شناسه خبر : 70066
شنبه 20 مهر 1398 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش روزنامه صهیونیستی:

سلاح سرّی ارتش اسرائیل علیه ایران+عکس

اسراییلی

این‌جاست که میتوان به ریشه و ماهیت لشکرکشی‌هایی که بر سر موضوعات نه چندان مهم، در شبکه‌های اجتماعی فارسی، با هدف موج‌سازی، نفرت‌پراکنی، تعمیق شکاف‌ها و گسل‌های قومی، مذهبی و نژاد، راه می‌افتد، پی برد.

جنگ‌ها در قرن بیست و یکم و در عصر اطلاعات، ماهیتی کاملا پیچیده و بسیار متفاوت از جنگ‌های قرن بیستم پیدا کرده‌اند. جنگ در حوزه ادراک‌سازی، تبلیغاتی، عملیات روانی و حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف سپهر «سایبر»، بعضا اهمیتی بسیار فراتر جنگ فیزیکی یا همان «جنگ سخت» پیدا کرده‌اند.

در روزهای اخیر، روزنامه انگلیسی زبان صهیونیستی «جروزالم پست» (اورشلیم پست)، در گزارشی، به سراغ مدرسه آموزش زبان‌های فارسی و عربی در بخش اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی رفته، جایی که به ادعای مسوولان آن، افسران و سربازان تحت آموزش، در کم‌تر از دو ماه به تسلط در زبان‌های فارسی یا عربی می رسند. این‌جاست که می توان به ریشه و ماهیت لشکرکشی‌هایی که بر سر موضوعات واقعا خرد و نه چندان پراهمیت، در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان، با هدف موج‌سازی، نفرت‌پراکنی، تعمیق شکاف‌ها و گسل‌های قومی، مذهبی و نژادی راه می افتد، پی برد.

به گزارش جروزالم پست، در حالی که اسراییل هر روز در حال گسترش ابزار و روش‌های خود در جنگ چندلایه با حزب الله لبنان و ایران است هزاران سرباز و افسر صهیونیست سالانه از درهای این مجموعه عبور می کنند تا آموزش ببینند و جذب واحد جاسوسی این رژیم شوند. ، یک سلاح سری در زرادخانه آن خودنمایی می کند: بخش آموزش زبان در واحد اطلاعات نظامی و دستورالعمل سایبری( MICIU )، مدرسه زبانی که در ان سربازان و افسران ظرف دو ماه در عربی و فارسی مسلط می شوند.

در یک ساختمان بی‌نشان در پایگاهی در مرکز سرزمین‌های اشغالی، بزرگ‌ترین مدرسه جاسوسی در کل غرب آسیا، مستقر است. هزاران سرباز و افسر ارتش رژیم صهیونیستی سالانه از درهای این ساختمان عبور می کنند تا بتوانند در بخش جاسوسی ارتش جذب شوند.

سرگرد «وی» (V)، مسوول بخش آموزش زبان واحد اطلاعات نظامی و سایبری، به جروزالم پست می گوید:

" این‌جا شبیه مدارس عادی نیست که دانشجو فقط یک زبان در آن یاد بگیرد. ما در این‌جا فقط زبان یاد نمی گیریم. زبان ابزاری برای جمع‌آوری و فهم اطلاعات است. "

این مدرسه ۵۰ سال قدمت دارد و رویکردهای ابداعی و محیط‌های یادگیری که فراهم می کند، به سربازان اجازه می دهد که ظرف چند هفته، هم زبان و هم فرهنگ دشمنان اسراییل را بشناسد.

اسم سرگرد «وی» به دلایل امنیتی قابل فاش کردن نیست، کما این که دیگر افراد شاغل در این بخش هم صرفا با یک حرف انگلیسی در این گزارش معرفی می شوند.

مثلا «آر» (R)، یکی از مربیان این اداره است که به مدت ۴۷ سال به این کار مشغول است. او عربی محاوره‌ای آموزش می دهد و دختر «آر»، استاد ستوان «اِن» (N)، عربی نوشتاری را در همین مرکز آموزش می دهد.

«آر» می گوید:

" این وظیفه‌ای خطیر و دشوار برای ماست، چون امنیت ملی اسراییل بر دوش ما قرار دارد. کار کردن در این محیط، در همه‌ی سطوح، خدمت به اسراییل است. "

تنها سربازان وظیفه در این‌جا آموزش نمی بینند، بلکه اعضای سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی که کار کردن و تعامل با فلسطینی‌ها و سایر اعراب، وظیفه‌ی روزانه و همیشگی آن‌هاست، نیز در این مرکز تعلیم می گیرند.

«وی» می گوید در سال‌های اخیر، مطالعه روی اسلام بنیادگرا و زبان فارسی، محورهای اصلی آموزش در این مرکز را تشکیل داده‌اند، در حالی که تا قبل از آن، لهجه‌ها و گویش‌های مختلف عربی و البته عبری، محور فعالیت این اداره بود.

در حالی که مدرسه زبان ارتش رژیم صهیونیستی، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی در نوع خود در منطقه است، چند مدرسه اموزش عربی دیگر و یک مرکز آموزش فارسی هم درگوشه و کنار سرزمین‌های اشغالی وجود دارد،   که دانشجویان را برای جذب در واحدهای جاسوسی و اطلاعاتی آماده می کنند که بالاترین سطح آن، پیوستن به واحد معروف ۸۲۰۰ ارتش اسراییل است.

سرگرد «وی» می گوید:

" کار وقتی چالشی‌تر می شود که بدانیم زبان فارسی در مدارس اسراییل آموزش داده نمی شود، و این مرکز تنها جایی است که تا این حد فشرده زبان فارسی را آموزش می دهد و روی آن تحقیق می کند. به واسطه‌ی پویایی بالای دنیای جاسوسی و تغییراتی که مرتب در این حوزه ایجاد می شود، کار تعلیم دانشجویان بی‌وقفه ادامه دارد. "

آموزش دانشجویان این اداره، از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب، به مدت ۱۰ هفته ادامه دارد که به گرفتن یک گواهی دیپلم ختم می شود. بعد از آن، یک دوره ده‌هفته‌ای دیگر برای دروس پیشرفته برگزار می گردد.

با وجود ابزارهای ترجمه‌ی دیجیتال پیشرفته، همچنان به گفته مسوول مرکز آموزش زبان مرکز، هیچ چیز جای «ذهن انسانی» را نمی گیرد. سرگرد وی می گوید:

" شما به افرادی نیاز دارید که نه تنها زبان را بدانند، بلکه بتوانند بین خطوط را هم درک کنند و اطلاعات مورد نیاز ارتش را استخراج کنند. "

او می افزاید:

" وقت طلاست و سربازان تنها به اندازه دو سال در محل ماموریت خود، وقت دارند و من می خواهم موثرترین و کارآمدترین نیروها را به محل خدمت بفرستم. "

منبع:

https://www.jpost.com/Israel-News/The-IDFs-secret-weapon-against-Iran-۶۰۴۱۹۰

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi