شناسه خبر : 69982
دوشنبه 15 مهر 1398 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای طرح "نائب‌الشهید" در اربعین

دبیر کارگروه شاهد ستاد مرکزی اربعین از برگزاری چهارمین دوره طرح «نیابت شهداء در اربعین» خبر داد و گفت: امسال ۵۰۰ هزار کارت نائب‌الشهید تهیه شده است.

اجرای طرح "نائب‌الشهید" در اربعین با حضور 120 خادم

طرح نیابت شهداء در پیاده‌روی اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله (ع) از جانب کانون همبستگی فرزندان شاهد به کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت. در سال 1395 این طرح به صورت آزمایشی و با توزیع حدود 350 هزار کارت نیابت شهدای ایرانی و حشدالشعبی به صورت موفقیت‌آمیز و با استقبال چشمگیر زوار اربعین حسینی اجرا شد و در سال 1396 نیز این طرح به صورت رسمی و در ابعاد بسیار وسیع‌تر در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

این طرح در سال 1397 برای سومین سال پیاپی در حال برگزاری است و استقبال بسیاری از سوی زائران پیاده‌روی بزرگ اربعین از طرح نائب‌الشهید صورت گرفته است.

هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت اربعین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، الگوسازی از شهدا، تقویت جبهه مقاومت و نیروهای انقلابی حول محور شهدا است.

حسین عامریان دبیر کارگروه شاهد ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم از برگزاری چهارمین دوره برگزاری این طرح خبر داد و گفت: برنامه‌های امسال در سه نقطه؛ فرودگاه امام‌خمینی (ره)، مرز شلمچه و موکب نائب‌الشهید در مسیر راهپیمایی اربعین در عمود 285 برگزار می‌شود و به زوّار امام‌حسین علیه‌السلام خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند.

وی افزود: یکی از خدمات این طرح در موکب اربعین، ارائه کارت‌های نیابت از شهدای کشورهای مختلف اسلامی از جمله یمن، نیجریه، بحرین، لبنان، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و ... به زائران حسینی است. هر یک از زائران می‌توانند با مراجعه با این سه مرکز، شهید مورد علاقه خود را اعلام کنند تا کارت نائب‌الشهید همان شهید برای آنها صادر شود.

دبیر کارگروه شاهد ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امسال 500 هزار کارت نائب‌الشهید تهیه شده است؛ این تعداد فقط برای سه نقطه موردنظر است و در مراکز استان‌ها نیز اقدامات جداگانه دیگری صورت می‌گیرد. همچنین در طرح امسال 80 خادم از ایران و 40 خادم از کشورهای خارجی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi