شناسه خبر : 69989
چهارشنبه 24 مهر 1398 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با این مصوبه، هیچ بهانه‌ای برای مشکلات بیمه و درمان ایثارگران نیست

دولت مکلف است ۱۰۰ درصد اعتبارات مورد نیاز هزینه های درمانی ایثارگران را تخصیص دهد و نمی تواند بگوید که چون اعتبارات کم شده به تدریج اختصاص می دهد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از الزام دولت برای تامین اعتبارات مورد نیاز بنیاد شهید برای بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدمهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم "تویسرکان" در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس یادآور شد: ما تمام تدابیر را در رابطه با بیمه تکمیلی ایثارگران و تامین اعتبارات مورد نیاز آن در قانون برنامه بودجه پیش‌بینی کرده ایم.

وی گفت: بر اساس قانون برنامه سال ۹۸ دولت مکلف است که هزینه درمان ایثارگران را صد درصد تخصیص دهد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس تجارب سالیان گذشته خود باید به درستی هزینه‌های درمانی ایثارگران را پیش‌بینی  و در لایحه بودجه سال ۹۹ لحاظ کند.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان در خانه ملت ادامه داد: در صورتی که این موضوع در لایحه بودجه لحاظ شود، دولت مکلف است ۱۰۰ درصد اعتبارات مورد نیاز هزینه های درمانی ایثارگران را تخصیص دهد و نمی تواند بگوید که چون اعتبارات کم شده به تدریج اختصاص می دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم  در خصوص این موضوع که جامعه ایثارگری در موضوع هزینه‌های درمانی دچار سردرگمی و سرگردان شده است پاسخ داد: تامین ۱۰۰ درصد هزینه های درمانی ایثارگران تکلیف مجلس به دولت است و اگر دولت آن را انجام ندهد، همانطور که در قانون پیش‌بینی شده است باید با اخذ حکم، از خزانه برداشته شود و به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران واریز گردد.

 نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طرح تامین ۱۰۰ درصد هزینه های درمانی ایثارگران در سال جاری از سوی بنده به مجلس پیشنهاد و در صحن علنی با اکثریت آرا به تصویب رسید. اما اگر قرار است این قانون به طور کامل اجرا نشود مابقی قوانین هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

 مفتح که خود فرزند شهید و از جامعه ایثارگری است در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی قصد ندارد تورم قانون ایجاد کند و موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران به صورت شفاف به تصویب مجلس رسیده است و از مبانی حقوقی و قانونی برخوردار است و باید به طور کامل اجرا شود.

 بنیاد شهید نیز باید به دنبال این کار برود و آن را به درستی اجرا کند و جامعه ایثارگری نیز پیگیر اجرای آن باشد.

**مهرنوش یاسری

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با سلام و احترام
لطفا دقت کنید
امسال چه سالی است؟ سال 1398، یک غلط 19
جواب: سال آخر نمایندگان در مجلس است!!!
این همه لطف آنها برای چیست؟
معلومه ...!!! از کجا معلومه، از دم خروس و قسم حضرت عباس

برای یآدآوری فقط و فقط نوشته قبلی‌ام را باز نشر می‌کنم، البته اگر منتشر نمایند دوستان عزیز تر از جانم در فاش نیوز


10سال برای عمل به قوانین

همقطار- جناب آقای ...! نماینده مجلس محترم شورای اسلامی، چرا انتقاد به بنیاد، بهتر است یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران، نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی چه گلی به سر جانبازان زده‌اند؟ هر طرح و لایحه را آنقدر طول می‌دهند تا تصویب نمایند، اثر که ندارد، بعضی وقت‌ها تأثیر سوء هم بر تعاملات اجتماعی جانبازان می‌گذارد.
با توجه به نظرات برخی از نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی، پیشنهاد اجرایی و بدون هزینه برای این نمایندگان معزز دارم و خواهشمندم این پیشنهاد به طریق ممکن توسط جنابعالی به استحضار عزیزان نماینده مجلس برسد:
برای بررسی و تصویب قوانین مربوط به جانبازان حداقل 10 سال زمان در نظر گرفته شود. با لحاظ زمان یاد شده اکثر قریب به اتفاق جانبازان عمرشان را به شما داده و به دیار باقی پر می‌کشند و پرنده‌های پر کشیده، دیگر نیازی نخواهند لذا تصویب قوانین فاقد بار مالی خواهد بود و نگرانی برای تصویب آن نیست.

عزیزان نماینده محترم خواهند دید که با این راه حل تمام مشکلات حل می‌شود، اگر و چنانچه نمایندگان عنوان نمودند که این پیشنهاد را قبول ندارند (البته به نظر می‌رسد این پیشنهاد نو و تازه نیست. چرا که به نظر می‌رسد مدت هاست دارد عمل می‌شود)، اشکالی هم ندارد، اگر واقعاً قبول ندارند عملاً نشان بدهند و حداقل یکبار هم که شده به موقع قوانین تصویب، به موقع قوانین اجراء، به موقع قوانین پیگیری، به موقع در مورد عدم اجراء کنندگان قوانین اقدام (سوال، استیضاح و ...) نمایید، تا باورتان نماییم.
با تشکر از ... به موقع.

هفته جنگ که میشه از کارت ایـارگری رونمایی میکنن که نه به درد دنیای ما میخوره نه آخرتمون .روز جانباز که میشه نمایش دیدار با جانبازان راه میندازن .الان هم که انتخابات نزدیکه شوی رسیدگی به ایـارگران راه انداخته اند. بابا 40 سال از انقلاب و 30 سال از پایان جنگ گذشته هنوز مسیله درمانی جانبازان را نتونستین حل کنین . به خدا توقع زیادی نیست مسیله دارو و درمان ما . جوانی و سلامت خودمون را پای مملکت گذاشتیم حالا که پیر شدیم انصاف نیست اینطوری با جون ما بازی میکنین . خدا ازتون نگذره
سلام جناب مفتح چرا درطول 3سال گذشته که شاهدبودیدبنیاد ودر راسش دولت پرزیدنت روحانی با جان جانبازان بازی نموده هیچ عکس والعملی نشان نداده حال که نزدیک انتخابات شده کاسه داغترازآش شده ایددرطول3سال گذشته که پسته برای هم مغزمیکردین واما عرض شوددرخصوص وظیفه نمایندگان 10%تصویب قوانین و90%پیگیری قوانین ودولت را ملزم کردن به اجرای قوانین که اگراجرامیکردن فهبها وچنانچه اجرا نکرده به مجلس کشانده واستیضاح وازپستش اخراج واما قضیه بیمه دی هرچندکه میدانیم که میدانیدولی تاًکیدش ضرر نداشته وآن اینکه اولاً بانک دی عمده سهامدارانش مدیران ارشدبنیادوهمچنین بیمه دی عمده سهامدارانش همان مدیرانی که اشاره داشته وحال چه با هماهنگی چه بی هماهنگی مبالغ هنگفتی ازبانک دی اختلاس نموده وحضرات آمدندبرای جبران مافات بدون مناقصه درمان جامعه هدف را به بیمه دی واگذار کرده والبته موفق هم شده نمونه سال گذشته ازتیرماه البته به لطف حضرات بیش از90%مراکزدرمانی و...فسخ قراردادکرده وخوب دراین میان جانبازان واقعی از دیگرجامعه هدف بیشترنیازمنددرمان ودارو خوب مجبوربوده برای درمانمان که البته طبق قانون ازصفرتاصدش به عهده بنیادمیباشدخودازجیب پرداخت کنیم وازتیرماه بابت فاکتورهزینه های درمان که به نمایندگی های بیمه دی ارائه داده در اسفندماه در دونوبت البته باکسر25%بحسابمان واریزکرده ودرسالجاری ازاول فروردین ماه تا این تاریخ 98/7/16ریالی ازبابت هزینه های درمانیمان واریزننموده اند حال خودپیداکنیدپرتغال فروش را الی برکت الله واما حال چی شده که همه نمایندگان شده اندنماینده ایثارگرفلان وبهمان شهرولی حنایتان رنگی نداشته ازطرفی ازجامعه هدف خواستارم که قیددفترچه درمانی که جزبه سخره گرفتنمان چیزی عایدمان نمیشودهمان بهتردرکمال ادب واحترام به بنیادشهرستانها مراجعه کرده ودفترچه های درمانی را تحویل معاونت بهداشت ودرمان بنیادشهیدوامورایثارگران داده وپس ازتشکربخاطرزحماتشون سربزیرانداخته وازدرب بنیادبیرون رفته ،نمایندگان محترم مارا به خیرشماامیدی نیست لطف نموده وشرمرسانیدباتشکراززحماتتان مجروح دفاع مقدس همیگیتان را به خداوندبی نهایت قادرمطلق میسپارم عزّت زیاد
درود بر این عزیز .
در زمان تصویب برنامه ششم هم همین حرف ها و شعارها واقعا خجالت دارد این همه دروغ و فریب برای رسیدن به خانه ...
خدایاحرف چه کسانی راباورکنیم.درشرایط حاضرحتی به اندازه گدای خیابانی بخصوص درمراکزدرمانی.داروخانه هااعتبارنداریم!
سلام..مصوبات مجلس درخصوص درمان ومعیشت ایثارگران شفاف تصویب وبیان شده ولی وقتی دولت مکلف به اجرای آنهانیست پشیزی برای جانبازان وخانواده شهداارزش ندارد..چرااین مصوبات دراین دولت اجرانمیشود؟؟دردولت قبل هیچ نارضایتی وجودنداشت چون دولت تمام مصوبات رااجرامیکرد..ماایثارگران نه ازدولت بلکه ازکل نظام توقع داریم که کمکمان کنند..چراکمک به این قشراینقدرسخت شده برای دولت؟؟همش جلسه پشت جلسه..همش مصوبه پشت مصوبه..همش وعدعه ووعید..ایرادازکجاست؟
سلام سنگرسازبی سنگر نگوایرادازکجاست بگوایرادازکجاهاست عرض شود اول ایرادازنمایندگانست که فقط برصندلی های که اندازه قدوقواره اشان نیست لمیده اندوفقط قوانین روتصویب میکنندودیگه تموم رهایش کرده وسپس ازدولت ونهادها وسازمانها و...زیرمجموعه دولت که مصوبات قانونی مجلس را که ازطریق مجلس بهشان ارائه شده حتی زحمت خواندنش را بخودنداده ویک راست درسطل زباله زیرمیزشان انداخته وخوب نمایندگان که به اصطلاح درخانه ملت نشسته اندازجای خودتکون نخورده که به سراغ دولتیان رفته وپیگیرمصوبات خودشان باشندازطرفی نمک مردم رامیخورند تملق وچاپلوسی دولت را میکنندآنهم این دولت که برکسی پوشیده نیست باجامعه هدف خصوصاجانبازان دشمنی خاصی داشته البته خودحضرات نمایندگان هم باجانبازان دشمنی داشته ولی چون نزدیک انتخابات شده همه اشان شده اندکاسه داغترازآش چراکه اگرغیرازاین بود چرادرطول 3سال واندی گذشته هیچ سخنی نگفته همه شون لال مونی گرفته ولی حضرات دیگرحنایتان رنگی نداشته چراکه ازیک طرف رئیس بنیادرابرای ادای توضیحاتی به مجلس فراخوانده ونمایشی سوالاتی نموده وچندصباحی نگذشته مجلس آشتی کنان آن هم ازسوی نمایندگانی که خودرا نمایندگان ایثارگرمجلس نامیده وبرای جناب شهیدی نوشابه بازمی کنند وعکس یادگاری باهم می اندازندخوب معلوم است که همین شمانمایندگان به اصطلاح ایثارگر مجلس که هرچه آتشی هست زیزسرشماهاست وازطرفی جیره خواردولتیان ،خداوندقادروتوانا که میدانیم وخودبهترمیدانیدکه نه ایمانی به خداوندسبحان داشته ونه اعتقادی به روز رستاخیز ،چقد میخواین بخورین تفریح کنین فخربفروشین ها چقدرمیخواین برای فرزندانتان بذارین هیچ میدانیدفرزندانتان قبل ازاینکه فرزندان شماحضرات باشندبنده خدایندهرچندکه اشتباه کردم شماهاکه به خداایمان نداریدپس به قضاوت آیندگان میسپارمتان مجروح عذاب کشیده خجل خانواده
هیچکدام از نمایندگان مجلس ، فراکسیونهای ایثارگری ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، ایثارگران نیروهای مسلح و آنهایی که "دم " از ایثارگر و جانباز میزنند !!!!؟؟؟؟؟

فقط لاف دروغگویی به زبان میاورند و بس ...

فقط چند نفر از نمایندگان در مجلس هستند که متعهد به قانون و دفاع از مصوبات مجلس نسبت به حق نمایندگی بودن خود ، درستکار هستند

اکثریت آنها هزینهای کلان میکنند تا وارد مجلس شوند ، اینها هدفشان نیز مشخص هست ، تعدادی هم فقط امتیاز میگیرند و بر علیه و یا موافق نطق میکنند
پس توقع داشتن از این نمایندگان اساسا بیمورد هست
انشاالله همه رزمندگان و ایثارگران به سلامت باشند تا تغییرات مدیریتی بعدی در مجلس و دیگر نهادهایی که قدر و منزلت این عزیزان را داشته باشند
عرض ادب و احترام حضور جناب اقای مفتح در این دو دوره ریاست جمهوری این چندمین بار است که ایثارگران عزیزمان در تمام کشور از قطع بیمه و مستمری اسیب جدی میبینند بهتر نیست یک لایحه مبنی بر (ایثارگر ستیزی )در مجلس به تصویب برسانید شاید گوشه ای از مشکلات این قشر فراموش شده و اسیب پذیر مرتفع گردد باتشکر
هفته جنگ که میشه از کارت ایـارگری رونمایی میکنن که نه به درد دنیای ما میخوره نه آخرتمون .روز جانباز که میشه نمایش دیدار با جانبازان راه میندازن .الان هم که انتخابات نزدیکه شوی رسیدگی به ایـارگران راه انداخته اند. بابا 40 سال از انقلاب و 30 سال از پایان جنگ گذشته هنوز مسیله درمانی جانبازان را نتونستین حل کنین . به خدا توقع زیادی نیست مسیله دارو و درمان ما . جوانی و سلامت خودمون را پای مملکت گذاشتیم حالا که پیر شدیم انصاف نیست اینطوری با جون ما بازی میکنین . خدا ازتون نگذره
باسلام‌خدمت‌همه‌جانبازان‌‌دردمند‌مثل‌خودم،درهفته‌گذشته‌به‌جهت‌انجام‌تاییدیه‌داروی‌قلب‌به‌‌ساختمان‌جبران‌
واقع‌درتهران‌ خیابان‌‌پاکستان‌رفتم، بعدبرای‌‌‌تحویل‌دادن‌فاکتورهای‌‌درمان‌ مراجعه‌کردم ،که‌سوال‌کردم‌چرا‌اینقدر‌ زمان‌برده‌‌۱۱ماه‌است‌ که‌فاکتورهای‌من‌برنگشته‌ و‌صددرصدهزینه‌راچرا‌کسر‌ میکنید‌‌؟یکی‌ازکارمندان‌بیمه‌گفت‌‌صددرصدهزینه‌هابرطبق‌‌تعرفه،بگردید‌وپیداکنید‌زغال‌فروش‌را...،تعرفه ؟کدام‌تعرفه؟ کی‌ابلاغ‌شده‌وبه‌چه‌کسی‌ ابلاغ‌شده؟اگرکسی‌خبر‌دارداز‌تعرفه‌بیمه‌‌بهمه‌اطلاع‌دهد،ممنون‌میشم
سلام به کلیه ایثارگران جبهه وجنگ به نظربنده اون چندرغازحقوقی که به برخی ازایثارگران پرداخت می شودبه عقیده اکثرمسولین پول یامفت میدهنداگرهم قطع نکردندتابه حال ازترس (رهبری)هست چون بازیکی دونفرشان می توانستنددرکانادا......سرمایه گذاری کنندعلی برکت الله....
سلام با. زحمات من چطورید؟اقای ساقی بیمه دی که به راحتی میگه داریم حذف میکنیم تکلیف وامثال من چی میشه باید از مشکلات خودشون غلت بزنند مگر می شه؟ زندگی ما که مردمداری شستن رویابین وداد«
اینجانب محمد همتیار نقنه از سال ۸۸ بعداز خدمت سربازی مشغول کار خدمات CNGخودرو شدم و درکارم موفقیت های زیادی از جمله اختراع و مسئولیت های متعددی(مسئول انجمن صنفیCNG) داشتم بنده چندین سال عضو فعال بسیج بودم وهستم تااینکه عصر۲۸تیر۹۵ فرمانده گروهان گردان امام حسین ع بامن تماس گرفتن و من را به ماموریت محرمانه ای فراخوان کردند که فردا صبح راس ساعت ۶ برای رفتن ماموریت بالباس کامل نظامی به ناحیه بروجن رفتم واز آنجا مارا به شهر بلداجی بردن و بعد از تجهیز شدن برای کنترل ناآرامی ها به داخل شهر رفتیم به محل درگیری که رسیدیم جمعیت اختشاش گران چندین برابر ما بودن و به سمت ما حمله ور شدن که اکثر نیروها فرار کردن که ماهم مجبور به فرار شدیم ولی متأسفانه یکی از پاسداران ضربه شدیدی به سرش وارد شده بود و روی زمین افتاد من که وضعیتش رادیدم به دور از وجدان و انسانیت هست که بگذارم و فرار کنم جلو جمعیت ایستادم و قسمشان دادم که بنده خدا زن و بچه داره گناه داره میمیره ولی جمعیت چند صد نفری به سر من ریختند ومن را تا نفس داشتم مورد ضرب و جرح قرار دادن ومیخواستن من را آتش بزنند که درهمین حین خانواده ای دلشان سوخت ومن رابه داخل خانه شان بردند تمام لباس هایم پاره پاره شده بود بمن لباس دادن ومن را به حوزه بلداجی رساندن که بدنم درد شدیدی داشت از آنجا من را به بیمارستان انتقال دادند و دربیمارستان من را مداوا کردند که از آن موقع تا کنون روز خوش به خودم ندیدم و تحت درمان پزشک های متعددی از جمله بیماری اعصاب وروان PTSDهستم که طبق نظریه پزشک بیماری ام مزمن شده و مدت طولانی باید دارو مصرف کنم.
چند وقت بعد که سلامتی ، زندگی معیشت و کارم دچار اختلالاتی شد مجبور شدم کارگاهم راجمع کنم از سمتم انصراف دهم و پیگیر درمانم شوم ودر سپاه تشکیل پرونده دادم ۸بهمن۹۶ طی کمسیونهای متعدد رای جانبازی بمن دادن ولی تاکنون سپاه هیچ گونه خدماتی بمن نداده است و با پیگیری های متعددی که تاکنون داشته ایم هیچ نتیجه ای نگرفته ایم.
باتوجه به اینکه من میتوانستم چندوقت بعد از حادثه‌ای که برایم پیش آمد با خبرنگار بیگانه که نزد من آمد و به من قول پناهندگی کار درمان اساسی و پول را داد قبول کنم ولی دیدم من یک بسیجی عاشق وطن و سرباز آقا امام زمان عج هستم واین درشأن من نیست.
حال بعد از گذشت بیش از ۳سال درتاریخ ۶ مهرماه ۹۸برایم کمسیون گرفتند مسئول ایثارگران سپاه استان چهارمحال و بختیاری اجازه دفاع بمن نداد و بدون اینکه پزشک های کمسیون پرونده ام را مطالعه کنند همچین برخورد نادرستی بامن کردند ودرجواب گفتند مشکل از قبل داشته ای و هیچ ارتباطی به حادثه ندارد حق من و خانواده ام را ضایع کنند.
از شما بزرگوار گرامی خواهشمندم به موضوع اینجانب رسیدگی کنید ممنون میشوم خدا خیرتون بدهد.
با سلام آیا این افزایش حقوق ماده ۳۸ مشمول جانبازان که قبلا مشمول حال اشتعال شده اند میشود چون حکم قبلی بر اساس مفاده قانون اشتعال نبود آیا این پرداخت جدید بابت اجرای کامل ماده ۳۸ قانون حالت اشتعال بوده
با سلام - قانون ماده 51 در آموزش و پرورش شامل ایثارگران بالای 25 میشود ولی چرا ایثارگران زیر 25 درصد از این قانون بهرمند نیستند ؟؟؟
هفته جنگ که میشه از کارت ایثـارگری رونمایی میکنن که نه به درد دنیای ما میخوره نه آخرتمون .روز جانباز که میشه نمایش دیدار با جانبازان راه میندازن .الان هم که انتخابات نزدیکه شوی رسیدگی به ایثـارگران راه انداخته اند. بابا 40 سال از انقلاب و 30 سال از پایان جنگ گذشته هنوز مسئله درمانی جانبازان را نتونستین حل کنین. به خدا توقع زیادی نیست مسئله دارو و درمان ما. جوانی و سلامت خودمون را پای مملکت گذاشتیم حالا که پیر شدیم انصاف نیست اینطوری با جون ما بازی میکنین. خدا ازتون نگذره
شعار ها خوب است ولی در عمل دولت شمشیرش را برای جانبازان از رو بسته چه صد درصدی که قراردادها محدود وهمش ازاد باید دارو بخریم تا کی بیمه دی صدقه سرش را میدهد متاسفیم برای اقای شهیدی که خود را نماینده رهبری میداند در عمل ضد ایثارگری حرکت میکند بارها گفتیم نوشتیم پیگیری جدی کردیم اما کرم درخت از خودش هست و بنیاد با هماهنگی بیمه دی دقیقا به دنبال سود بیشتر و سردرگم کردن ما است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi