی انجمن و فعالیت های ده ساله اش کرده بود، اما در طول برگزاری این نمایشگاه، با حضور فراگیر و پرشور جانبازان نخاعی، اقتدار 8 سال دفاع مقدس را به طور زنده و جاوید در مقابل چشمان حاضرین به نمایش گذاشته بودند که در پایان برگزاری نمایشگاه از سوی مسئول برگزاری نمایشگاه، برای دومین سال متوالی به عنوان غرفه برتر مورد تقدیر قرار گرفت و لوح یادبود نمایشگاه به متصدی غرفه انجمن جانبازان نخاعی اهداء گردید.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
...

۱- انتقال آب دریای خزر به دریاچه ها و دشت های ایران .
۲- به دریاچه ها مانند دریاچه ارومیه که به شیرین کردن و تصفیه کردن نیازی نیست زیرا این نمونه دریاچه ها شور هستند .
۳ - حتی المقدر باید از آب های خلیج فارس و یا دریای عمان استفاده شود .
۴- در مورد اخیر انتقال آب از دریای خزر به سمنان : اشکال می گیرند که وقتی آب تصفیه میشود شوری آب دریای خزر زیاد میشود .
راه دارد : آب را به سمنان ببرند و در سمنان تصفیه کنند .و نمک و آب شور را در کویر ( که خود کویرها شور هستند ) رها کنند .
زیرا سمنان خود نزدیک کویر است . و اینکار ۲ سود دارد .
۵- سواد که ندارید ؛ از من می پرسیدید راهنماییتان می کردم .
۶ - لیسانس و دکترای کارشناسیتان هم بماند برای حقوق های نجومی گرفتنتان .
۷ - ما رزمندگان و جانبازان ۵% هم با فقر و نداری نفس نفس می کشیم .
تا بر آید .
و ممد حیات ،
و مفرح ذات شود ؟!

سلام به شهدای عزیز .
آقای دکتر هر تغییر در طبعت به وسیله کارشناسانی بی سواد نتیجه ای جز خرابتر شدن اوضاع طبیعی کشورندارد .متعهدان بی سواد سه سد بزرگ دربر روی کارون بستند و مجب شوری آب شد،متعهدان دیگر زمینهای شمال را ویلا سازی کردند،،متعهدان بی سواد دریاچه ارومیه را نابود کردند،تعهد بدون تخصص عین خیانت است به کشور
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi