شناسه خبر : 70036
پنجشنبه 18 مهر 1398 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۴۰ هزار نفر از ایثارگران متقاضی اشتغال هستند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران آخرین آمار ایثارگران جویای شغل و میزان اشتغال ایجاد شده برای جامعه ایثارگری را اعلام کرد.

240 هزار نفر از ایثارگران و فرزندان آنها متقاضی اشتغال هستند

محمود پاکدل در همایش معاونین، مدیران کل استان‌ها و مدیران ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز چهارشنبه 17 مهرماه در سالن جانباز شهیدرسول زاده برگزار شد مزایا و معایب بهره‌مندی شاغلین غیر رسمی بخش دولتی و شاغلین بخش خصوصی را از سهمیه استخدامی ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تشریح کرد و گفت: در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم این ماده را به روش فعلی اجرا کرده و استفاده از سهمیه استخدامی برای شاغلین بخش خصوصی و شاغلین غیررسمی بخش دولتی مجاز شود البته این سهمیه صرفاً به شاغلین بخش خصوصی اعم از دارندگان کسب و کارها و کارآفرینان و شاغلین شرکت‌ها و مؤسسات و شاغلین غیررسمی بخش دولتی شامل قراردادی، کار معین، پروژه‌ای، پیمانی و ... تعلق می‌گیرد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد آمار متقاضیان اشتغال شاهد و ایثارگر تا پایان سال 1396 را 60 هزار نفر و تا پایان سال 1397، 90 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تا 4 ماهه اول سال 1398، 130 هزار نفر درخواست اشتغال داشتند که این آمار بعد از اعلام رای هیئت عمومی دیوان در مورد دانشجویان شاهد و ایثارگر به 240 هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به تلاش‌های بنیاد برای اشتغال جامعه ایثارگری تصریح کرد: از سال 92 تاکنون موفق به ایجاد بیش از 100 هزار شغل برای جامعه ایثارگری شده‌ایم، اما حتی با این میزان اشتغال‌زایی نیز همچنان با آمار بالای ایثارگران جویای شغل روبر هستیم و برای تسریع در رفع مشکل اشتغال از همه ظرفیت‌ها از جمله صندوق اشتغال و کارآفرینی استفاده می‌کنیم.
پاکدل در این نشست به چالش‌های ادارات کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد، مددکاری اجتماعی و مشاوره، تسهیلات رفاهی، تأمین مسکن و ساماندهی گلزار شهدا، پذیرش و امور اداری ایثارگران اشاره کرد و اهم برنامه‌های اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد را تشریح کرد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد همچنین برنامه‌ها و اقدامات بنیاد درباره مناسب سازی محیط شهری، مطالبات پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا از سال 1392 تا 1397 و برآورد سال 1398 را اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون 15 هزار و 276 گلزار مطهر شهدا مشتمل بر 158 هزار و 137 هزار مزار مطهر شهید ساماندهی و بهسازی شده است و بنیاد با جدیت رهنمود مقام مقام معظم رهبری در مورد ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا را در کارگروه مربوطه در استان‌ها پیگیری می‌کند.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi