شناسه خبر : 70070
دوشنبه 22 مهر 1398 , 16:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده ایثارگر مجلس توضیح می دهد:

رشد علمی ایثارگران، خار چشم ضدانقلاب و مغرضان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از جزئیات بزرگنمایی و دروغ پردازی در باره سهمیه ایثارگران در کشور پرده برداشت.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از جزئیات بزرگنمایی و دروغ پردازی در باره سهمیه ایثارگران در کشور پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار ما محمدجواد ابطحی، نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات سو استفاده از موضوع سهمیه های ایثارگران در کنکور سراسری اظهار داشت: ما آمار استفاده ایثارگران از سهمیه قانونی را از سازمان سنجش گرفتیم تا بر اساس این آمار که متعلق به بازه زمانی سال 87 تا 97 است این موضوع مشخص شود که آیا این سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین کرده اند به کلی جذب شده است یا نه.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که یک و نیم درصد تا نه و نه دهم درصد جذب کلی بوده است و مثلا در سال 90 یک و شش دهم درصد و سال 91 یک و نیم درصد بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعلام موضوع از رییس سازمان سنجش متذکر شد: با آقای خدایی که صحبت کردم گفت من نگفتم که اینها(سهمیه ایثارگران) جذب شده است بلکه سهمیه ایثارگری در رشته های تاپ مثل پزشکی و دندانپزشکی 30درصد پر شده است. والا اگر بخواهیم دانشگاه ها و سایر رشته ها را بگوییم همان حرف شما درست است و شش دهم درصد بوده است.

ابطحی ادامه داد: البته برای تاکید من گفتم که شما این حرف را زده اید، گفت نه من چنین حرفی نزده ام و منکر آن شد. البته من در سایت ها این موضوع را جستجو کردم اما ایشان بکلی منکر موضوع شد و گفت که فقط سهمیه های ایثارگری در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کاملا استفاده و پر شده است اما در بقیه رشته ها چنین چیزی نیست. اگر چه به ایشان گفتم این آماری است که خود شما به ما داده اید.

نماینده ایثارگر خمینی شهر در مورد اظهارات معاون وزیر علوم در خصوص تعدیل سهمیه ایثارگران یادآور شد: به نظر می رسد برخی از افراد، ایثارگران و سهمیه قانونی آنها را در رسانه ها بولد کرده اند تا در پوشش آن کارهای دیگرشان انجام شود والا این موضوع جز اینکه بگوییم به نام ایثارگران است اما به کام دیگران در حقیقت چیز دیگری نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سئوال که در مورد اعتراضات فرزندان ایثارگران در خصوص نادیده گرفتن سهمیه های ایثارگری در کنکور 98 چه نظری دارید پاسخ داد: اعتراضاتی در مورد نتایج کنکور 98 بوده است چرا که متاسفانه افرادی حتی با نمره بالا جذب نشده اند که این موضوع قرار بود در کمیسیون اصل 90 هم مطرح شود.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص این سئوال که آیا نمی خواهید طرحی در مورد سهمیه ایثارگری به مجلس ارائه کنید خاطرتشان کرد: نه، چرا که طرح به عمر مجلس دهم نمی رسد اما ممکن است در قالب طرح تجمیع قوانین اشتغال، بزودی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

** مهرنوش یاسری

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
با سلام و احترام
لطفا دقت کنید
امسال چه سالی است؟ سال 1398، یک غلط 19
جواب: سال آخر نمایندگان در مجلس است!!!
این همه لطف آنها برای چیست؟
معلومه ...!!! از کجا معلومه، از دم خروس و قسم حضرت عباس

برای یآدآوری فقط و فقط نوشته قبلی‌ام را باز نشر می‌کنم، البته اگر منتشر نمایند دوستان عزیز تر از جانم در فاش نیوز


10سال برای عمل به قوانین

همقطار- جناب آقای ...! نماینده مجلس محترم شورای اسلامی، چرا انتقاد به بنیاد، بهتر است یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران، نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی چه گلی به سر جانبازان زده‌اند؟ هر طرح و لایحه را آنقدر طول می‌دهند تا تصویب نمایند، اثر که ندارد، بعضی وقت‌ها تأثیر سوء هم بر تعاملات اجتماعی جانبازان می‌گذارد.
با توجه به نظرات برخی از نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی، پیشنهاد اجرایی و بدون هزینه برای این نمایندگان معزز دارم و خواهشمندم این پیشنهاد به طریق ممکن توسط جنابعالی به استحضار عزیزان نماینده مجلس برسد:
برای بررسی و تصویب قوانین مربوط به جانبازان حداقل 10 سال زمان در نظر گرفته شود. با لحاظ زمان یاد شده اکثر قریب به اتفاق جانبازان عمرشان را به شما داده و به دیار باقی پر می‌کشند و پرنده‌های پر کشیده، دیگر نیازی نخواهند لذا تصویب قوانین فاقد بار مالی خواهد بود و نگرانی برای تصویب آن نیست.

عزیزان نماینده محترم خواهند دید که با این راه حل تمام مشکلات حل می‌شود، اگر و چنانچه نمایندگان عنوان نمودند که این پیشنهاد را قبول ندارند (البته به نظر می‌رسد این پیشنهاد نو و تازه نیست. چرا که به نظر می‌رسد مدت هاست دارد عمل می‌شود)، اشکالی هم ندارد، اگر واقعاً قبول ندارند عملاً نشان بدهند و حداقل یک بار هم که شده به موقع قوانین تصویب، به موقع قوانین اجراء، به موقع قوانین پیگیری، به موقع در مورد عدم اجراء کنندگان قوانین اقدام (سوال، استیضاح و ...) نمایید، تا باورتان نماییم.
با تشکر از ... به موقع.
پس اینایی ک با ۱۰۰هزار میرن پزشکی کیا هستن,,فقد و فقد سهمیه دارن,,
قطعا" شما که فقط رو فقد می نویسی نمیتونستی بری
نه بردار !!! نه بردار !!! فقد وفقد اینها تصحیل کردهاند وجابنزان بی سواتن بی سوات ..
متوجه شدی ؟
دختر خانم برو ببین وکیل الرعای شما کیه بعد بیا ....
واقعا برات متاسفم که درک نمی کنی جانباز و خانوادش چی می کشن.
اونایی هم کم با صد جور معلم خصوصی و قیمت های عجیب غریب قبول می شن کار شاقی نمی کنن.
اول فکر و تحقیق کن بعد حرف بزن.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi