شناسه خبر : 70038
پنجشنبه 18 مهر 1398 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«موزه تهران» احداث می‌شود

با نامگذاری هفته تهران در تقویم رسمی کشور، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از مدت‌ها قبل پروژه احداث «موزه تهران» را در دستور کار خود قرار داده است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

«موزه تهران» احداث می‌شود

روز تهران، عنوانی است که از سه سال قبل به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران برای چهاردهم مهرماه تعیین شد. علت این نامگذاری آن است که درست 234 سال پیش در چنین روزهایی (یکشنبه 11 جمادی ‌الثانی 1164 شمسی)، آقا محمدخان قاجار در کاخ گلستان تاج سلطنت ایران را بر سر گذاشت و تهران را به عنوان پایتخت پادشاهی خود قرار داد.

شهرداری تهران برای پاسداشت تاریخ و فرهنگ این شهر که روزی «آبادی طهران» بود و امروز به کلانشهر تهران تبدیل شده است، هفته‌ای را به عنوان هفته تهران در نظر گرفته است که طی آن برنامه‌های مختلفی از جمله رایگان بودن موزه‌ها، تورهای تهرانگردی، کارگاه‌های آموزشی و از این قبیل توسط این نهاد برگزار می‌شود.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این راستا از مدت‌ها قبل پروژه احداث «موزه تهران» را در دستور کار خود قرار داده است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. استان تهران با تقدیم بیش از 27 هزار شهید سرافراز نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi