شناسه خبر : 69974
دوشنبه 22 مهر 1398 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گپ‌وگفتی با همسر جانباز نخاعی و نویسنده "شیدایی فرحروز"

افراد عادی خیلی راحت و در یک کلام لفظ "همسر یک جانباز قطع نخاع" را بیان می کنند اما درک صحیحی از شرایط او ندارند. حتی خود ما همسران جانبازان هم گاهی همدیگر را به درستی درک نمی کنیم زیرا...

فاش نیوز - در طول برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان، معلولین و سالمندان فرصتی پیش آمد تا با «فرحروز حسین زاده میرک» همسر یکی از جانبازان نخاعی و نویسنده کتاب «شیدایی فرحروز» گفت‌ و گویی داشته باشیم.

خانم حسین زاده همسر جانباز نخاعی "جواد غایب زاده" چند سالی است که با مرکز ضایعات نخاعی ایثارگران همکاری می کند. امسال با کتاب "شیدایی فرحروز" قدم به نمایشگاه گذاشته است.

او در این کتاب با نثری ساده و بی پیرایه، به بیان خاطرات تلخ و شیرین زندگی خود با جانباز نخاعی، جواد غایب زاده پرداخته و در خاتمه آن را به «همسران وفادار جانبازان، فرشته های روی زمین و پرستاران و شهیدان زنده ای که گمنامند و جز خداوند یاوری ندارد» تقدیم کرده است.

وی  انگیزه خود را از نوشتن این کتاب گفت: تجربیات سی سال زندگی مشترک با جانبازنخاعی غایب زاده مرا به سویی هدایت کرد تا جایی که دیگر فکر می کردم مشکلات بی معناست. ابتدای زندگیمان با کوهی از مشکلات مواجه بودم. برخورد مردم، بستگان و اطرافیان و به طور کلی عدم آگاهی افراد نسبت به جانباز نخاعی باعث ایجاد مشکلات مضاعفی بر دوش خانواده ها به خصوص همسر و خود جانباز می شود، تا جایی که به نتیجه رسیدم باید راهگشا باشم. بنابراین تصمیم گرفتم نوشته هایم را گردآوری کنم و نام آن را "شیدایی فرحروز" گذاشتم".

این نویسنده در ادامه گفت: افراد عادی خیلی راحت و در یک کلام لفظ"همسر یک جانباز قطع نخاع" را بیان می کنند اما درک صحیحی از شرایط او ندارند. حتی خود ما همسران جانبازان هم گاهی همدیگر را به درستی درک نمی کنیم زیرا دردها متفاوت است اما درمجموع این کتاب تلنگری است به خود و اطرافیانمان که هیچگاه حادثه خبر نمی کند. زیرا تصادفات و سقوط از ارتفاع، سالانه بر تعداد جامعه نخاعی کشور اضافه می کند و امروز قربانیان جاده ها بیشتر از مجروحان جنگ هستند. زمانی که انسان تونل مشکلات را طی می کند قطعا به روشنایی می رسد. پس علاقمند است که برگردد و  پشت سر و به افرادی که هنوز به روشنایی نرسیده اند راه را نشان بدهد. در این زمان لطف خدا شامل حالم شد و توانستم تونل مشکلات را طی کرده و راه را باز کنم. این درد مشترک باعث می شود همه دست به دست هم بدهیم مشکلات را بشکافیم و استوار پیش برویم.

گفت و گو از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
حضرت خانم سی سال نه سه سال !!!
تجربیات سی سال نه سه سال!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi