شناسه خبر : 69992
سه شنبه 16 مهر 1398 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آشنایی زوار امام حسین (ع) با شهدای «کربلای ایران»

میلاد کریمی دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به اسکان زائران حسینی در این یادمان، اظهار داشت: یادمان شهدای هویزه طبق سنوات گذشته، شرایط پذیرش، اسکان و خدمات‌رسانی را دارد و زیرساخت‌های لازم برای حضور زائران حسینی نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون جمعیت زیادی در این یادمان مستقر شده‌اند، گفت: زائران، به ویژه زائران پاکستانی که ارادت خاصی به شهدا دارند و از سوی دیگر یک شب را در مسیر می‌مانند، در محل اسکان یادمان شهدای هویزه مستقر شده‌اند. یادمان شهدای هویزه تا دو هزار نفر ظرفیت دارد.

اجرای طرح «از کربلای ایران تا کربلای هویزه»/ روایتگری یادگاران دوران دفاع مقدس در مسیر اربعین

کریمی افزود: زائرانی که از مرز چذابه عبور می‌کنند، در مسیر رفت یا برگشت، به زیارت شهدای هویزه و شلمچه نیز می‌آیند. این یادمان به نوعی فضاسازی شده است که نظر زائران را جلب می‌کند. برای اینکه زائران با شهدای کربلای ایران آشنا شوند، یادگاران دوران دفاع مقدس به روایتگری می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: راویان دفاع مقدس در کنار روایتگری به پذیرایی از زائران نیز می‌پردازند که یونس شریفی عضو شورای فرهنگی و هیات امنای یادمان شهدای هویزه و مسئول موکب مرز چذابه نیز یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس است.

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه عنوان کرد: بروشورهای فرهنگی و بهداشتی برای زائران تهیه کرده‌ایم تا در طی مسیر مطالعه کنند. همچنین طرح «زیارت به نیابت از شهدا» را در دستور کار داریم.

کریمی اظهار کرد: زائران به ویژه دانشجویانی که از یادمان دیدن می‌کنند و با شهدای هویزه آشنا می‌شوند، اذعان می‌کنند که ای کاش مبدا سفرمان را یادمان شهدای هویزه قرار می‌دادیم. برخی از زائران در مسیر بازگشت از اربعین به این یادمان مراجعه می‌کنند تا در پایان سفرشان مزار شهدا را زیارت کنند.

اجرای طرح «از کربلای ایران تا کربلای هویزه»/ روایتگری یادگاران دوران دفاع مقدس در مسیر اربعین

وی تصریح کرد: برای اینکه زائران شباهت کربلای ایران را با کربلای حسینی درک کنند، طرح «از کربلای ایران تا کربلای حسینی» را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌ایم.

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه با اشاره به حضور چشمگیر زائران در سفر اربعین حسینی، گفت: تا به امروز میزبان زائران حسینی بودیم. جمعیت زیادی از این مسیر عبور کرده‌اند که این آمار در روزهای منتهی به اربعین حسینی بیشتر هم می‌شود.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi