شناسه خبر : 70073
شنبه 20 مهر 1398 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه‌های کنگره ملی «مصطفای شهید» در ایام اربعین

کنگره ملی «مصطفای شهید» با گفتمان جوان مومن انقلابی برای ایام اربعین حسینی و زائران حماسه راهپیمایی اربعین برنامه‌هایی تدارک دیده است.

کنگره ملی «مصطفای شهید» با گفتمان جوان مومن انقلابی برای ایام اربعین حسینی و زائران حماسه راهپیمایی اربعین برنامه‌هایی تدارک دیده است. مسابقه بزرگ «ما ترکناک یا ابن الحسین» توسط این کنگره برگزار می‌شود. 40 عدد جایزه پاور بانک منقش به تمثال شهید احمدی روشن برای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

زائران می‌توانند با مراجعه به عمود 1402، شارع حولی، موکب راهنمای زائر شهید احمدی روشن در ورودی شهر کربلای معلی نسبت به دریافت بروشور شهید احمدی روشن اقدام کرده و با مطالعه بروشور در مسابقه «ما ترکناک یابن الحسین» شرکت کنند. همچنین جهت پاسخگویی به سوالات مسابقه به آدرس سایت رسمی شهید احمدی روشن(مندرج در قسمت پایانی بروشور) قسمت ویژه اربعین مراجعه شود. با مراجعه به سایت شهید احمدی روشن می‌توان  به صورت آنلاین نیز در مسابقه شرکت کنید.

پخش نشان گذار شهید مصطفی احمدی روشن در طریق نجف به سوی کربلا و آغاز به کار پیج بین‌المللی شهید احمدی روشن به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز از دیگر برنامه‌های کنگره ملی «مصطفای شهید» برای ایام اربعین حسینی است.

پوسترهایی برای زیارت به نیابت شهید هسته‌ای، شهید مصطفی احمدی روشن نیز تهیه شده که زائرانی که تمایل دارند به نیابت از این شهید نیز قدمی بردارند، می‌توانند از طرح این پوستر برای کوله پشتی‌هایشان استفاده کنند.

مصطفی احمدی روشن در 17 شهریور ماه 1358 در بیمارستان بوعلی شهر همدان به دنیا آمد. در سال 77 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی شیمی آغاز کرد. در سال 81 در رشته مهندسی شیمی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد و در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد و پس از آن وارد مرحله دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی شد. در دوران تحصیل در دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام شد، همکاری داشت و چندین مقاله ISI به زبان‌های انگلیسی و فارسی در مجلات معتبر علمی جهان به چاپ رساند.

شهید مصطفی احمدی روشن یکی از پایه گذاران سایت هسته‌ای نطنز بود. تأثیر بسیار مطلوبی در بخش تامین کالاها و خرید تجهیزات هسته‌ای در حوزه غنی‌سازی در زمان تحریم‌ها داشت. سرانجام 21 دی ماه 1390، مصطفی احمدی روشن در حالی که عازم محل کار خود بود، دو تروریست موتورسوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودروی وی که یک دستگاه خودروی پژو 405 بود، او را به شهادت رساندند.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi